အပိုင္း ( ၁ )
(1) လူသားတိုင္း အမွားမကင္းပါ ဒါေႀကာင့္ အမွားတစ္ခု လုပ္လိုက္မိရင္ မွားၿပီလို႕လက္ခံလိုက္ပါ ၿပီးရင္ မွန္ေအာင္ ၿပင္ပါ ။
(2) ကိုယ့္ဝန္းက်င္က လူေတြရဲ႕ ေမြးေန႕ေတြကို ဒိုင္ယာရီ သတ္သတ္စာအုပ္နဲ႕ ေရးမွတ္ထားတာမ်ိဳး သီးသန္႕ထားပါ လူတိုင္းကို သူတို႕ေမြးေန႕ေတြမွာ ဆုေတာင္းေပးႏုိင္တာေပါ့ ( ေမြးေန႕ အမွန္ၿဖစ္ဖို႕ေတာ့ ဂရုစိုက္ပါ )
(3) ရုံးဝန္ထမ္းတိုင္းရဲ႕ ေမြးေန႕ေတြမွာ က်န္လူေတြက ေငြစုထည့္က်င္းပတဲ့ ေမြးေန႕ပါတီ လုပ္ႀကဖို႕ စည္းရုံးထားပါ ေဆာ္ဩပါ ။
(4) ဝန္ထမ္းေတြက ေၿပာစရာရွိလာရင္ ဂရုတစိုက္ နားေထာင္ပါ သူတို႕တင္ၿပတဲ့ အႀကံဥာဏ္ေတြကို အသိအမွတ္ၿပဳပါ ။
(5) သူမ်ား စိတ္ကူးကို ကိုယ့္စိတ္ကူးလုပ္ၿပီး အမွတ္မယူမိပါေစနဲ႕ ။
(6) အဖြဲ႕နဲ႕ လုပ္ရတဲ့ လုပ္ငန္းတစ္ခု စီမံခ်က္တစ္ခု ၿပီးသြားတိုင္းမွာ အဖြဲ႕ဝင္ေတြကို သူတို႕ရဲ႕ပူးေပါင္းပါဝင္ လုပ္ေဆာင္မႈေတြအတြက္
ေက်းဇူးစကားေၿပာပါ ။
(7) ကိုယ့္ဝန္ထမ္းေတြကို ကိုယ္တက္ႏုိင္တဲ့ အတိုင္းအတာအရ လက္ဖက္ရည္ ေကာ္ဖီ ဘီစကြပ္ စတဲ့ သေရစာေတြ ပံ့ပိုးေပးထားပါ ။
(8) လုပ္ငန္းခြင္က သိပူအိုက္လြန္းတာ သိပ္ေအးတာမ်ိဳးၿဖစ္ရင္ အလုပ္လုပ္ရတာ အခက္အခဲ ေတြ႕ပါတယ္ ပန္ကာတို႕ အပူေပးစက္တို႕
ဖန္တီးေပးထားပါ ။
(9) ဝန္ထမ္းအသစ္ကုိ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႕ အကၽြမ္းဝင္သြားေအာင္ လိုက္ၿပေပးပါ သက္ဆိုင္သူေတြနဲ႕လည္း မိတ္ဆက္ေပးပါ ။
(10) အရင္တုန္းက အဆင္ေၿပခဲ့တဲ့ နည္းစနစ္ဟာ ယခုအဆင္ေၿပခ်င္ ေၿပမယ္ ေၿပခ်င္မွလည္း ေၿပမယ္ ဝန္းထမ္းေတြဟာ ေကာင္းမယ္
ထင္တာ ထြင္လုပ္ႀကည့္ စမ္းႀကည့္ႏုိင္ႀကေႀကာင္း ေၿပာၿပထားပါ လိုအပ္တဲ့ေနရာမွာကူးၿပီး အႀကံေပးပါ ။
(11) တစ္ခုခုမွာ ပိုေကာင္းေအာင္ လုပ္ခ်င္ေနတဲ့ တိုးတက္မႈ ရခ်င္ေနတဲ့ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးကို ညိွႏႈိင္းအႀကံေပးလိုက္ရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ သူ႕
အေၿခအေန ဘယ္လိုလဲဆိုတာ ( ေနာက္တစ္ပတ္ တစ္လအႀကာ ) ထပ္ စစ္ေဆးေမးၿမန္းပါ တိုးတက္မႈရလာတာ ေတြ႕ရင္ သူ႕
ကိုအသိေပးပါ ။
(12) ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း တာဝန္ခံလုပ္ကိုင္ရတဲ့လုပ္ငန္းမ်
ဆိုတာ အၿမဲၿပန္စစ္ပါ မႏိုင္ရင္ အကူရွာပါ မႀကာခဏဆိုသလို ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးစလုံး အနားယူပါ ။
(13) တစ္ေန႕ေန႕မွာ ေကာ္ဖီတို႕ မုန္႕တို႕နဲ႕ ညေနခင္းပါတီကေလးလုပ္ေပးပါ ကိုယ့္အဖြဲ႕သားအားလုံးကို ဖိတ္ပါ သူတို႕လည္း လန္းသြား
မယ္ အခ်င္းခ်င္းလည္း ပိုရင္းႏွီးတာေပါ့ ။
(14) လုပ္ႀကီးတစ္ခုၿပီးေၿမာက္သြားရင္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္တီးေပးပါ ။
(15) လုပ္ငန္းတစ္ခု စီမံကိန္းတစ္ခုစီစဥ္ရင္ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚက်လာမယ့္ အလုပ္ဒဏ္ကို တည့္စဥ္းစားပါ အလုပ္ေတြ စုၿပဳံမလာေအာင္
လႊဲေပးၿခင္း ခြဲေပးၿခင္း အားၿဖင့္ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚမလိုအပ္ဘဲ အလုပ္ဒဏ္ပိတာမ်ိဳးကို ေရွာင္ႏိုင္ဖို႕ စီမံပါ ။
(16) တကယ္အေကာင္အထညိေဖာ္/ ကိုယ္တိုင္လုပ္ရတဲ့လူမ်ိဳးကို အေထာက္အကူေပးဖို႕လိုပါတယ္ အႀကံေပးၿပီး ပံ့ပိုးတာမ်ိဳးပိုၿပီးသုံးပါ ။
(17) ဝန္ထမ္းေတြကို ရုံးတယ္လီဖုန္းမွာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥအတြက္ ေၿပာခြင့္ၿပဳထားလိုက္ပါ ။
(18) အၿပင္က ေရပိုက္ၿပင္သမား မီးၿပင္သမားေတြ ရုံးလာအလုပ္လုပ္တဲ့အခါ သူတို႕ကို ရုံးဝန္ထမ္းေတြအတြက္ သေရစာေကၽြးေမြးသလိုပဲ
ေကၽြးေမြးဧည့္ခံပါ ပစ္မထားပါနဲ႕ ။
(19) ဝန္ထမ္းေတြကို ဌာနတြင္းသင္တန္းေတြ စီစဥ္ေပးၿပီး အဆင့္ၿမွင့္တင္ေပးပါ အၿပင္သင္တန္းေတြ သြားတက္ႏုိင္ေအာင္ ပံ့ပိုးေပးပါ
ဒါမွ သူတို႕ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြ ၿမင့္လာမယ္ ။
(20) ႀကီးႀကီးမားမား ေမွ်ာ္လင့္ထားရင္ ႀကီးႀကီးမားမားေတြရလာတက္ပါတယ္ အေကာင္ဆုံး အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ိဳးကိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ထား
ေႀကာင္း ဝန္ထမ္းေတြကို ေၿပာၿပထားပါ ႀကိဳးစားၿပႏုိင္သူကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ ခ်ီးၿမွင့္ေၿမွာင့္စားပါ ။
(21) ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အခက္အခဲတစ္ခုကို ကိုယ္က ေၿဖရွင္းမေပးသာတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးရွိတက္တယ္ ေၿဖရွင္းမေပးႏုိင္ေပမယ့္
စာနာမႈကို ၿပႏုိင္မွာပါ အဲဒိလို စာနာၿပလိုက္ၿခင္းဟာ ထူးၿခားမႈ ရွိလာပါလိမ့္မယ္ သူအားငယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ေရာက္လာၿပီး
အားေပးတာကို သူ နားလည္မွာပါ ။
(22) ကိုယ့္ ဝန္ထမ္းေတြဟာ “ကိုယ္နဲ႕ လက္တြဲလုပ္ႀကသူေတြ“ လို႕ေၿပာဖို႕နဲ႕ “ကိုယ့္အတြက္လုပ္ကိုင္ေပးေနႀကတဲ
မ်ိဳးမေၿပာမိဖို႕ သတိထားပါ ။
(23) လိုရင္ ရွာမေတြ႕ႏိုင္တာမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႕ ကိုယ့္ကိုဘယ္မွာ ေတြ႕ႏုိ္င္မယ္ ဘယ္မွာရွိႏုိင္မယ္ဆိုတာ အသိေပးထားပါ ။
(24) အတိုင္းအတာေတြေႀကာင့္ေၿဖရွင္း
ထပ္စစ္ပါ ၿပီးမွလုပ္စရာရွိတာလုပ္ပါ ၿပႆနာရဲ႕ သဘာဝကို အရင္းဆိုက္ေအာင္မရွာဘဲနဲ႕ အလ်င္စလို ဆုံးၿဖတ္ခ်က္ခ်ရင္ မ်က္ႏွာ
ပူစရာ အားနာစရာေတြ ၿဖစ္လာတက္တယ္ ။
(25) သိခ်င္တာေတြ အႀကံေပးခ်င္တာေတြရွိရင္ ေရးသူနာမည္ ေဖာ္ၿပစရာမလိုတဲ့ စာေတြေရးပို႕ၿပီး စုံစမ္းႏုိင္ အႀကံေပးႏုိင္ ေႀကာင္းကိုပါ
ဝန္ထမ္းေတြကို အသိေပးထားပါ အဲဒီစာမ်ိဳးေတြ လက္ခံဖို႕ ပုံးတစ္ပုံးေထာင္ထားေပးပါ ကိုယ့္အုပ္စုကို ပုံမွန္အစည္းအေဝးေခၚၿပီး
အဲဒီစာေတြမွာပါတဲ့ ေမးၿမန္းခ်က္ေတြေၿဖၿပပါ အႀကံေပးခ်က္ေတြကို အားလုံးေရွ႕မွာ ေၿပာၿပပါ ။
------------------------------
သူငယ္ခ်င္းတုိ႕ေရ..............
No comments:
Post a Comment