ဌ နဲ႔ ႒
ျမန္မာအကၡရာေတြထဲမွာဝမ္းဘဲေလးနဲ
႔တူတယ္ဆိုျပီးခ်စ္စႏိုးနာမည္ေပးေခၚေဝၚထားတဲ့
အကၡရာတစ္လုံးရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဌဝမ္းဘဲပါ။ က်ေနာ္တို႔
အခုအသံထြက္ေနၾကတာကေတာ့ ဌဝင္ဘဲေပါ့ေလ။
အဲဒီဌဝမ္းဘဲဒါမွ မဟုတ္
ဌဝင္ဘဲမွာလည္ရစ္မပါတဲ့ ဌဝမ္းဘဲနဲ႔ လည္ရစ္ပါတဲ့႒ ဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
ဒါကိုလည္းအားလုံးအသိပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္မပါတဲ့
ဌဝမ္းဘဲကိုသုံးျပီးဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္ပါတဲ့ ႒ဝမ္းဘဲကိုသုံးသလဲဆိုတာကိုေတာ့
ေသေသခ်ာခ်ာ သိသူနည္းပါတယ္။ မသိၾကတာကလည္းစိတ္ဝင္စားမႈကိုနည္းလို႔လို႔လည္းဆိုႏိုင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္ပါရမယ္၊ ဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္
မပါရဘူးဆိုတာကို ကြဲကြဲျပားျပားနားလည္ဖို႔ဆိုတာဘာ့ေၾကာင့္
လည္ရစ္ပါသလဲဆိုတာကိုအရင္သိမွ ျဖစ္မွာပါ။
လည္ရစ္ပါတဲ့ ႒ ဟာ တကယ္ေတာ့ ဋ
နဲ႔ ဌ ႏွစ္လုံးဆင့္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏွစ္လုံးဆင့္ေရးေနရင္
ေနရာက်ယ္မွာစိုးလို႔ ႏွစ္လုံးေပါင္းျပီးအက်ဥ္းခ်ဳံးေရးပါတယ္။ အေပၚက င
လိုပုံစံေလးကေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးအတူတူျဖစ္တဲ့ အတြက္ အဲဒီ င
သ႑န္ေလးကိုသူ႔အတိုင္းယူပါတယ္။ ဋဆီကေနေတာ့ လည္ရစ္ကိုယူျပီး ဌ ဆီကေတာ့
ဟထိုးသ႑န္ေလးကိုယူလိုက္တဲ့အခါ ဋ နဲ႔ ဌ ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းထားတဲ့ အကၡရာ
ျဖစ္လာပါတယ္။
လည္ရစ္မပါတဲ့ ဌဝမ္းဘဲကေတာ့ ရိုးရိုးဌဝမ္းဘဲပါ။
အဲဒီလည္ရစ္ပါတဲ့ ဌဝမ္းဘဲ (႒) ကိုပဲပါဠိလိုသံယုဂ္လို႔လည္းေခၚပါေသးတယ္။
သံယုဂ္ဆိုတာ ပါဠိလိုေခၚတာ ျဖစ္ျပီး သံယုဂ ကေန လာပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့
ယွဥ္တြဲထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ စာလုံးႏွစ္လုံးဆင့္ထား
တြဲထားတာကို ဆိုလိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ သံယုဂ္ပါတယ္ဆိုရင္
လည္ရစ္ကေလးပါတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ နားလည္ တတ္ၾကပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့
ႏွစ္လုံးဆင့္ထားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာခ်င္းအတူတူပါပဲ။
ႏွစ္လုံးဆင့္ထားတယ္ဆိုတာကိုက်ေနာ္တို႔
သိလိုက္ရရင္ကိုပဲဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္ပါရမယ္၊
ဘယ္ေနရာမွာလည္ရစ္မပါရဘူးဆိုတာကိုနည္းနည္းေတာ့ စဥ္းစားလို႔ ရျပီထင္ပါတယ္။
ႏွစ္လုံးဆင့္တို႔ရဲ့
သေဘာမွာအေပၚအလုံးဟာအသတ္အျဖစ္ေျပာင္းတတ္တာကိုအားလုံးသိျပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာအားျဖင့္ ကိစၥဆိုရင္ ကလုံးၾကီးတင္နဲ႔ အေပၚကစလုံးနဲ႔ သတ္လို႔
ကိစ္သံထြက္ျပီးေအာက္ကစနဲ႔ ေပါင္းေတာ့ ကိစၥဆိုျပီး ျဖစ္လာပါတယ္။ ပ႑ိတ္
ဆိုပါေတာ့ ေရွ႔ကပေစာက္နဲ႔ အေပၚကဏနဲ႔ သတ္ေတာ့ ပဏ္လို႔ အသံထြက္ပါတယ္။
ေအာက္ကဍနဲ႔ အေပၚကလုံးၾကီးတင္ရယ္ တသတ္ရယ္ေပါင္းေတာ့ ဒိတ္ထြက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့
ပ႑ိတ္ရယ္လို႔ ထြက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႏွစ္လုံးဆင့္မွန္သမွ်ရဲ့
ေရွ႔မွာစာလုံးတလုံးအျမဲရွိရမယ္လို႔ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့
ဌဝမ္းဘဲဟာေဝါဟာရတလုံးရဲ့ ေရွ႔ဆုံးစာလုံးျဖစ္ေနရင္ေတာ့ အဲဒီဌဝမ္းဘဲဟာလည္ရစ္
မပါဘူးဆိုတာလုံးဝေသခ်ာတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္
ဌာနဆိုတဲ့စကားလုံးဟာလည္ရစ္မပါတာေသခ်ာပါျပီ။ ဌာနကေနဆင္းသက္လာတဲ့
ဌာန္ကရိုဏ္းမွာလည္းလည္ရစ္ မပါပါဘူး။ ဌာပနာဆိုရင္လည္းလည္ရစ္မပါပါဘူး။
ဌာယိဘာဝဆိုရင္လည္းလည္ရစ္ မပါပါဘူး။ ဥပါဒ္ဌီဘင္ တို႔မွာသုံးတဲ့
ဌီဟာလည္းလည္ရစ္မပါပါဘူး။ ရာထူးဌာနႏၱရ မွာသုံးတဲ့
ဌာနႏၱရမွာလည္းလည္ရစ္မပါပါဘူး။
ေရွ႔ဆုံးစာလုံးမွန္သမွ်ဟာလည္ရစ္မပါပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ ေရွ႔ဆုံးကမဟုတ္တဲ့ စာလုံးတိုင္းကေတာ့ လည္ရစ္ေသခ်ာေပါက္ပါမယ္လို႔
မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ ပါတာလည္းရွိသလိုမပါတာလည္းရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဌဝမ္းဘဲလည္ရစ္ပါတဲ့ စာလုံးတခ်ဳိ႔ကို ေျပာရရင္ေတာ့ ဆ႒မ၊ အ႒မ၊ သမၼာဓိ႒ိ၊
ရွင္မဟာရ႒သာရ ၊ အဓိ႒ာန္၊ သႏၷိ႒ာန္၊ ျပ႒ာန္း၊ ပ႒ာန္း စတဲ့ စကားလုံးေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒုတိယ ၊ တတိယေနရာမွာရွိတိုင္းလည္ရစ္ပါမယ္လို႔ မုခ် မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ ဥပမာတခုေပးရရင္ ပဌမဆိုတဲ့စကားလုံးပါ။
ပထမကို အခုစာလုံးေပါင္း
သတ္ပုံက်မ္းမွာသကၠတမူကိုယူျပီးထဆင္ထူးနဲ႔ပဲေပါင္းဖို႔ ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ပါဠိမူနဲ႔ ဌဝမ္းဘဲသုံးျပီးေရးရင္လည္းအဲဒီဌဝမ္းဘဲမွာလည္ရစ္မပါ
ရိုးရိုးဌဝမ္းဘဲသာ သုံးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က ပဌမကို ဌဝမ္းဘဲနဲ႔
ေပါင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။က်ေနာ္ သတိထားမိသေလာက္ကေတာ့ ဒုတိယတတိယေနရာမွာ ရွိျပီး
လည္ရစ္မပါတာဟာပဌမတလုံးပဲရွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ တျခားစာလုံးမ်ား သတိထားမိ
ေတြ႔မိတာရွိရင္လည္း က်ေနာ့္ကို အသိေပးၾကေစခ်င္ပါတယ္။
ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အဲဒီပဌမဆိုတဲ့
စာလုံးတလုံးကလြဲျပီးဒုတိယ၊ တတိယ၊ စတုတၳေနရာေတြမွာရွိတဲ့
ဌဝမ္းဘဲစာလုံးမွန္သမွ်မွာလည္ရစ္ပါရမယ္လို႔ ေယဘုယ် မွတ္ထားလို႔ ရမယ္
ထင္ပါရဲ့ဗ်ာ။
ဒီေနရာမွာစိတ္ဝင္စားစရာစကားလုံးေလးတလုံးကိုေျပာခ်င္ပါတယ္။
အဲဒီစကားလုံးေလးကို ၾကည့္ရင္
အေျပာင္းအလဲကိုပိုျပီးရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတြ႔ရပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့
အ႒ဳပၸတၱိကိုပါဠိမူနဲ႔ ေရးတဲ့ ေရးထုံးမွာဌဝမ္းဘဲဟာလည္ရစ္ပါပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားကဆုိရင္ အတ္-ထုတ္-ပတ္-တိ လို႔ အသံထြက္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
ေရွ႔က အ မပါဘဲဌဳပၸတ္လို႔ ေျပာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဌဝမ္းဘဲဟာလည္ရစ္မပါေတာ့ပါဘူး။
ဌဳပၸတ္သေဘာ ၊ ဗ်ဳပၸတ္ေဟာသည္ ဆိုတဲ့ ဌဳပၸတ္မွာလည္ရစ္မပါပါဘူး။
အဓိပၸါယ္ကအတူတူပါပဲ။ ေနရာကြဲသြားတာနဲ႔
လည္ရစ္ျပဳတ္သြားတာကိုထင္ထင္ရွားရွားေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္
စိတ္ဝင္စားစရာစကားလုံးေလးတလုံးကိုေျပာရရင္ေတာ့ ျပ႒ာန္းပါ။ ျပ႒ာန္းဟာ
သကၠတသုံးျဖစ္ပါတယ္။ ျပတ္-ဌာန္းလို႔ အသံထြက္ရပါတယ္။ ပါဠိသုံးနဲ႔ ေျပာရရင္
ျပ႒ာန္းဟာ ပ႒ာန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒီေန႔ သုံးေနၾကတဲ့
ျပ႒ာန္းသည္ ၊ သတ္မွတ္သည္ ဆိုတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ ပ႒ာန္း တရားေတာ္ဆိုတဲ့
စကားလုံးဟာ အတူတူျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိမူနဲ႔ သကၠတမူ ကြာျခားတာမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ျပ႒ာန္းနဲ႔ ပ႒ာန္းဟာ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဌ နဲ႔ ႒ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုခြဲသုံးရမယ္ဆိုတဲ့ ျပႆနာ အတြက္ကေတာ့ ဒီေလာက္ဆိုရင္ လုံေလာက္ျပီ ထင္ပါရဲ့ဗ်ာ။
ေမာင္သိန္းျမတ္
ဘီဘီစီ အလကၤာ ပုလဲပန္း အစီအစဥ္ ·
No comments:
Post a Comment