ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Friday, January 4, 2013

ဘာစီးေနလဲ



လူေတြတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေတြ႔တဲ
့အခါ ႏႈတ္ဆက္ပံုအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိ၏။ ဒါကလည္း သူ႔ေနရာေဒသအလိုက္ ကဲြျပားမႈရွိသည္။ သူ႔တုိင္းျပည္၊ သူ႔လူမ်ဳိး၊ သူ႔စရိုက္ကိုလိုက္ၿပီး ျခားနားသြားျခင္းျဖစ္၏။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္း၊ လက္အုပ္ခ်ီျခင္း၊ လက္သီးေပၚလက္ဝါးအုပ္၍ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေပြ႔ဖက္ျခင္း၊ ပါးခ်င္းပြတ္ျခင္း၊ ပါးကိုနမ္းရႈံ႕ျခင္း၊ ဆလံေပးျခင္း၊
ဦးေခါင္းကိုညႊတ္၍ အရိုအေသေပးျခင္း၊ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ဆုပ္ကိုင္ျခင္း၊ လက္ေမာင္းကို ဆုပ္ကိုင္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ကိုယ္အမူအရာသာမက ႏႈတ္မွလည္း အသံထြက္ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ ဟဲလို...ဟိုင္း စသည္ျဖင့္ ျဖစ္၏။ ဒါကသြားရင္းလာရင္း အခ်ိန္မရတဲ့အခါ အသိအမွတ္ျပဳရုံႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖစ္
၏။
    အခ်ိန္နည္းနည္းပိုရမယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ သင့္ေတာ္ရာစကား တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းေလာက္ အျပန္အလွန္ေျပာၾကရသည္။ ဒါကိုပဋိသႏၶာရစကားဟုေခၚႏိုင္သည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံ (အထူးသျဖင့္ ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား)ရွိလူေတြက အခ်င္းခ်င္းေတြ႔လွ်င္-
    "ဒီေန႔ ရာသီဥတုသာယာတယ္ေနာ္"
    "ဟုတ္တယ္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ကေတာ့ ဒီတစ္သက္ ေနေရာင္ကိုမွ ျမင္ခြင့္ရပါေတာ့မလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိတယ္ဗ်ာ"ဟု ေျပာေလ့ရွိၾက၏။ ဒါကလည္း သူတုိ႔ႏုိင္ငံေတြမွာ ေနေရာင္ကို သိပ္မျမင္ရဘဲ အံု႔မိႈင္းေနေလ့ရွိ၏။ ဒါေၾကာင့္ ရာသီဥတုကို အျမဲယိုးမယ္ဖြဲ႔ေနၾကရ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ "မိုးကလည္း ေကာင္းလိုက္တာေနာ္"  "ဒီေႏြက ေတာ္ေတာ္ပူတာပဲဗ် "ဟု ေျပာၾကသလိုမ်ဳိးေပါ့။
    ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ၾကတာကေတာ့-
    "ေနေကာင္းလား"
    ဒါကသူတို႔ဆီမွာ ရာသီဥတု အျမဲဆိုးေနသလို ဒီကလူေတြလည္း အျမဲဖ်ားနာေနေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က က်န္းမာေရးသည္ အေရးအၾကီးဆံုးဟု ခံယူထားျခင္းကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတာျဖစ္ပါသည္။
    လမ္းမွာေတြ႔လွ်င္ "ဘယ္သြားမလို႔လဲ"ဟု ေမးတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္လ"စားၿပီးၿပီလား" ေမးသည္။ "ေက်ာင္းသြားမလို႔လား"၊ " ေစ်းကျပန္လာတာလား" စသျဖင့္ အေျခအေနကို လိုက္ၿပီးေမးတာမ်ဳိးလည္းရွိသည္။
    ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာပံုအသစ္ေတြထပ္ေပၚလာသည္။
    ပညာရွင္ အခ်င္းခ်င္းေတြ႔တဲ့အခါမွာေတာ့-
    "ဘာေတြ႔ထားေသးလဲ"
    ဆိုေသာ စကားကိုသံုးသည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အလြယ္တကူရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ဖို႔ အဆင္ေျပဆံုး ႏႈတ္ဆက္စကားလိုျဖစ္ေနေလသည္။
    ကားဝယ္စီးႏိုင္ေသာ အလယ္အလတ္အလႊာကလူေတြက်ေတာ့ တစ္မ်ဳိးျဖစ္၏။
    ခုခ်ိန္မွာ ကားဝယ္စီးျခင္းသည္ သြားလာေရး အဆင္ေျပလိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္၊ ဒါမွမဟုတ္ လူကံုထံအျဖစ္ ဂုဏ္ရွိဖုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ခ်ည္းပဲ မဟုတ္ေတာ့။ စီးပြားေရး သေဘာေတြလည္း ပါလာသည္။
    ေငြပိုေငြလွ်ံေလးလည္းရွိွလွ်င္ ကားေလးတစ္စီး ဝယ္ထားလိုက္တာက ဘဏ္တိုးထက္ ပိုကိုက္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ကားဝယ္စီးလွ်င္ စီးလည္းစီးရသည္။ လူအထင္ၾကီးလည္းခံရသည္။ လိုအပ္လွ်င္ ေငြေဖာ္ဖို႔လုိသည္။ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္လွ်င္ အျမတ္အစြန္းလည္းရွိသည္။ အျမတ္ခြန္ကို ပြတ္ကာသီကာ တိမ္းေရွာင္ႏိုင္သည္။ အလြယ္ကူဆံုး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုလိုလည္း ျဖစ္ေန၏။ တျခားလုပ္ငန္းေတြလို ကရိကထမမ်ားလွ။ စာရင္းဇယားေတြ လုပ္စရာမလို။ ကိုယ္လက္ရွိလုပ္ေနေသာ လုပ္ငန္းကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေငြကေလးရွိလွ်င္ ကားဝယ္တတ္တာ ေခတ္စားလာသည္။
    ဟုိအရင္ကဆုိလွ်င္ ကားဝယ္စီးႏိုင္ေသာ လူတန္းစားကို အထက္တန္းလႊာဟုေခၚသည္။ ခုေတာ့ လူလတ္တန္းစားေတြ ကားဝယ္စီးေနၿပီ။ အရင္က ကားတစ္စီးဝယ္ၿပီးလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ စီးသည္။ ကိုယ့္ကားကို တစ္လက္ကုိင္အျဖစ္ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ညႊန္းခ်င္လွ်င္ပင္-
    "ဖီးယက္ကားအနီေလးနဲ႔ ေက်ာင္းလာတက္တဲ့ ေကာင္မေလးေလ"
    "မာစီးဒီးရွိတဲ့အိမ္ ဘယ္နားမွာလဲ"
    ဆိုတာမ်ဳိးႏွင့္ လူႏွင့္ကားကို ထပ္တူျပဳၾကသည္။ ခုေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကားတစ္စီးကို ၾကာၾကာမစီးၾကေတာ့။ ျမတ္လွ်င္ ျပန္ေရာင္း၊ ေနာက္တစ္စီးဝယ္၊ ေစ်းကိုက္လွ်င္ ျပန္ထုတ္၊ ကားထည္လဲစီးသလိုလည္းျဖစ္ အျမတ္လည္းရ။
    ထိုအခါလူတစ္ေယာက္ကို သူစီးေနက်ကားႏွင့္ တဲြၿပီး မွတ္လို႔မရေတာ့။ ဒီေန႔ပစ္ကပ္ကားစီးေပမယ့္ ေနာက္လက်ေတာ့ ဆလြန္းကားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနသည္။ ေနာက္သံုးေလးလအၾကာမွာ ဗင္ကားေပၚမွာ ေတြ႔ခ်င္ေတြ႔ရသည္။ ဒီေတာ့ သူတို႔လိုလူေတြအခ်င္းခ်င္း ေတြ႔ၾကတဲ့အခါ ႏႈတ္ဆက္တဲ့စကားက-
    "ဘာစီးေနလဲ"
    ဟူ၍ျဖစ္ေလ၏။ ထိုအခါ အေမးခံရသူက-
    "ပတ္ဘလစ္ကာေလးတစ္စီး ဆဲြထားတယ္ဗ်ာ"
    "ဒါဆို ျမတ္ေနၿပီေပါ့၊ ေစ်းေျမာက္ေနတာပဲ"
    "သိပ္ေတာ့ မကိုက္ေသးပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ဝယ္တုန္းကလည္း ေစ်းနည္းနည္းမ်ားသြားတယ္၊ ဒါနဲ႔ခင္ဗ်ား ဖင္ေထာင္ေလးေရာ"
    "စူပါဆလြန္းနဲ႔ လဲလိုက္တယ္ေလ၊ နည္းနည္းေတာ့ လုိက္ရတာေပါ့"
    စသည္ျဖင့္ လူထက္ကားကို ပို၍ ဂရုစိုက္ၿပီးေမးၾက ေျဖၾကသည္။
    ဒီလိုလူစားေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္မပါရွိပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ကားလည္းမဝယ္စီးႏိုင္ေသး။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေပါင္းအသင္းေတြထဲမွာ "ဝယ္စီး...ေရာင္း" ေတြရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ သေဘၤာသားေတြျဖစ္၏။
    ဒီေကာင္ေတြက တစ္ေခါက္ျပန္လာလွ်င္ ကားတစ္မ်ဳိးလဲစီးတတ္သည္။ သေဘၤာျပန္မတက္ခင္အတြင္းမွာလည္း ခရီးသြားဟန္လြဲ ဝယ္ေရာင္းလုပ္တတ္သည္။ သူတို႔ကားေရာင္း ကားဝယ္ကားၾကည့္လုပ္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္ကို အေဖာ္ေခၚတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဗဟုသုတရွိထားဖုိ႔လိုသျဖင့္ ေလ့လာေရးကြင္းဆင္းသည့္ သေဘာထားၿပီး လုိက္သြားေလ့ရွိသည္။
    ဒီလိုနဲ႔ ကားဝယ္ေရာင္းတခ်ဳိ႕၊ ကားပြဲစားတခ်ဳိ႕နဲ႔ခင္မင္သိကၽြမ္းခြင့္ရသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြက ကားတစ္စီးကိုၾကည့္ၿပီးလွ်င္-
    "ေဟ့ေကာင္ ဘယ္လုိလဲ မင္းၾကိဳက္လား"
    ဟု ေမးတတ္သည္။ ထိုစကားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဆရာတင္ျခင္းဟု ထင္စရာရွိသည္။ အမွန္မွာ သူတို႔လူလည္က်ျခင္းသားျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ကၾကိဳက္တယ္ေျပာလည္း ဝယ္ခ်င္မွဝယ္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္က အင္တင္တင္လုပ္ေပမယ့္ ဝယ္ျဖစ္ခ်င္လည္း ဝယ္ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ မေတာ္တဆ ေရာင္းမွားဝယ္မွားျဖစ္လုိ႔ သူတို႔မိန္းမေတြက အျပစ္ေျပာလာတဲ့အခါ-
    "ဟာ ဟိုေကာင္နဲ႔ေသေသခ်ာခ်ာ တိုင္ပင္ၿပီး ဝယ္တာပဲ"
    ဟု ကၽြန္ေတာ့္ကိုပါ တရားခံစားရင္းထဲ ဆဲြထည့္လို႔ရေအာင္ အေဖာ္ညွိထားျခင္းသာျဖစ္၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားပြဲစားေတြ၊ ဝယ္ေရာင္းေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို အထင္ၾကီးခ်င္ၾကသည္။ သေဘၤာသားေတြကေတာင္ တိုင္ပင္ၿပီး အဆံုးအျဖတ္ ေတာင္းခံရတယ္ဆိုေတာ့ ကားအေၾကာင္းေတာ္ေတာ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာၾကီးတစ္ဆူ ျဖစ္မွာပဲဟု တခ်ဳိ႕ကထင္ၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကသာ သူတို႔ဆီက ပညာေတြေလ့လာသင္ယူေနရျခင္းျဖစ္၏။ အစတုန္းကဆို "စူပါရုဖ္"ဆိုလို႔ ဘာမ်ားထူးျခားလဲဆုိၿပီး ကားအမိုးကိုလက္ႏွင့္ေခါက္ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ေကာင္မ်ဳိးေလ။
    သူတို႔ကေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သေဘၤာသားေတြရဲ႕ ဆရာပဲဆိုၿပီး တစ္ခါတစ္ေလ ေရာင္းမည့္ကား၏ အားသာခ်က္မ်ားအေၾကာင္း ရွင္းျပရာမွာ တကယ္ဝယ္မယ့္ေကာင္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို အဓိကထားရွင္းျပေနတာမ်ဳိးေတာင္ၾကံဳရသည္။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ဒီေလာက္ကၽြမ္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ္တိုင္လည္း ကားအမ်ဳိးမ်ဳိး ထည္လဲစီးႏိုင္တဲ့သူမ်ဳိးျဖစ္မွာပဲဟု ယူဆထားၾကပံုရေလသည္။
    ဒီလိုနဲ႔တစ္ရက္မွာေတာ့ ကားဝယ္ေရာင္း ပဲြစားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲမွာဆံုသည္။ သူက သူတို႔ေလာကသားတို႔ထံုးစံအတိုင္း-
    "ဘာစီးေနလဲ"
    ဟု အထင္ၾကီးစြာေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က-
    "BM-20"
    ဟု ေျဖလိုက္သည္။ သူ ဦးေႏွာက္စားသြားသည္။ ကားေလာကမွာ ေမ်ာက္ေခါင္း၊ ဖင္ေကာက္၊ ေဘာင္ေပ်ာက္စသည္ျဖင့္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ကား၏ မ်ဳိးကြဲအမည္ကိုျဖစ္ေစ၊ ဝိေသသကိုျဖစ္ေစေခၚၾကသည္။ လီမိတက္၊ ဂ်ီတိုးရင္း၊ အီးဒီ၊ အက္စ္အာတူး၊ မတ္တူး စသည္ျဖင့္။
    ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၏ BM-20 ကိုလည္း ဒီသေဘာမ်ဳိး သူစဥ္းစားမည္။ ၾကားဖူးေနက် အမ်ဳိးအစားမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ရွားပါးအဖိုးတန္ကားမ်ဳိးဟု ထင္ခ်င္လည္းထင္မည္။ BM ဆိုတာ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံလုပ္ ကမာၻေက်ာ္ BMW ကားကို အတိုေကာက္ ေခၚတာလား၊ 20 ဆိုတာေရာ အင္ဂ်င္ပါဝါတူးပြိဳင့္ဇီးရိုးကို ေခၚတာလားဟု ေတြးခ်င္ေတြးမည္။ သူသည္ ဝယ္ေရာင္းေလာကမွာ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ BM-20 ကိုမသိပါဟုဆိုလွ်င္ သိကၡာက်ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိသလိုလုိပံုစံျဖင့္-
    "ေဩာ္....ေဩာ္..ဒါနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ေပးလိုက္ရသလဲ"
    ဟု ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က-
    "သိပ္မေပးလိုက္ရပါဘူး၊ သံုးရာေလာက္ပါပဲ"
    ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလသံျဖင့္ ေျဖလိုက္၏။ သူက-
    "အင္း....ေစ်းကေတာ့ သိပ္မေသးလွဘူးေနာ္"
    ဟု ပခံုးတြန္႔၍ေျပာၿပီး" ေနာက္ၾကံဳမွစီးၾကည့္ဦးမယ္ဗ်ာ" ဟု ေျပာၿပီးထြက္သြားသည္။ သူသည္ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ရပ္ထားေသာ ကားေတြထဲမွာ ပံုဆန္းဆန္းကားမ်ဳိးမ်ားရွိမလားဟု မ်က္လံုးကစားၿပီး ေဝ့ၾကည့္သြားေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပံဳးလိုက္မိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသည့္ BM-20 ဆိုသည္မွာ သူထင္သလို ေမာ္ေတာ္ကားမဟုတ္။ က်ပ္သံုးရာႏွင့္ ဝယ္ထားေသာ မိုးတြင္းစီးေရာ္ဘာဖိနပ္ပင္ျဖစ္ေလ၏။
--------------------------------------------
မင္းလူ
ဝယ္သူ႔စိတ္ၾကိဳက္ဂ်ာနယ္။
၁၈-၉-၂၀၀၁။

No comments:

Post a Comment