ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Friday, February 1, 2013

ဂႏၵဝင္အိပ္မက္(၄)


နာမည္ေက်ာ္ပုဂိၢဳလ္တို႔အေၾကာင္းဆိုလွ်င္ လူေတြက အလြန္စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ သာမန္မထင္မရွား
လူတစ္ေယာက္က အၾကီးအက်ယ္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရတာမ်ဳိးကို သက္ဆိုင္ရာ မိသားစုေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းက
လြဲလို႔ ဘယ္သူမွ အေရးတယူမရွိလွ။ နာမည္ၾကီးပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ေခါင္းေပါက္သြားတာေလာက္
က်ေတာ့ အၾကီးအက်ယ္စိတ္ဝင္စားၾကသည္။
ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ ေခါင္းေပါက္ရတာလဲ၊ လင္မယားရန္ျဖစ္ၿပီး ေဆာ္ၾက၊ ႏွက္ၾကလုိ႔လား၊
အရက္မူးၿပီး ေခ်ာ္လဲလို႔လား၊ မနာလိုတဲ့လူတစ္ေယာက္ေယာက္က ရိုက္လိုက္တာလား သိခ်င္ၾကေသးသည္။
ဒါတြင္မကဘဲ စိတ္ထင္ႏွင့္ ခန္႔မွန္းေျပာၾကတာလည္းရွိ၏။ ဒါကို နားစြန္နားဖ်ားၾကားသူက တကယ္မွတ္
သြားတာမ်ဳိး၊ ဒီအတိုင္းပဲျဖစ္မွာပါဆုိၿပီး တကယ္ျဖစ္သေယာင္ ေျပာတာမ်ဳိးကစၿပီး ေကာလဟာလေတြ
ျဖစ္လာတတ္သည္။ လူေတြကလည္း ေကာင္းတာထက္ မေကာင္းတာကို ပိုစိတ္ဝင္စားတတ္ၾကသည္။

အဆိုေတာ္ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ သံဃာေတာ္ေတြကို နံနက္တိုင္းဆြမ္းေလာင္းတတ္တဲ့ ကိစၥမ်ဳိးကို
'ေဩာ္....ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းသားပဲ'ဟု သာမန္ေလာက္သာ အသိအမွတ္ျပဳတတ္သည္။ တကယ္လို႔မ်ား
သူက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလာတာ ေဘာင္းဘီတိုန႔ံနံ႔ေလး ဝတ္လာတယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဟိုးေလးတစ္ေၾကာ္ျဖစ္ၿပီပဲ။
ရုပ္ရွင္မင္းသမီးေလးတစ္ေယာက္ သူ႔ခင္ပြန္းႏွင့္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ အဆင္ေျပေနလွ်င္ သတင္းထူးမဟုတ္။
လင္မယားျပႆနာ တက္ေနၾကၿပီဆိုလွ်င္ သတင္းထူးျဖစ္၏။ ဘယ္လုိျဖစ္ၾကတာလဲ ဘယ္သူကၾကားက
ဝင္ရႈပ္လုိ႔လဲ သိခ်င္လာၾကၿပီ။ ဒီအခါမ်ဳိးမွာ မင္းသမီးႏွင့္တြဲၿပီး ဇာတ္ကားအရိုက္မ်ားတ့ဲ မင္းသားလည္း
အေနခက္ရၿပီ။

ဒါမ်ဳိးဆိုတာကလည္း ပရိသတ္သည္းေခ်ၾကိဳက္ျဖစ္၏။ ဒီေတာ့ ဒီလိုသတင္းမ်ဳိးကို ဦးစားေပးေဖာ္ျပတတ္သည့္
တခ်ဳိ႕ေသာစာနယ္ဇင္းမ်ားမွ ပုဂိၢဳလ္မ်ားလည္း အလုပ္ရႈပ္ရၿပီ။ သူ႔ထက္ငါ သတင္းထူးသတင္းဦးရရန္ ၾကိဳးစားၾက
ရၿပီ။ ကာယကံရွင္ေတြကလည္း တတ္ႏိုင္သမွ် လွ်ဳိ႕ဝွက္ထားၾကသည္။ လူ႔သဘာဝကလည္း လွ်ဳိ႕ဝွက္ေလ
သိခ်င္ေလကိုး။ စာနယ္ဇင္းသမားေတြဆိုတာလည္း ခက္ခက္ခဲခဲ လုိက္ယူရတဲ့သတင္းမ်ဳိးကို ပိုၿပီးအရသာ
ေတြ႔တတ္ၾကသည္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ထိပ္တိုက္ေတြ႔ခဲ့ၾကတာေတြလည္းရွိ၏။ ေကာလာဟလေတြလည္း ျဖစ္ေပၚလာ
တတ္၏။

မာရီလင္မြန္ရိုးကိစၥကိုပဲၾကည့္။ မြန္ရိုးသည္ အေအာင္ျမင္ဆံုး၊ အေက်ာ္ၾကားဆံုးအခ်ိန္၊ အရြယ္ေကာင္းတုန္းအခ်ိန္၊
လူ႔ဘဝမွာေနလို႔ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ရွာသည္။ တရားဝင္သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ မြန္ရိုးသည္
အဆိပ္ေသာက္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းၾကံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိ၏။ လူထုကမယံုၾက။ ဒီေလာက္ေအာင္ျမင္
ေက်ာ္ၾကားၿပီး ခ်မ္းသာေနသူတစ္ေယာက္က ေသခ်င္ေနတယ္ဆိုတာမျဖစ္ႏိုင္။ ၿပီးေတာ့မြန္ရိုးသည္ ၾကမ္းပိုးေဆး
ေသာက္ၿပီးေသေၾကာင္းၾကံျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ သူ႔လုိ ခ်မ္းသာေနသူတစ္ေယာက္က ေစ်းၾကီးအိပ္ေဆးေတြ
ဝယ္ေသာက္လုိ႔ရပါလ်က္ ဒီေလာက္နံေစာ္ၿပီး အဝင္ဆိုးသည့္ ၾကမ္းပိုးေဆးေသာက္တယ္ဆိုတာ ယုတၱိမရွိ။

အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပလို႔ဆိုတာကလည္း သိပ္သဘာဝမက်လွ။ မြန္ရိုးအေနျဖင့္ သာယာခ်မ္းေျမ့ေသာ
အိမ္ေထာင္တစ္ခုကို ထပ္မံထူေထာင္ဖို႔ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသးသည္။ အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ကို ရွာေဖြဖို႔
အခ်ိန္ေတြအမ်ားၾကီး ရႏိုင္ေသးသည္။ သူကသာလက္ခံမယ္ဆုိလွ်င္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္းမယ့္သူေတြ
အမ်ားၾကီး အဆင္သင့္ရွိေနသည္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုၾကည့္လွ်င္ သူ႔ကိုယ္သူ ေသေၾကာင္းၾကံတယ္ဆိုတာ
မျဖစ္ႏိုင္။ တစ္ေယာက္ေယာက္က လုပ္ၾကံတာျဖစ္ရမည္ဟု တြက္ဆသူေတြရွိသည္။

ဘယ္သူျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ သူ၏လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမႈကို မနာလိုမရႈဆိတ္ေသာ ၿပိဳင္ဘက္
တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုအခါ မြန္ရိုးႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြထဲက ဟုိလူလိုလို ဒီလူလိုလုိ အထင္ခံရေလသည္။
မြန္ရိုးႏွင့္ ရုပ္ရွင္တစ္ကားမွာ အတူတြဲသရုပ္ေဆာင္ရင္း ကေတာက္ကဆျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ မင္းသမီးတစ္ေယာက္
ဆိုလွ်င္ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ စာပို႔ၿပီးစြပ္စြဲတာ၊ ျခိမ္းေျခာက္တာခံရလို႔ အေတာ္စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရသည္။

တခ်ဳိ႕ကလည္း မြန္ရိုးကို အရူးအမူးစြဲလမ္းေနသူ စိတ္ေဝဒနာရွင္တစ္ေယာက္၏ လက္ခ်က္ျဖစ္ရမည္ဟု ဆိုသည္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မြန္ရိုးကို အခ်စ္ၾကီးခ်စ္ခဲ့ၿပီးမွ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မရခဲ့ေသာ ခ်စ္သူေဟာင္းတစ္ေယာက္ေယာက္ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု
ေကာက္ခ်က္ခ်သည္။ ဒီလိုနဲ႔ မြန္ရိုး သတင္းကို သိခ်င္သူေတြ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးထင္သူေတြ မ်ားျပားလာခဲ့သည္။
ဒါကိုအခြင့္ေကာင္းယူၿပီး မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္က အလြတ္စံုေထာက္တစ္ေယာက္ငွားၿပီး ရႏိုင္သမွ်သတင္း
အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းေစသည္။ ဒီေတာ့မွ ပိုရႈပ္ကုန္ေတာ့သည္။

သူရရွိလာေသာ သတင္းတစ္ခုအဆိုအရ မြန္ရိုးမွာ အမွန္တကယ္ မေသေသးဘူးဆိုပဲ။ မသမာသူတစ္ေယာက္က
မ်က္ႏွာကို အက္ဆစ္ျဖင့္ပက္လိုက္ေသာၾကာင့္ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္သြားသျဖင့္ လူျမင္မခံဝ့ံျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ေသၿပီဟု သတင္းလႊင့္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟုဆို၏။ ေနာက္သတင္းတစ္ခုကေတာ့ မြန္ရိုးသည္ ေအာင္ျမင္
ေက်ာ္ၾကားလြန္းေသာ ဒဏ္ကိုမခံႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျငီးေငြ႔လာသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိလူေတြက သူ႔ကိုအမွန္တကယ္
ခ်စ္ခင္ၾကျခင္းမဟုတ္ သူ၏ အလွအပ၊ သူ၏ကိုယ္ခႏၶာ၊ သူ၏ေက်ာ္ၾကားမႈ၊ သူ၏ ဥစၥာဓနၾကြယ္ဝမႈတုိ႔ကိုသာ
အေလးထားၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆလာသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလာဘ၊ ေမာဟ၊ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ၊ လွည့္စားမႈ၊ အတၱၾကီးမႈေတြ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ရုပ္ရွင္ေလာကကိုေရာ၊
ဆက္ႏြယ္ပက္သက္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ စြန္႔ခြာၿပီး ဇာတ္ျမဳပ္ေနဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မြန္ရိုးသည္
စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုးရွိ လူသူအေရာက္အေပါက္ အနည္းဆံုးေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္မွာ သီလရွင္ဘဝျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ
ေနထိုင္လ်က္ရွိပါသည္။ အေႏွာင့္အယွက္ကင္းကင္း ဘာဝနာပြားႏိုင္ေအာင္ ေသၿပီဟု သတင္းလႊင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟ
ဆိုသည္။ ထိုသတင္းကိုၾကားေသာအခါ စာနယ္ဇင္းသမားေတြေရာ တခ်ဳိ႕ပရိတ္သတ္ေတြပါ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုးကို
လိုက္ၾကေတာ့သည္။ ေခ်ာင္တကာေစ့ေအာင္ လိုက္ရွာၾကသည္။ ျဖဴျဖဴငယ္ငယ္ သီလရွင္မွန္သမွ်ကို အလြတ္မေပးပဲ
စူးစူးစိုက္စိုက္ၾကည့္ရႈအကဲခတ္ၾကသည္။

တကယ္ေတာ့ စစ္ကိုင္းေတာင္ရိုး ဆိုသည္မွာ ရႈပ္ေထြးေပြလီလွေသာ လူ႔ေလာကႏွင့္ ကင္းကင္းေနၿပီး တရား
က်င့္ၾကံလိုေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ခိုမွီးရာ အလြန္ေအးခ်မ္းျငိမ္သက္ေသာ ေနရာျဖစ္၏။ ခုလိုလူေတြအမ်ားအျပား
ေျခရႈပ္ေနၾကေသာအခါ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာက
ေမတၱာရပ္ခံတားျမစ္လာရသည္။ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္က သီလရွင္ေလးတစ္ပါး ေတာင္ေပၚမွေန၍ ျမစ္ျပင္ကို
ေငးၾကည့္ေနဟန္ေနာက္ေက်ာဘက္ ခပ္ေစာင္းေစာင္းမွ ရိုက္ကူးထားေသာပံုကို ေဖာ္ျပၿပီး မြန္ရိုးကို အေဝးမွ
ခိုးရိုက္ထားသလို ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္ေသးသည္။

သိကၡာရွိေသာ မဂၢဇင္းၾကီးတစ္ေစာင္က မြန္ရိုးကြယ္လြန္စဥ္ အေလာင္းကို စစ္ေဆးခဲ့ရေသာ မႈခင္းဆရာဝန္ကို
အင္တာဗ်ဴးလုပ္သည္။ ဆရာဝန္က မြန္ရိုးကြယ္လြန္ေၾကာင္း သူကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးအတည္ျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာျပသည္။ ဝါရင့္ စာနယ္ဇင္းဆရာၾကီးတစ္ေယာက္ကလည္း ခုိင္မာတိက်မႈမရွိေသာ သတင္းကို အေျချပဳ၍
ကိုယ့္ဂ်ာနယ္ ကိုယ့္မဂၢဇင္း ေရာင္းေကာင္းေအာင္ လုပ္စားျခင္းမွာ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္ႏွင့္ မညီေၾကာင္း
ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္ေရးသည္။ ဒီေတာ့မွ ထုိကိစၥ တစ္ခန္းရပ္သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။

ဒိုင္ယာနာကိစၥတြင္လည္း ေကာလဟာလက ဝင္ေႏွာင့္လိုက္ေသးသည္။ ဒိုင္ယာနာသည္ လူခ်စ္လူခင္ေပါမ်ားသူ
ျဖစ္၏။ အလွဴအတန္းရက္ေရာသည္။ လူမႈေရးကိစၥေတြမွာ တက္ၾကြစြာ ဦးေဆာင္တတ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ဝမ္းနည္း
ေၾကကဲြဖြယ္ ဇာတ္သိမ္းႏွင့္ ၾကံဳရရွာသည္။ သူသည္ ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့ရရွာျခင္းျဖစ္၏။ တခ်ိဳ႕က
ထိုကိစၥမွာ ေသြးရိုးသားရိုးမဟုတ္ဟု ဆိုခဲ့ၾကေသးသည္။ သူ၏ကိုယ္ပိုင္ကားေပၚတြင္ တျခားအမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္
အတူရွိေနခဲ့ျခင္းသည္လည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာခဲ့သည္။

သုိ႔ရာတြင္ လူထုကေတာ့ ေမတၱာမပ်က္ၾက။ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ကရုဏာသက္ၿပီးဝမ္းနည္းေၾကကြဲရသည္။ သူ႔အတြက္
ဝမ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္ေတြ ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔တာေတြ လုုပ္ၾကသည္။ ေတးသံသြင္းလုပ္ငန္းတစ္ခုကေတာ့
'ဒိုင္ယာနာ အလြမ္းေျပ'ဆိုေသာ စီးရီးတစ္ေခြထုတ္ဖို႔ စီစဥ္သည္။ နာမည္ၾကီး သီခ်င္းေရးဆရာမ်ားက ေမတၱာျဖင့္
ကူညီေရးေပးၾကသည္။ ထိုသီခ်င္းစီးရီးကိစၥမွာလည္း ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာတစ္ခု ေပၚလာေသးသည္။
လူေတြၾကားမွာ ေကာလာဟလသတင္းျဖစ္ေနပံုက....

ထုိသီခ်င္းကို ပရိသတ္ပိုမိုခံစားႏိုင္ေစရန္အတြက္ ဒိုင္ယာနာ၏ သားအၾကီးျဖစ္သူ ဝီလ်ံကိုယ္တိုင္သီဆိုမည္။ ထိုအခါ
သားငယ္ဟယ္ရီက မေက်နပ္။ သူ႔အေမႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သီခ်င္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူႏွင့္လည္းဆိုင္သည္။ သူလည္း
ဆိုခြင့္ရွိသည္ဆိုၿပီး ထိုသီခ်င္းကိုပင္ သူ႔အသံႏွင့္ စီးရီးတစ္ေခြ အၿပိဳင္ထုတ္မည္ဟု သတင္းထြက္လာသည္။ ပရိသတ္
တခ်ဳိ႕က ဝီလ်ံကို အားေပးမည္။ သားၾကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒီအခြင့္အေရးကို ခံစားထိုက္သည္ဟု ဆိုသည္။
ဒီလိုဘယ္ရမလဲ၊ သားႏွစ္ေယာက္ရွိရာ ညီတူညီမွ်ရပိုင္ခြင့္ရွိတာေပါ့ဟု ဟယ္ရီကိုကရုဏာသက္သူေတြက ဆိုသည္။
ထိုကိစၥအတြက္ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းေတာင္မဆိုင္ေတာ့ဘဲ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မေခၚႏိုင္
မေျပာႏိုင္ျဖစ္ေနၾကသည္ဟု အတြင္းသိဆိုသူေတြက ေျပာေနၾကသည္။

တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ကေတာ့.....
ဝီလ်ံႏွင့္ဟယ္ရီ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ၾကားမွ ဘာျပႆနာမွမရွိ။ ဝီလ်ံက ဟယ္ရီကို အလြန္ညွာတာတတ္သည္။
ဟယ္ရီကလည္း အစ္ကိုျဖစ္သူကို အလြန္တြယ္တာသည္။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ စည္းစည္းလံုးလံုးခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္
ရွိၾကသည္။ သီခ်င္းစီးရီးေခြကိစၥမွာလည္း ဟယ္ရီက ဆိုေတာင္ဆိုခ်င္တာမဟုတ္။ သူက ေဘာလံုးကန္ဖို႔သာ
စိတ္ဝင္စားသူျဖစ္၏။ အေမႏွင့္ပက္သက္ေသာ အလြမ္းေျပဂုဏ္ျပဳျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ အမွတ္တရအျဖစ္ဝင္ဆိုေပးပါဟု
ဝီလ်ံက အတင္းတိုက္တြန္းေသာေၾကာင့္ ပါလာရျခင္းျဖစ္၏။ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ အေခြ၏ ေအဆိုဒ္၊ ဘီဆိုဒ္
တစ္ျခမ္းဆီဆိုဖို႔ အစကတည္းက စီစဥ္ထားၿပီး ျဖစ္၏။ဒါကို လူစိတ္ဝင္စားၿပီး သီခ်င္းေခြေရာင္းေကာင္းေအာင
စီးပြားေရးသမားေတြက လုပ္ၾကံဖန္တီးသတင္းလႊင့္ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ေလ၏။

ပန္းခ်ီေလာကမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ကိစၥကေတာ့ ေကာလာဟလမဟုတ္။ အမွန္တကယ္ျဖစ္၏။ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာ
ပီကာဆိုႏွင့္ပတ္သက္သည္။ ပီကာဆိုသည္ ထိပ္သီးပန္းခ်ီဆရာၾကီးျဖစ္၏။ သူသည္ သမားရိုးက် ပန္းခ်ီပံုစံကို
ေဖာက္ထြက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ဟန္ျဖင့္ လမ္းသစ္ထြင္ခဲ့သူျဖစ္၏။ သူ႔ပန္းခ်ီေတြက ေရးခ်က္ေတြကဆန္းသစ္သည္။
တျခားပန္းခ်ီဆရာေတြ တြဲစပ္မသံုးရဲေသာအေရာင္မ်ားကို အခ်ိဳးညီေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာေၾကာင့္
အခ်င္းခ်င္းကပင္ သူ႔ကိုျဖံဳၾကရသည္။ သူ႔ပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ နက္နဲသည္၊ လွ်ိဳ႕ဝွက္သည္၊
အသိရခက္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၾကည့္မိသူတိုင္းကို ညိွဳ႕ငင္ဖမ္းစားႏိုင္သည္။

သူ႔ပညာမာနလည္းၾကီးသည္။ သူ႔လက္ရာကိုလည္း တန္ဖိုးထားသည္။ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြကို ေစ်းၾကီးၾကီးရမွ
ေရာင္းသည္။ တစ္ခါက နာမည္ၾကီး စီးပြားေရးကုမၸဏီၾကီးတစ္ခု၏ ဥကၠဌက သူ႔ရုံးခန္းမွာ ခ်ိတ္ဖို႔ ပန္းခ်ီကား
တစ္ကား ဆဲြေပးရန္အလုပ္အပ္သည္။ ဆဲြရမွာက သူ၏ပံုတူျဖစ္၏။ ပီကာဆိုက ပန္းခ်ီဆဲြခကို ပံုမွန္ထက္
ငါးဆေလာက္ပိုေတာင္းသည္။ ကုမၸဏီသူေဌးက....

"ေစ်းက မ်ားလွခ်ည္လားဗ်၊ ခင္ဗ်ားပံုက အဲဒီေလာက္တန္လို႔လား"ဟုေမးသည္။
"ကၽြန္ေတာ့္ပံုမဟုတ္ပါဘူးေလ၊ ခင္ဗ်ားပံုပါ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ပံုဟာ ဘယ္ေလာက္တန္ႏိုင္သလဲဆိုတာ
ခင္ဗ်ားဘာသာ သတ္မွတ္ၾကည့္ေလ"ပီကာဆုိက ျပန္ေျပာသည္။
သူေဌးလည္း ခဏေတြေနၿပီးေနာက္ ေခါင္းညိတ္လိုက္ၿပီး.....
"အင္း...ဟုတ္တာေပါ့၊ က်ဳပ္ရဲ႕ပံုတူဟာ တန္ဖိုး ရွိရမွာေပါ့"ဆိုၿပီး ပီကာဆိုေတာင္းသည့္ေစ်းေပးဖို႔
သေဘာတူလိုက္၏။ တကယ္ေတာ့ ပီကာဆိုသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီေတြကိုသာ
ေရးဆြဲေလ့ရွိသည္။ ပံုတူပန္းခ်ီေရးေလ့မရွိ။ ဒီသူေဌးရဲ႕ပံုကေတာ့ ထူးျခားေသာ
ဥပဓိရုပ္ရွိသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားမိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ခံလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။

ေရးဆဲြၿပီးသြားေတာ့လည္း ပံုတူဆိုတဲ့အတိုင္း တကယ္ကိုတူပါေပသည္။ ဘယ္ေလာက္ထိလဲဆိုေတာ့
အဝတ္အစားက ပိတ္စအစစ္ေတြကို ျဖတ္ၿပီးကပ္ထားသလားထင္ရေလာက္ေအာင္ တူသည္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့
မ်က္လံုးမ်ား။ ဘယ္ကိစၥမဆို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္တတ္ေသာ စူးစူးရွရွအၾကည့္။
"တူလိုက္တာဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္န႔ဲ ၿပိဳင္ဘက္ စီးပြားေရးသမားတစ္ေယာက္ ေပၚလာသလားေအာက္ေမ့ရတယ္"
သူေဌးသည္ သူ႔ပံုသူၾကည့္ၿပီး အ့ံဩသြားသည္။ ေက်နပ္ၿပီး သေဘာလည္းက်သြားသည္။

ပီကာဆုိသည္ ကံေကာင္းသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ တခ်ိဳ႕ပန္းခ်ီဆရာမ်ားသည္ သက္ရွိထင္ရွားရွိခ်ိန္မွာ ဆင္းဆင္းရဲဲရဲ
ငတ္ငတ္ျပတ္ျပတ္ ေနခဲ့ၾကရသည္။ ေသၿပီးေတာ့မွပင္ သူတို႔ပန္းခ်ီကားေတြ ေစ်းေကာင္းရလာေသာ္လည္း ခံစားခြင့္
မရေတာ့။ ေလာေလာဆယ္ ေခတ္ၿပိဳင္ပန္းခ်ီဆရာေတြ ထဲမွာလည္း စားဝတ္ေနေရး အဆင္မေျပၾကသူေတြမ်ားသည္။
ပန္းခ်ီဆရာဆိုတာကလည္း ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိသည္။ ေကာ္မာရွယ္ေခၚ စာနယ္ဇင္းသရုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းလုပ္ျခင္း၊
ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္၊ ပိုစတာ၊ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ားေရးျခင္း၊ ဆိုင္းဘုတ္္ေရးျခင္းစေသာ စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေရးဆဲြျခင္းကတစ္မ်ဳိး။ ဖိုင္းအတ္ဟုေခၚေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားေရးဆဲြျခင္းက တစ္မ်ဳိး။

ေကာ္မာရွယ္သမားေတြက အလုပ္အပ္သူေတြဆီက အခေၾကးေငြယူၿပီး ေရးဆဲြေပးျခင္းျဖစ္၏။ သူတို႔အေနျဖင့္
အလုပ္အပ္သူေတြ စိတ္တိုင္းက်ျဖစ္ေအာင္ ေရးဆဲြေပးရသည္။ ပံုမွန္ဝင္ေငြရွိသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။ ဖုိင္းအတ္သမား
ကေတာ့ ကိုယ္စိတ္ၾကိဳက္ ဆဲြခ်င္တာကိုဆဲြသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ျပပဲြတင္သည္။ ျပပဲြမွာေရာင္းရလွ်င္ ေငြရမည္။
မေရာင္းရဘဲလည္း ရွိႏိုင္သည္။ ကိုယ္က ကင္းဗတ္စ၊ ေဘာင္၊ ေဆး၊ အခ်ိန္္၊ ပညာတို႔ကို အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ
ၾကိဳတင္ရင္းႏွီးထားရသည္။ ဘယ္ေလာက္ၾကာမွအက်ဳိးအျမတ္ျပန္ရမလဲ မေျပာႏိုင္။

ပန္းခ်ီကားတစ္ကားကို ဆဲြၿပီး မၾကာခင္ ေရာင္းထြက္ခ်င္လည္း ထြက္မည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခ်င္လည္းၾကာမည္။
တစ္သက္လံုးမေရာင္းရဘဲ ကြယ္လြန္ၿပီးမွ ေရာင္းခ်င္လည္းေရာင္းရမည္။ ပန္းခ်ီကားတစ္ကားတည္းႏွင့္ ေလးငါး
ေျခာက္လ စားေလာက္ေအာင္ ရခ်င္လည္းရသည္။ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ ဘာဝင္ေငြမွမရွိဘဲ စုတ္ျပတ္ခ်င္
ျပတ္ေနတတ္သည္။

ပန္းခ်ီကားတစ္ကားေရးဆြဲရာမွာလည္း ဘယ္ေလာက္ၾကာမယ္ မခန္႔မွန္းႏိုင္။ သံုးေလးရက္ႏွင့္ ၿပီးခ်င္လည္း ၿပီးမည္။
လႏွင့္ခ်ီၾကာခ်င္လည္းၾကာမည္။ ေရးလက္စကို စိတ္ၾကိဳက္မေတြ႕သျဖင့္ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ၾကာခ်င္လည္း ၾကာသြား
ႏိုင္သည္။ တခ်ဳိ႕ပန္းခ်ီကားေတြကို ျပပဲြတင္ေသာ္လည္း 'ေရာင္းရန္မဟုတ္'ဟု စာခ်ိတ္ခ်င္ခ်ိတ္ထားမည္။ တစ္ခါ
တစ္ေလ ကိုယ့္ဘာသာ ၾကိဳက္လြန္း၍ ျပပဲြေတာင္မတင္ရက္ဘဲ သိမ္းထားတာမ်ဳိးရွိသည္။

ပီကာဆိုမွာ ဖုိင္းအတ္သမားျဖစ္သည္။ ဖုိင္းအတ္သမားအမ်ားစုမွာ လူအမ်ားၾကိဳက္ၾကိဳက္မၾကိဳက္ၾကိဳက္
ကိုယ္ဆဲြခ်င္ရာ ဆဲြၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပံုမွန္ဝင္ေငြလည္း မရွိဘဲ စားဝတ္ေနေရးအဆင္မေျပတာက
မ်ားသည္။ ပီကာဆိုကေတာ့ထူးျခားသည္။ သူ႔ပန္းခ်ီေတြက ေစ်းေကာင္းရတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
သူမ်ားထက္စာလွ်င္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ရွိသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သူသည္ အသက္ ေျခာက္ဆယ္စြန္းစြန္း
ရွိလာသည့္တိုင္ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္လို ႏုပ်ဳိျဖတ္လတ္ဆဲျဖစ္သည္။ စပို႔ရွပ္၊ တီရွပ္၊ ဂ်င္းေဘာင္းဘီတို႔
ဝတ္ဆင္ေလ့ရွိသည္။ ရြယ္တူ တန္းတူလူၾကီးေတြႏွင့္ မေပါင္းဘဲ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာေလးေတြႏွင့္သာ
အဖဲြ႔က်တတ္သည္။

သူ႔လက္ရာေတြကို စြဲလမ္းၿပီး သူ႔ဆီမွာ ပန္းခ်ီပညာသင္ခ်င္သူလူငယ္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိ၏။ သုိ႔ရာတြင္
သူ၏ သင္ပံုသင္နည္း စနစ္၏ ဒဏ္ကိုမခံႏိုင္သျဖင့္ တပ္လန္သြားသူေတြသာမ်ားသည္။ ပီကာဆိုက 'ပန္းခ်ီသင္၊
ရြာျပင္ထြက္'ဟုဆုိၿပီး လယ္ကြင္းၿပင္ၾကီးထဲက တဲကေလးတစ္လံုးမွာ တစ္ေယာက္တည္းသြားေနခိုင္းသည္။ ဆန္၊
ဆီ၊ ဆား၊ ငါးပိ ငါးေျခာက္၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူး၊ ပဲ စသည္တို႔ေပးထားသည္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ခ်က္စားရသည္။
ဘာအသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမွ ယူခြင့္မရွိ။ ေရဒီယို၊ ကက္ဆက္မေျပာနဲ႔ နာရီေတာင္မထားရ။ လွ်ပ္စစ္မီးလည္းမရွိ။
ပန္းခ်ီသင္တယ္ဆိုသည့္တိုင္ ဘာမွ ေလ့က်င့္ေရးဆဲြခြင့္မရွိေသး။ ခဲတံ၊ စုတ္တံ၊ ေဆး၊ စကၠဴစသည္တို႔ လံုးဝ
ေဆာင္မထားရ။ ယုတ္စြအဆံုး ေျမၾကီးေပၚမွာေတာင္ တုတ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ျခစ္ခြင့္မရွိ။

ထိုလယ္ကြင္းထဲက တဲေလးထဲမွာ သံုးလတိတိ တစ္ေယာက္တည္းေနရသည္။ ထိုအေတာအတြင္းမွာ မနက္ေန
ထြက္လာတာ၊ ညေနဘက္ ေနဝင္သြားတာကို ေစာင့္ၾကည့္ရသည္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ေကာင္းကင္ကိုၾကည့္ရသည္။
တိမ္ေတြကိုၾကည့္ရသည္။ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အရာဝတၳဳမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ရႈမွတ္သားရသည္။ ထိုသို႔
ၾကည့္ရႈမွတ္သားရင္းက ပန္းခ်ီဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆြဲခ်င္တာလဲ၊ အေရာင္ေတြကို ဘယ္လိုခံစားမိသလဲ၊
ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႔စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ ဘယ္လိုျဖစ္သင့္သလဲဆိုတာေတြကို ေတြးေတာ ၾကံဆၾကည့္ရသည္။
ပီကာဆိုက တစ္ပတ္တစ္ခါလာေတြ႔သည္။ ထိုအခါ တပည့္ျဖစ္သူက မိမိေတြးေတာ ဆင္ျခင္မိတာေတြကို ေျပာျပရသည္။

ဒီလိုသံုးလတိတိေနၿပီးမွ ဒုတိယအဆင့္ကို တက္ခြင့္ရသည္။ ထိုအဆင့္မွာ တစ္လၾကာသည္။ စိတ္ျဖင့္ေရးဆဲြသည့္
အဆင့္ျဖစ္၏။ လက္ေတြ႔မဆြဲရေသး။ မ်က္စိမွိတ္ထားၿပီး အေရာင္ေတြကို အာရုံခံစားရသည္။ မိမိေလ့လာၾကည့္ရႈ
ထားေသာ အရာဝတၳဳမ်ားကို စိတ္္ကူးျဖင့္ ေရးဆဲြၾကည့္ရသည္။ အေရာင္ေတြကို စိတ္ထဲမွာ တဲြစပ္ၾကည့္ရသည္။
ထိုအဆင့္ကို လြန္ေျမာက္ၿပီးေတာ့မွ လက္ေတြ႔ေရးဆဲြမႈကို စတင္သင္ၾကားရသည္။ ပီကာဆိုထံသုိ႔ ပန္းခ်ီပညာသင္ရန္
ေရာက္ရွိလာသူေတြထဲက အမ်ားစုမွာ လယ္ကြင္းထဲက တဲကေလးထဲမွာ တစ္လေလာက္ေနၿပီးတာနဲ႔ ျပန္ေျပးၾက
ေတာ့သည္။ လက္ေတြ႔ေရးဆဲြရသည့္အဆင့္ထိ ဆန္ခါတင္က်န္တာဆိုလို႔ ဆယ္ေယာက္မွာ တစ္ေယာက္ေတာင္
မရွိ။ သူ႔ဆီမွာ တပည့္ခံခ်င္သူမ်ားသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္.....

"ပန္းခ်ီသင့္မယ့္အစား ေရွာင္လင္ေက်ာင္းမွာ ကြန္ဖူးသြားသင္တာမွ သက္သာလိမ့္ဦးမယ္"ဟု ေျပာၿပီး ထြက္ေျပးၾက
ရသည္။ ပီကာဆိုကေတာ့...."ဒါေတာင္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းကို အမ်ားၾကီးေလွ်ာ့ထားတာ၊ ငါပန္းခ်ီသင္တုန္းကဆိုရင္
ကိုယ္ေနမယ့္တဲကို ကိုယ့္ဘာသာေဆာက္ခဲ့ရတာ၊ ကိုယ့္ဘာသာ ငါးမွ်ားၿပီး စားခဲ့ရတာကြ"ဟု ေျပာေလသည္။
ထိုကဲ့သုိ႔ေသာ ပီကာဆိုသည္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေတာ့မွပင္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ပင္ မျပည့္တတ္ေသးေသာ
မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္ယူလိုက္ေလသည္။

အႏုပညာေလာကတစ္ခုလံုးအံ့ဩကုန္ၾကသည္။ ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ထြက္ေပၚလာသည္။ တခ်ဳိ႕က
ပီကာဆိုကို အားက်ၾကသည္။ ေကာင္မေလးက ငယ္ငယ္ေခ်ာေခ်ာေလးကိုး။ အေတာ္စံြတဲ့ပုဂၢိဳလ္ပဲဟု ခ်ီးက်ဴးၾကသည္။
သူ႔ၿပိဳင္ဘက္ေတြကေတာ့ နည္းနည္းေျပာခ်င္ဆိုခ်င္သည္။ တခ်ဳိ႕ဇာတ္လမ္းေလးေတာင္ ဆင္လိုက္ေသးသည္။
သူတုိ႔အေျပာအရဆိုလွ်င္ေတာ့.... ေကာင္မေလးမွာ ငယ္ရြယ္စဥ္လူမွန္းမသိတတ္ခင္ကတည္းက မိဘေတြဆံုးသြားသျဖင့္
အဘုိးျဖစ္သူ၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈေအာက္မွာ ၾကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးမွာ အဘိုးတစ္ခု ေျမးတစ္ခုျဖစ္သျဖင့္
တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး သံေယာဇဥ္က အလြန္ၾကီးၾကသည္။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကံၾကမၼာက သူတို႔ေျမးအဖိုးကို ရက္ရက္
စက္စက္ခဲြခြာ ပစ္လုိက္သည္။ အဘိုးျဖစ္သူသည္ ႏွလံုးေရာဂါျဖင့္ ရုတ္တရက္ကြယ္လြန္သြားေလ၏။ ေျမးမေလးမွာ
ခိုကိုးရာမဲ့ျဖစ္ရသည္။ သူ႔အတြက္ အဘိုးသာလွ်င္ အေဖ၊ အဘိုးသာလွ်င္ အေမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပိုခံစားရသည္။
အဘိုးကို လြမ္းေသာစိတ္ျဖင့္ ဗုန္းဗုန္းလဲမတတ္ျဖစ္ရသည္။ စိတ္ေဝဒနာသည္မေလး ျဖစ္လုလုအေျခအေနကို
ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ခုလို အဘိုးကို တမ္းတေနခ်ိန္မွာပင္ ပီကာဆိုႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ထိုအခါ ေကာင္မေလးမွာ
အဘိုးအစားျပန္ရၿပီဆိုေသာ အစြဲအလမ္းျဖင့္ ပီကာဆိုကို တြယ္တာမိရာမွ လက္ထပ္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းဟုဆိုသည္

ထိုကိစၥမွာ ပီကာဆိုကို မနာလိုသူေတြက လုပ္ၾကံဖန္တီးေျပာဆိုၾကျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ပီကာဆို ဘက္ေတာ္သားေတြက
ျပန္လည္ေခ်ပသည္။ ပီကာဆိုကေတာ့....
"လူေတြက အသက္ၾကီးတာနဲ႔ အိုမင္းတာကို မခဲြျခားတတ္ၾကေသးဘူးဗ်"ဟု
ခပ္ေအးေအးေလသံျဖင့္သာ တံု႔ျပန္ေျပာဆိုေလ၏။

* * * * *

"မဂၤလာရယ္မွ....မ႑ိဳင္...ေလး..."
"ေဟ့....ေဟ့....ေဟ့....ေအာင္ပါ....ေစ..."
ကုမုျဒာဇာတ္ရုံၾကီးအတြင္းမွာ မာသာဂေရဟမ္၏ အသံကဟိန္းထြက္လာသည္။
အသက္ခုနစ္ဆယ္နားကပ္ေနသည့္တိုင္ သူ႔အသံက 'ေပါက္'ေနတုန္း။ အဆဲြအငင္၊
အပင့္အရႈိက္ေတြ က်န္ေနတုန္း။ အဆိုအဟဲ ေအာင္ေနတုန္းရွိေသးသည္။

"တစ္ၾကိမ္ငယ္မွ ႏွစ္ၾကိမ္ေလ.... သံုးၾကိမ္ငယ္မွ
ဦးတင္....ရြာေတာ္ရွင္....မယ္လွ်င္... ကန္ေတာ့ပါ၏ ဘုရား...."
သက္ၾကီးအႏုပညာရွင္မ်ား၏ ပေဒသာကပြဲျဖစ္ေလ၏။ ဂႏၳဝင္အႏုပညာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ လူငယ္တစ္စုက
အကုန္အက်ခံၿပီး စီစဥ္တင္ဆက္သည္။ သူတို႔မွာလည္း စြန္႔စြန္႔စားစား လုပ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။ ေခတ္ပရိသတ္က
အဘုိးၾကီး အဘြားၾကီးေတြ ဆိုတာ၊ ကတာကို စိတ္ဝင္စားပါ့မလားဟု စိုးရိမ္ခဲ့ၾကရသည္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့
ပရိသတ္မွာ ရုံျပည့္ေအာင္လာေရာက္အားေပးကသည္။ ေငြတာရီရုပ္ျမင္သံၾကားဌာနကလည္း လာေရာက္ရိုက္ကူးၿပီး
တိုက္ရိုက္ထုတ္လႊင့္ေပးခဲ့သည္။

ပထမဆံုးအစီအစဥ္က မာသာဂေရဟမ္၏ တစ္ခ်ိန္ကနာမည္ေက်ာ္ အပ်ဳိေတာ္အကျဖစ္၏။ အသက္အရြယ္
ေထာက္လာသျဖင့္ ငယ္ငယ္ကေလာက္ မသြက္လက္ေသာ္လည္း မ်က္ခံုးခ်ီပံု၊ ေမးထိုးပံု၊ လက္ခ်ဳိးပံု၊
ေျခထိုးပံုတို႔မွာ ရက္ပ္သမား၊ တက္ကႏိုသမား လူငယ္ေတြ ေငးယူရေလာက္ေအာင္ ေျပာင္ေျမာက္လွသည္။
"ေသာက္ေတာ္ဘူးရယ္နဲ႔....အိုမကြာ..အိုမကြာ....မင္းေက်ာ္စြာမို႔ မေက်ာ္လား...ေဝးရာကရွား"အကဝိဇၨာၾကီး
မာသာဂေရဟမ္၏ အဆုိအကကို ဆိုင္းဝိုင္းၾကီးက ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ၾကီး ပို႔ေပးေနသည္။ ဆုိင္းအဖြဲ႕ကလည္း
မေကာင္းဘဲ ခံႏိုင္ရိုးလား။ ရြာစားၾကီး စိန္မိုးဇက္၊ ေငြႏွဲေက်ာ္ ခ်ဳိက္ေကာ့စကီးႏွင့္ ပတ္မတီး ရိႈပင္တို႔
လက္စြမ္းျပတီးမႈတ္ေဖ်ာ္ေျဖၾကတာကိုး။ သူတို႔က သံၿပိဳင္လိုက္ဆိုရမည့္ေနရာေတြမွာ ဝင္ေအာ္ေပးၾကေသးသည္။

"ကိုၾကီးေက်ာ္ေရ...."
"ဗ်ဳိ႕...ဗ်ဳိ႕"
"ေမာင္ၾကီးေက်ာ္...ေရ"
"ဗ်ာ...ဗ်"
"ဤဇမၺဴမွာ ၿပိဳင္ဘက္ရွား....မိုးက်နတ္သား..."

ဒုတိယအစီအစဥ္ကေတာ့ ေႏွာင္းေခတ္အဆိုေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖမႈျဖစ္၏။
တြမ္ဂ်ဳံး၏ 'ေယာက္်ားမွာလည္း အသည္းနဲ႔ပါ'
ေကာ္နီဖရန္႔စစ္၏ 'ေမ့ကြက္ကိုရွာ'
အိန္ဂ်ဲဘတ္၏ 'ခ်စ္အားငယ္ရသူမယ'္
ေမရီေဟာ့ကင္း၏ 'နက္ျဖန္ သုိ႔မဟုတ္ ဘယ္ေသာအခါ'
အင္ဒီဝီလ်ံ၏ 'မုန္းရစ္ေလဦး'
"ရြက္ဝါေၾကြ ေႏြဦး.....ေလရူးေပြစ....ညေနဆည္းဆာ...
ဥဩေဆြ.... ေႏြေတးရွင္ငွက္... ပင္ကိုင္းထက္မွာ...
သံစာစာ... ေႏြၾကိဳေတးကိုသာ....ေလးတဲြ႕မွန္စြာ....
ေတးဖဲြ႕ျပန္ရွာ...အေဖာ္ကြဲ...တစ္ကိုယ္တည္း...
ကိုယ္လည္းမင္း...လိုပါပဲ...ကိုယ့္ဘဝမွာ....
ညိဳဝါေရႊ....ေညာင္းရြက္ေလအေနာ့....ေျပေလ်ာ့...ေၾကြေပါ့...
ေႏြတစ္ေက်ာ့...ေရာက္ျပန္ၿပီေလ...တစ္ခါ...."

ခံစားခ်က္အျပည့္ျဖင့္ သီဆိုေနေသာ ဂႏၳဝင္အဆိုေတာ္ၾကီး အင္ဒီဝီလ်ံ၏ သီခ်င္းသံတြင္ ပရိသတ္မ်ား
မိန္းေမာေနၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ဂီတလုလင္ ဘီသုိဗင္၏ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စႏၵရားလက္စြမ္းျပတီးကြက္မ်ားျဖင့္
ပရိသတ္အာရုံကို ခ်ဳပ္ကိုင္ဖမ္းစားလိုက္ျပန္သည္။

ဆက္လက္ၿပီး စူပါစတား အဆိုေတာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသား အဲဗစ္ ပရက္စေလႏွင့္ ေခတ္ေဟာင္းမင္းသမီးၾကီးမ်ား
ျဖစ္ၾကေသာ အက္ဗာဂါဒနာ၊ ေမရီပစ္ဖို႔၊ အက္စသာဝီလ်ံ၊ ဂ်ဴဒီဂါလင္တို႔တစ္လွည့္စီစံုတြဲသီဆိုေသာ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္
ေဖ်ာ္ေျဖသည္။ ဂ်ဴဒီဂါလင္ႏွင့္တြဲ၍ သီဆိုေသာ 'တကူကူးကူ'သီခ်င္းကို ပရိသတ္ေတြ အရမ္းသေဘာက်ၿပီး
ပဲြေတာင္းသျဖင့္ ႏွစ္ၾကိမ္ျပန္ သီဆိုရသည္။

ထို႔ေနာက္ ေခတ္ေဟာင္း အႏုပညာရွင္ၾကီးမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ ခုတေလာ အလြန္နာမည္ၾကီးေနေသာ
ဝက္စ္လိုက္ဖ္အဖဲြ႕က ဒိုးပတ္ဝိုင္းျဖင့္ေဖ်ာ္ေျဖသည္။ မိုက္ကယ္ဂ်က္ဆင္ကလည္း ဦးေရႊရိုးအကျဖင့္ ပါဝင္ကူညီခဲ့
ေသးသည္။ ေနာက္ဆံုးအစီအစဥ္ကေတာ့ သက္ၾကီးအျငိမ့္ခန္းျဖစ္၏။ မင္းသမီးမွာ ဂ်ဴလီအင္ဒရူးျဖစ္၏။ လူရႊင္ေတာ္မ်ား
အျဖစ္ ေဘာ့ဟုပ္၊ ဂ်ယ္ရီလူးဝစ္ႏွင့္ ေနာ္မန္ဝစ္စဒမ္တို႔က အသံုးေတာ္ခံၾကသည္။ ေဘာ့ဟုပ္က ခြန္းေထာက္တစ္ပုဒ္ဆိုသည္။
ထို႔ေနာက္ ပရိသတ္ကို ေမတၱာပို႔၊ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး...
"ကဲ...သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရ.... အခုလို ရုံျပည့္ရုံလွ်ံေအာင္ လာေရာက္အားေပးၾကတဲ့ ပရိသတ္ၾကီးဟာ မင္းတို႔ ငါတို႔ကို ၾကည့္ရုံ
သက္သက္ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းသမီး ဂ်ဴလီအင္ဒရူးေလးရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ ပီယဝါစာ စကားသံေလးေတြ၊ ၾကည္လင္ခ်ဳိျမတဲ့
ေတးသံေလးေတြ၊ ႏြဲ႔ေႏွာင္းသြက္လက္တဲ့ ကၾကိဳးကဟန္ေလးေတြကို ၾကားခ်င္ျမင္ခ်င္ ၾကည့္ခ်င္လုိ႔လာၾကတာမဟုတ္လားကြယ့္"
"ဟုတ္ပါ့"
"ဒီေတာ့ မင္းသမီးေခၚၾကဦးစို႔ရဲ႕"

ထိုအခါ ေနာ္မန္ဝစ္စဒမ္က ဇာတ္စင္ေထာင့္ဆီေျပးသြားသည္။ ဂ်ယ္ရီလူးဝစ္က....
"ေဟ့ေကာင္....ဘယ္သြားမလို႔လဲ"
"မင္းသမီးေခၚဖို႔ ဆိုက္ကားသြားငွားမလို႔ေလ"
"ဒီေလာက္ေတာင္ညံ့ရသလားဟဲ့၊ မင္းသမီးေခၚတာ ဆိုက္ကားနဲ႔ ရပါ့မလား၊ မသကာ လင္ခရူဆာေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ရမွာေပါ့"

ေဘာဟုပ္ကဝင္၍...
"ဟာ ဘာေတြေလွ်ာက္ေျပာေနတာလဲ၊ မင္းသမီးေခၚပါဆိုတာက စာခ်ဳိးေလးနဲ႔လွမ္းေခၚဖို႔ေျပာတာ"
"ေဩာ္...ဒီလိုလား၊ ဒီေလာက္ေတာ့ျဖစ္ပါတယ္ကြ....အဟမ္း...အဟမ္း...ပုဝါႏွစ္စအသာခ်ပါလို႔"
"မင္းေခၚပံုၾကီး ရိုးေနပါၿပီကြာ"
"ဒါဆိုလည္း မင္းပဲေခၚလိုက္ပါေတာ့"

"ကဲေခၚၿပီေနာ္...ခင္ကညာျမင္ ဘဝင္မွာရႊင္လုိက္ပါတဲ့ အုိးဗ် ဘင္လာဒင္..."
"ဟာ...ဘယ့္ႏွယ္ မင္းသမီးေခၚပါဆိုတာ ကဲ ကဲ မင္းတို႔ေခၚလို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး၊ ငါပဲေခၚပါ့မယ္"
ဂ်ယ္ရီလူးဝစ္က ပရိသတ္ဘက္ေက်ာေပးၿပီး က်ဳံ႕က်ဳံ႕ေလးထိုင္ေနေသာ မင္းသမီး ဂ်ဴလီအင္ဒရူးကို
တစ္ခ်က္ေစာင္းငဲ့ၾကည့္လိုက္ၿပီးမွ....
"ထားခင္ႏွမ၊ ခါးရင္အစ၊ ငါးပဥၥေကာင္းျခင္း၊ အကယ္ဒမီ ေရႊစင္ေလးလို၊ မယ္မဒီလိုျမင္ရင္
ေငးရပါတဲ့၊ ဂ်ယ္ရီရဲ႕ ခင္ခင္ေလး ဂ်ဴလီေရ....."

ဂ်ဴလီအင္ဒရူးသည္ ထရပ္လိုက္ၿပီး ႏြဲ႔ေႏွာင္းညင္သာစြာ ေလွ်ာက္လာသည္။ ပရိသတ္ကို
လက္အုပ္ေလးခ်ီ ႏႈတ္ဆက္လုိက္ၿပီးမွ သီခ်င္းစဆိုသည္။
"အျငိမ့္မင္းသမီးမ်ား ရည္းစားထားတဲ့ လူဆိုတာမ်ဳိးေနာ္ သေဘာနည္းနည္းၾကီးဦးမွေပါ့ သခင္ရယ္...
မီးေရာင္ေအာက္ကိုဝင္ရင္ လူျပက္ေတြနဲ႔ ေသာေတာ့ ေမာင့္သေဘာက မၾကည္မလင္..."

တီးလံုးအပိုဒ္တြင္ အကဝင္လာသည္။ ဂ်ဴလီအင္ဒရူး၏ ကဟန္မွာ တခ်ဳိ႕မင္းသမီးေတြလို ခုန္ေပါက္
လူးလွိမ့္ေနျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္။ အလြန္ညက္ေညာသည္။ ကၾကိဳးတစ္ကြက္ခ်င္းမွာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္စီလို
လွပသပ္ရပ္သည္ လက္ခုပ္သံေတြမစဲေတာ့။


--------
မင္းလူ
--------

No comments:

Post a Comment