ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ဖတ္ေလ့ရွိေ သာ စာေပအမ်ဳိးအစားထဲတြင္ ခရီးသြားစာေပလည္းပါ၏။ စတင္စြဲလမ္းခဲ့ရတာကေတာ့ ငါးတန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာပင္ျဖစ္၏ ။
ကၽြန္ေတာ္ တိုက္ဖြိဳက္ေရာဂါျဖစ္ၿပီး အိပ္ရာထဲမွာ တစ္လေလာက္လဲေနသည္။
ကစားလည္းမကစားရ၊ အျပင္လည္းထြက္လို႔မရသျဖင့္ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႕ေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္၏အေဖာ္ကေတာ့ စာအုပ္မ်ားပင္ျဖစ္၏။
အိမ္မွာရွိသည့္စာအုပ္ေတြ တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ဖတ္သည္။
ဆရာသိပၸံေမာင္၀၏စာေတြကို စြဲသြားသည္။ ဆရာ့စာေတြထဲမွာ
သူေရာက္ခဲ့သည့္အရပ္ေဒသအေၾကာင္းေ တြ ေရးေလ့ရွိ၏။ အညာ ေျမလတ္ေဒသ၊
ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ၊ ခ်င္းေတာင္ စသည့္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊
ေအာက္စဖို႔ဒ္တကၠသိုလ္သြား မွတ္တမ္း၊ ဒါေတြအားလံုး
ခရီးသြားစာေပမ်ားပင္ျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အိပ္ရာကမထဘဲ စာအုပ္ေတြဖတ္ရင္း ကိုယ္ကိုယ္တိုင္
ခရီးသြားေနသလို ခံစားရ၏။ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ၿပီး တစ္ေယာက္တည္းေနသူအဖို႔
ခရီးသြားစာေပသည္ အေကာင္းဆံုးအေဖာ္ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထိုအခါမွစ၍ ခရီးသြားစာေပကို ကၽြန္ေတာ္ အစြဲႀကီးစြဲသြားခဲ့ေလသည္။
ဒီေနာက္မွာေတာ့ ခရီးသြားအေတြ႕အႀကံဳမ်ားႏွင့္ပတ္ သက္ေသာစာအုပ္ေတြကိုရွာေဖြၿပီး မက္မက္ ေမာေမာဖတ္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ဆရာမင္းသု၀ဏ္ေရး သည့္ ခရီးသည္ဆိုေသာစာအုပ္ကေလးကို အလြန္ႏွစ္သက္မိ၏။ စာအုပ္ထဲတြင္ ဆရာႀကီးမ်ား၏ျပည္တြင္းျပည္ပသြား ေရာက္ခဲ့သည့္ခရီးမ်ားအေၾကာင္း ေရးထားသည္။
ဆရာႀကီးတို႔၏ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔ပညာေတာ္သင္ခရီ းအေၾကာင္း ေရးထားတာ
ဖတ္လို႔ပင္မ၀ႏိုင္။ ဟိုအခ်ိန္ ၁၉၃၆ခုႏွစ္ခန္႔က ရန္ကုန္မွ
လန္ဒန္သို႔သြားရာမွာ ခုေခတ္လို ေလယာဥ္ႏွင့္မဟုတ္။ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ားစြာ၊
ၿမိဳ႕ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဆိပ္ကမ္းေပါင္းမ်ားစြာမွာ ကပ္ခဲ့သည္။ ေဒသအမ်ဳိးမ်ဳိး၊
လူမ်ဳိးအဖံုဖံု၏ ဓေလ့ စရိုက္ကို သိရသည္။
ထို႔ေနာက္ ဆရာသိန္းေဖျမင့္၏ ခရီးသြားစာအုပ္ေတြ ဖတ္ျဖစ္သည္။
စစ္အတြင္းခရီးသည္၊ အေရွ႕ေျမာက္တိုင္းတစ္ခြင္၊ ျမစ္ဖ်ားဧရာေရာင္စံုျဖာ၊
အဏၰ၀ါခရီးသည္ႏွင့္ပုလဲေဒ၀ီ။
ဆရာသည္ ခရီးအလြန္သြားသူျဖစ္၏။ သြားသမွ်ကိုလည္း ျပန္ေရးေလ့ရွိ၏။ စာေရးခ်င္လို႔ကို တမင္တကာေလွ်ာက္သြားျခင္းလည္းျ ဖစ္ႏိုင္၏။
ဆရာက စာေရးအလြန္ေကာင္းသူျဖစ္၏ ဘာအေၾကာင္းေရးေရး
စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ေအာင္၊ ဖတ္စရာေကာင္းေအာင္ ေရးသူျဖစ္၏။
အလြန္ပ်င္းစရာေကာင္းႏိုင္သည့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာအေၾကာင္း တစ္ခုကိုပင္
၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဇာတ္လမ္းဆင္၍ ေရးသြားရာ လက္က မခ်ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရ၏။
အဏၰ၀ါခရီးသည္ႏွင့္ ပုလဲေဒ၀ီစာအုပ္တြင္ အဏၰ၀ါသိိပၸံအေၾကာင္းကို
ေမာင္သန္႔စင္၊ ပုလဲေဒ၀ီတို႔အေၾကာင္း ေရသူမအေၾကာင္း မ်ားႏွင့္ ေရာေမႊကာ
ေရးခဲ့သည္။ ၀တၳဳထဲကဇာတ္ေကာင္ ေမာင္သန္႔စင္၏ မုတ္ဆိတ္ေမြးမွာ ေျပာစမွတ္
ျဖစ္ခဲ့ရေသးသည္။
ထို႔အတူ ခရီးသြားစာေပေရးခဲ့ၾကေသာ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၏စာမ်ားကိုလည္း စြဲစြဲလမ္းလမ္း ဖတ္ခဲ့ရသည္။
ဆရာျမသန္းတင့္၏ ေငြေသာင္ယံဟြန္ဒါယဥ္ေက်းမႈ၊ ေမရီပိုေဗးႏွင့္
အီေကြတာညမ်ား။ ဆရာနတ္ႏြယ္၏ သီတာခုနစ္တန္ ေတာင္စဥ္ခုနစ္ထပ္။
ဆရာမင္းေက်ာ္၏လွ်ပ္တစ္ျပက္ဂ်ပန္ ။ ဆရာေမာင္ေန၀င္း၏ ရန္ကုန္ဘန္ေကာက္မွ
ေရႊႀတိဂံသို႔။ ဆရာေက်ာ္ေအာင္၏ ေဟာင္ေကာင္ ေႏြဦးညမ်ား။
ဆရာမႀကီးဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၏ ကမၻာလွည့္ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္။ ဆရာယိမ္းႏြဲ႕ပါး၏
ခါကာဘိုခရီးသည္။ ဆရာမ ၾကည္ဦး၏ဗုဒၶဂယာႏွင့္ အေလာင္းေတာ္ကႆပခရီးအေၾကာင္းေဆာ င္းပါးမ်ား။
ခရီးသြားစာေပကို တရုတ္တို႔က စတင္ေရးသားခဲ့သည္ဟု ယူဆရသည္။ တရုတ္တို႔သည္ ကမၻာေပၚမွာ စကၠဴကို ပထမဆံုးအသံုးျပဳခဲ့သူမ်ားလည္းျ ဖစ္ၾက၏။ သူတို႔သည္ မွတ္တမ္းေရးျခင္းကိုလည္း ၀ါသနာပါၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
တရုတ္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ မဇၩိမေဒသခရီးအေၾကာင္း ေရးထားသည့္ ဖာဟီယန္ခရီးစဥ္စာအုပ္မွာ ထင္ရွားသည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံသားေတြကေတာ့ နယ္သစ္ပယ္သစ္ရွာဖို႔ ခရီးထြက္ၾကသည္။
သူတို႔သည္ မွတ္တမ္း မွတ္ရာျပဳလုပ္ရာတြင္ အလြန္ထက္သန္ၾကသူမ်ားျဖစ္၏။
သြားသမွ်ခရီးတိုင္းကို တိတိက်က် မွတ္တမ္း တင္တတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
အေနာက္တိုင္းစာေပတြင္ ခရီးသြားစာေပအမ်ားအျပားေတြ႕ရသည္ ။
မာကိုပိုလို၏ခရီးစဥ္မွာ အလြန္ေက်ာ္ၾကားလွသည္။ သူ႕ေၾကာင့္ပင္
အေရွ႕တိုင္းႏိုင္ငံမ်ား အေၾကာင္းကို ဥေရာပသားတို႔
ျပည့္ျပည့္စံုစံုသိၾကရျခင္းျဖစ္ ၏။ ဗာစကိုဒဂါးမားတို႔၊
ကိုလံဘတ္စ္တို႔သည္လည္း ခရီးသြားမွတ္တမ္းမ်ား ေရးခဲ့ၾကသည္။
ထိုမွတ္တမ္းမ်ား၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ နယ္သစ္ပယ္သစ္မ်ားအေၾကာင္း သိရၿပီး
ေနာင္တစ္ခ်ိန္ နယ္ခ်ဲ႕ရာတြင္ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ ၏။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ျမန္မာမ်ားသည္ ေရွးေရွးအခါက ခရီးသြားျခင္းအေလ့အထ
နည္းပါးၾကသည္။ မသြား မျဖစ္သည့္ကိစၥမ်ဳိး၊ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ကိစၥမ်ဳိး၊
စစ္ခ်ီတက္ျခင္းမ်ဳိးကလြဲလွ်င္ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာကို ခြာေလ့မရွိ။
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာတို႔အဖို႔ အရပ္တစ္ပါးသို႔ စြန္႔စြန္႔စားစားသြားေနစရာလည္း မလို။
နယ္သစ္ ပယ္သစ္ရွာစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိ။ ပိုင္ဆိုင္ေသာနယ္က အက်ယ္ႀကီး။
လူဦးေရက နည္းနည္းေလး။ ၿပီးေတာ့ စားနပ္ရိကၡာ၊ သယံဇာတေတြက အလွ်ံပယ္ရွိသည္။
ၿပီးေတာ့ ဟိုတုန္းက ျမန္မာမ်ားသည္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား
ေရးသားသိမ္းဆည္းထားတတ္သည့္ အေလ့အထနည္းပါးၾက၏။ ပုဂံေခတ္တုန္းကေတာ့
ေက်ာက္စာေရးထိုးသည့္အေလ့ရွိသျ ဖင့္ ၾကာရွည္ ခံေသးသည္။ ေပစာေခတ္က်ေတာ့ ထိန္းသိမ္းမႈအားနည္းသျဖင့္ ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္တာမ်ားသည္။
နန္းေတာ္အတြင္းမွာသာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား စနစ္တက်ထားရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ခရီးသြား စာေပမ်ဳိး ေရွးေခတ္မွာ အေတြ႕ရအလြန္နည္းသည္။ ရွင္ဘုရင္မ်ား
တိုင္းခန္းလွည့္လည္ျခင္း၊ စစ္ခ်ီတက္ျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာမွ တ္တမ္းမ်ဳိး ေတြ႕ရေသာ္လည္း ခရီးသြားစာေပပံုစံမ်ဳိးမဟုတ္။
ကဗ်ာလကၤာပံုစံႏွင့္ေရးၾကတာမ်ဳိ းေတာ့ရွိ၏။ ထိုအထဲတြင္
ဆရာေတာ္ရွင္ဥတၱမေက်ာ္၏ ေတာလားမ်ားမွာ ခရီးသြားစာေပ၏အစဟု
ဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္သည္။ ရွင္မဟာရဌသာရ၏ ေရႊစက္ေတာ္သြား ေတာလားသည္လည္း
ခရီးသြားစာေပ၏ အစအဦးစာရင္း၀င္ႏိုင္ပါသည္။
ခရီးသြားစာေပစစ္စစ္ပံုစံကို စကားေျပျဖင့္ ပီပီျပင္ျပင္ေရးခဲ့သူမွာ
ကင္း၀န္မင္းႀကီးဦးေကာင္းပင္ ျဖစ္၏။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသြား ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းႏွင့္
လန္ဒန္ၿမိဳ႕သားေန႔စဥ္မွတ္တမ္းတိ ု႔ျဖစ္သည္။
ခရီးသြားစာေပသည္ တကယ္အေရးေကာင္းလွ်င္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ဖတ္ရသလိုပင္ အရသာရွိလွသည္။ ေရးသူက သရုပ္ေဖာ္ေကာင္းလွ်င္ေကာင္းသေလာ က္
မ်က္စိထဲမွာ ရႈခင္းရႈကြက္မ်ား ျမင္ေယာင္လာသည္။ ထိုအရပ္ကို
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေရာက္ရွိေနသလို ခံစားေစသည္။ ေရေျမေတာေတာင္မ်ားသာမက ေဒသခံ
လူတို႔၏၀တ္စားဆင္ယင္ ေနထိုင္စားေသာက္ပံုဓေလ့မ်ားႏွင့ ္ သူတို႔၏ဘ၀မ်ားအေၾကာင္းကိုပါ ျခယ္မႈန္းျပ ႏိုင္လွ်င္ အဖိုးတန္ေသာခရီးသြားစာေပျဖစ္လာေ လသည္။
တခ်ဳိ႕လူေတြ ေနာင္ေရးအတြက္စိတ္ေအးရေအာင္ စီးပြားရွာေဖြစုေဆာင္းၾကသလို
ကၽြန္ေတာ္ သည္လည္း ေနာင္ေရးအတြက္ ခရီးသြားစာေပႏွင့္ပတ္သက္ေသာ
စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို လက္လွမ္းမီသမွ် စုေဆာင္းဖို႔ ႀကဳိးစားေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္အသက္ႀကီးလာၿပီး အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္သည့္အခါ စိတ္သြားတိုင္း
ကိုယ္မပါႏုိင္ေတာ့သည့္အခါ အိမ္ထဲမွာပင္ စာအုပ္ေတြကိုဖတ္ၿပီး
စိတ္ကူးႏွင့္ခရီးသြားရင္း ေအးခ်မ္းစြာ ေနႏိုင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။
------------------------
မင္းလူ
တိုင္းရင္းသားမဂၢဇင္း
ႏို၀င္ဘာ၊ ၁၉၉၉
No comments:
Post a Comment