ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Wednesday, November 14, 2012

ဟုန္းေရ တတ္ခ်ိန္



ၿမိဳ႕ရင္ကုိခြဲ စူးစူးရဲ စီးဆင္း ေနတဲ့ျမစ္ အထက္ ပင္းဒယ ေကာင္းကင္သစ္ရင္ အစိမ္းေရာင္ ျပာျပာ သည္းသည္းလႈပ္ ရြာေတာ့ အနီေရာင္ ညိဳညိဳ။ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ဟာ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕ အလယ္ကို ျဖတ္ၿပီး  ရစ္ေခြ စီးဆင္း ေနတယ္။
ဒီျမင္ကြင္းဟာ ေကာက္ေၾကာင္း ေသသပ္တဲ့ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ၾကည့္ရ သလိုပါ။ အေနာ္ရထာ မင္းေစာ  တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ေဇာ္ဂ်ီဆည္ဟာ  သမိုင္းမွာ ထင္ရွားတဲ့ အခ်က္အလက္ တစ္ခုဆုိရင္ မမွားပါဘူး။ စိုက္ပ်ဳိးေရးကို အေျခခံတဲ့ အရပ္ ေဒသမုိ႔ အမ်ားက လယ္တြင္း ကိုးခ႐ိုင္ ရယ္လို႔ သိထားၾက ေလရဲ႕။ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာ အရပ္ေဒသ ကေတာ့ ေတာင္ပုိင္း ရွမ္းျပည္နယ္ ပင္းဒယ ၿမိဳ႕ပါ။ ၀ါဆုိ၊ ၀ါေခါင္လေတြ မေရာက္ခင္ေတာ့ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ရဲ႕ အေန အထားဟာ ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္းၿပီး  စိမ္းျပာေရာင္ ေတာက္ပေနတယ္။ ေဇာ္ဂ်ီဆည္ ေပၚကေန တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနတဲ့ ေရက်သံဟာ ဂီတ သံစဥ္ တစ္ခုလို နား၀င္ပီယံ ရိွလွတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀ါဆုိ၊ ၀ါေခါင္ ေရာက္တာနဲ႔ ျမစ္ဖ်ားခံရာ အထက္ ပင္းဒယမွာ မိုးႀကီး ေလႀကီး သည္းထန္ေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါ ေဒါသတႀကီး စီးဆင္းလာတဲ့ ေတာင္က် ေရေတြဟာ အားလံုးကို တုိက္စားရင္း ေက်ာက္ဆည္ ေဒသရဲ႕ ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္ဆီကို စီး၀င္ေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါ ၾကည္လင္ၿပီး စိမ္းျပာေရာင္ ရိွတဲ့ ျမစ္ေရဟာ အနီေရာင္ ညိဳပုပ္ပုပ္ အေရာင္အေသြး ျဖစ္သြားေလရဲ႕။ ေဇာ္ဂ်ီ ဆည္ရင္းမွာ ႀကီးမားတဲ့ လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ ျဖစ္လာသလို ျမစ္လယ္မွာေတာ့ စုပ္၀ဲႀကီးေတြ၊ မႈတ္၀ဲႀကီးေတြ၊ ၀ဲကေတာ့ ႀကီးေတြ ေပၚလာေတာ့တယ္။ ေနာက္က်ိေနတဲ့ ျမစ္ေရျပင္မွာ မေကာင္း ဆုိး၀ါးေတြ ကခုန္ ေနသလား ထင္ရတယ္ေပါ့။ ပင္းဒယ ကေန စုန္ဆင္းလာတဲ့ ေတာင္က် ေရထဲမွာ သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးေတြ၊ ထင္းတိုထင္းစ ေတြ၊ တိရစၧာန္ အေသေတြ ပါလာၿပီး ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္ထဲကို ေမ်ာလာေလရဲ႕။ ဒိုက္သေရာ ေတြေပၚမွာေတာ့ အဆိပ္ျပင္း သတၱ၀ါေတြ ပါလာတတ္တယ္။ အဲသလို ၀ါဆုိ၊ ၀ါ ေခါင္လေတြ ေရာက္တိုင္း ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ ေရဟာ အနီေရာင္ ညဳိပုပ္ပုပ္နဲ႔ ေနာက္က်ိတဲ့ အသြင္ေျပာင္း သြားတဲ့အခါ ဒီေဒသ အေခၚကေတာ့ “ဟုန္းေရ”လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဟုန္းေရလုိ႔ ေခၚသလဲ ဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူမွ တိတိပပ မေျပာႏုိင္ ၾကပါဘူး။

ဒီလို အခ်ိန္မွာ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္႐ိုး ရပ္ကြက္ေတြမွာ ေနတဲ့ လူေတြက-
“မေန႔ညက ဟုန္းေရ မတက္ခင္ ဆည္ေအာ္သံ ၾကားတယ္”
လို႔ ေျပာၾကတယ္။

ဆည္ေအာ္သံ ဆိုတာ ဆန္းဆန္း ျပားျပားေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဆည္ေပၚကေန တစ္ဟုန္ထိုး စီးဆင္းေနတဲ့ ျမစ္ေရဟာ သာမန္စီးဆင္း ေနတဲ့ အသံထက္ ပုိက်ယ္ ေလာင္တာကို ေျပာတာ။ ညလူေျခ တိတ္ခ်ိန္ဆုိေတာ့ က်ယ္ေလာင္တဲ့ သည္ေရစီး သံကို ျမစ္႐ိုး တစ္ေလွ်ာက္က လူအားလံုး ၾကားႏိုင္တယ္ေပါ့။ ဒါကို ဆည္ေအာ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတာ။
“ဒါဆုိရင္ ဒီျမစ္ လူစား လိမ့္ဦးမယ္”

ခက္တာက အဲသလို ဆည္ေအာ္သံ ၾကားတယ္လို႔ ယူဆၿပီးတဲ့ ေနာက္ရက္ေတြမွာ အနိ႒ာ႐ံု တစ္ခုကေတာ့ လူတစ္ေယာက္ေလာက္ ေရနစ္ေသဆံုး တတ္လုိ႔ပါ။ မႏွစ္က ဟုန္းေရ တက္တုန္းကလည္း လူတစ္ေယာက္ ေရနစ္ေသဆံုး ဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ နည္းပညာ ေခတ္ႀကီးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ ဒီျဖစ္ရပ္ ေတြဟာ တုိက္ဆုိင္မႈပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ျမစ္က လူစားတယ္ ဆိုတာ အမွန္တရား မဟုတ္ပါဘူး။ လူေတြရဲ႕ နေမာ္နမဲ့ ႏိုင္မႈ၊ အႏၲရာယ္ကို မေထမဲ့ျမင္ လုပ္မႈ၊ အသက္ကို ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ၪဏ္နဲ႔ မထိန္းကြပ္ႏုိင္ မႈနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆိုးက်ဳိးကို သူတုိ႔ရဲ႕ ရိွရင္းစြဲ ဥပါဒါန္နဲ႔ ဆြဲေစ့လုိက္ တာပါ။ အင္အား ႀကီးမားတဲ့ ေရစီးသံဟာ လူေျခ တိတ္ခ်ိန္မွာ ၾကားရတာ ဆုိေတာ့ ျမစ္႐ိုးတစ္ ေလွ်ာက္က လူေတြရဲ႕အိပ္စက္မႈ ေတြကို ရပ္တန္႔ပစ္ လိုက္တယ္။

“ဟုန္းေရေတြ တက္ လာၿပီေဟ့”

ညႀကီး အခ်ိန္ မေတာ္မွာ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္႐ုိး ေပၚကေန တစ္စံု တစ္ေယာက္က ေအာ္လုိက္တာနဲ႔ ျမစ္႐ိုး တစ္ေလွ်ာက္က လူေတြအားလံုး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဟုန္းေရတက္ရင္ သူတုိ႔ ဘာလုပ္ရမ လဲဆုိတာ ဘယ္သူ႔မွ ေမးစရာ မလုိဘူး။ ညအေမွာင္ ႀကီးထဲမွာ ဘကၳရီ မီးေလးေတြ ကိုယ္စီကုိင္ရင္း ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ကမ္း စပ္ကို ဆင္းလာၾကတယ္။ သူတုိ႔ တျခား လက္တစ္ဖက္စီ မွာလည္း လူတစ္ရပ္စာ သာသာ ၀ါးလံုးရွည္ တစ္ေခ်ာင္းစီ ကုိင္လာတယ္။ ၀ါးလံုး ထိပ္မွာေတာ့ သံခ်ိတ္ေကာက္ ေလးေတြတပ္လို႔။ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ ရဲ႕ ဟိုဘက္ကမ္း၊ ဒီဘက္ကမ္းမွာ ဘကၳရီ မီးလံုးေလးေတြ တန္းစီေနတယ္။ လူေတြလည္း တန္းစီၿပီး ဆူညံပြက္ေလာ ႐ုိက္ေနရဲ႕။ ျမစ္လယ္ေရ စီးေၾကာင္းကေန ကမ္းဘက္ကို ခြဲထြက္လာတဲ့ ေရစီးေၾကာင္းမွာ ထင္းတို ထင္းစေတြ အေျမာက္အျမား ပါလာတယ္။ အဲဒီထင္းတို ထင္းစေတြကို လက္ထဲက ၀ါးလံုးခ်ိတ္နဲ႔ ဆယ္ယူၾကတာ၊ တစ္ညလံုး ထင္းဆယ္ၾကတာ မိုးစင္စင္ လင္းတဲ့ အထိေပါ့။ မိုးလင္းရင္ေတာ့ ကမ္းစပ္ တစ္ေလွ်ာက္မွာ တစ္ညလံုး ဆယ္ထားတဲ့ ထင္းေတြ ကုိယ့္အမွတ္ အသားနဲ႔ကိုယ္ ပံုထား လုိက္တာမ်ား ေတာင္ပံုရာပံု။ မီးဖိုေခ်ာင္ အတြက္ေတာ့ ႏွစ္ပတ္စာေလာက္ ေလာင္စာ ဖူလံုသြားတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဟုန္းေရတက္တုိင္း ျမစ္႐ိုးက လူေတြ ထင္းဆယ္ၾကတာ ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္ကမ္းစပ္ ဒူးဆစ္ျမဳပ္႐ံု အထိေတာ့ တိုးၿပီး ထင္းဆယ္ရဲ ေပမယ့္ အဲဒီေရွ႕ကိုေတာ့ ဘယ္သူမွတိုး မဆယ္ရဲဘူး။ ေရစီးအား ၾကမ္းေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ခႏၶာကုိယ္ေလာက္ ကေတာ့ သစ္ရြက္ကေလး တစ္ရြက္ပါ သြားသလို အသာေလးရယ္။ စုပ္၀ဲႀကီးေတြ၊ မႈတ္၀ဲႀကီး၊ ၀ဲကေတာ့ႀကီး ေတြရိွတဲ့ ျမစ္လယ္မွာေတာ့ အဖိုးတန္တဲ့ သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးေတြ ေမ်ာလာတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမ္းစပ္မွာ ၀ါးလံုးနဲ႔ ထင္းဆယ္ ေနသူအားလံုး သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးေတြကို ၾကည့္ၿပီး ျမင္သာျမင္ မၾကင္ရ တဲ့အျဖစ္၊ ေမွာင္မည္းေနတဲ့ ျမစ္လယ္မွာ ဘယ္သူမွ အဲဒီ သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးေတြကို လုိက္မဆယ္ရဲ ၾကဘူး။ ေျခကုန္လက္ပန္း က်ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ စုပ္၀ဲႀကီးက ဆြဲေခၚ သြားရင္ျဖစ္ျဖစ္ အသက္ ဆံုး႐ံႈးႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀ုန္းခနဲ လူရိပ္သဏၭာန္ တစ္ခုျမစ္ထဲ ထိုးဆင္းသြားၿပီး ျမစ္လယ္ မွာေမ်ာေနတဲ့ သစ္လံုးႀကီးဆီ လက္ပစ္ ကူးသြားတာ ျမင္ရင္ ညိဳေမာင္ဆုိတာ ဒက္ခနဲ သိၾကတယ္။ ညိဳေမာင္ဆုိတာ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ ေရျပင္မွာ ေတာကစား ထြက္ေနက် တံငါသည္ တစ္ေယာက္ပါ။ ဒီလုိ ဟုန္း ေရတက္တုိင္း ၾကမ္းတမ္း ခက္ထန္တဲ့ ျမစ္ထဲကို ကူးရဲ ခတ္ရဲသူ ဆုိလုိ႔ ညိဳေမာင္တစ္ ေယာက္ပဲရိွတယ္။ ဒါဆုိရင္ တျခား တံငါသည္ ေတြေကာ ညိဳေမာင္လို မလုပ္ႏိုင္ဘူး လားလို႔ အေမးရိွရင္ မလုပ္ ႏိုင္ဘူးလို႔ ေျဖရလိမ့္မယ္။ မလုပ္ႏုိင္ဘူး ဆုိတာထက္ မလုပ္ရဲဘူး ဆုိရင္ ပိုမွန္တယ္။  ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ တျခား တံငါသည္ အမ်ားစုဟာ အရက္ ေသစာကို တ႐ႈိက္မက္မက္ ေသာက္ေနၾကၿပီး ခႏၶာကိုယ္ ေလးေတြက ပိန္လွီေျခာက္ ေသြ႕ေနတယ္။ ခက္ထန္ၾကမ္း တမ္းတဲ့ေရစီးကို သူတုိ႔အား အင္ေလးနဲ႔ ႐ုန္းမ ထြက္ႏိုင္ဘူး။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ညိဳေမာင္လို သတၱိ မရိွတာ လည္းပါတာေပါ့။ ညိဳေမာင္ကေတာ့ တံငါသည္ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ ေနထုိင္ေပမယ့္ အရက္မေသာက္၊ ေဆးလိပ္မေသာက္၊ ကြမ္းမ၀ါးတဲ့ အျပင္ အတြင္း စိတ္သႏၲာန္ ေလးလည္း ေကာင္းသူပါ။ ညိဳေမာင္းတဲ့ အသား အေရကို ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ ညိဳေမာင္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ဖြဲ႕စည္းပံုဟာ ဖုထစ္ ႂကြရြေနတဲ့ ႂကြက္သားေတြက အထင္းသား။ ဟုန္းေရ တက္တုိင္း သစ္ႀကီး ၀ါးႀကီးေတြ ေမ်ာလာလုိ႔  ညဳိေမာင္ လုိက္ဆယ္ၿပီးရင္ ဆည္နဲ႔မလွမ္း မကမ္းမွာ ရိွတဲ့ မဟာ ဂႏၶာ႐ံု ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ကိုလွဴတာ၊ ဒီအလုပ္က ညိဳေမာင္ လုပ္ေနက်။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းအတြက္ တုိင္တစ္လံုး ျဖစ္ေစ၊ ထုပ္တစ္ တန္းျဖစ္ေစ အသံုးတည့္ရင္ သူ႔ကုသိုလ္ေလး ပါသြား ခ်င္တယ္ေပါ့။

“တံငါသည္ ဆုိတာ အကုသိုလ္ ေကာင္ဗ်။ က်ဳပ္လည္း အကုသိုလ္ ေကာင္ပဲ။  ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ေလး နည္းနည္းရရ ဆုိၿပီး ဒီသစ္လံုး ေတြကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း လွဴတာ”

ညိဳေမာင္ ဒီစကားကို မၾကာခဏ ေျပာတယ္။ ညိဳေမာင္ဟာ တံငါသည္ ပီပီ ငါးရွာစားတဲ့ အလုပ္က လြဲလုိ႔တျခား မသမာတဲ့ နည္းနဲ႔ ေငြမရွာဘူး။ တံငါသည္ ဆုိတာ အကုသိုလ္ အလုပ္ ဆုိေပမယ့္ သမာ အာဇီ၀ က်က်ပဲ ညိဳေမာင္လုပ္တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္မုိ႔ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္႐ိုးမွာ က်င္လည္တဲ့ တျခားတံငါ သည္ေတြနဲ႔ စ႐ိုက္ေရာ စိတ္ဓာတ္ပါ ဆန္႔က်င္ဘက္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေဟာဒီ ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္႐ုိးမွာ ညိဳေမာင္ တစ္ေယာက္တည္းပဲ သီးသန္႔ရပ္ တည္တယ္။

မေန႔ညက ညဥ့္နက္မွ ဟုန္းေရ တက္လာတယ္။ ေဒါသူပုန္ ထၿပီးအုန္းအုန္း ကၽြက္ကၽြက္ ညံေနတဲ့ ျမစ္ထဲမွာ လူေတြ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ထင္းဆယ္ၾကေပမယ့္ လူတစ္ေယာက္ တေလမွ ေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္သံ မၾကားပါဘူး။ မနက္လင္းေတာ့ ဒီ အရပ္က လူေတြရဲ႕ ထံုးစံအတုိင္း ဟုန္းေရတက္လုိ႔ ျမစ္ေရႀကီး တာကို ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္သလို ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးပဲ။ ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္႐ိုးမွာ တစ္ပြဲတိုး ေစ်းသည္ေလးေတြနဲ႔ စည္ကားလုိ႔။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေျပာင္းဖူးဖုတ္၊ တုိဟူးသုပ္၊ မုန္႔တီသုပ္ သည္ေတြအျပင္ ေရခဲေခ်ာင္း သည္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေလာင္း သံေတြက အဆက္မျပတ္။ ဒီျမင္ကြင္း ကလည္း ၀ါဆုိ၊ ၀ါေခါင္ ေရာက္တိုင္း REPEAT လုပ္ ျပန္ရစ္ ၾကည့္ရတဲ့ ႐ုပ္ရွင္လုိ မဆန္း ေတာ့ပါဘူး။ ေတာင္ပိုင္း ရွမ္းျပည္နယ္ ပင္းဒယ ေကာင္းကင္မွာ မည္းေမွာင္ေနေသး သ၍ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ရဲ႕ ေဒါသေတြကို သိမ္းဆည္းခြင့္ မရႏိုင္ ေသးဘူး။ ဆည္ရင္းမွာ လိႈင္းလံုးႀကီး ေတြ ဖြဲ႕တည္ ပံုက မေကာင္း ဆိုး၀ါးေတြ ထခုန္ ေနသလိုပါ။ ေဇာ္ဂ်ီဆည္ကို အနားကြပ္ ထားတဲ့ ေက်ာက္ဆလန္ ႏွစ္ခုရိွတယ္။ အဲဒါ ေတာင္ဘက္ကမ္းနဲ႔ ေျမာက္ဘက္ကမ္းေပါ့။ ေရႀကီးတာကို အနီးကပ္ ၾကည့္တဲ့ သူေတြဟာ အဲဒီေက်ာက္ ဆလန္ေပၚ အထိ တက္ၾကည့္ၾကတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိနီး ကပ္သလဲ ဆုိရင္ လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ ႐ုိက္ခတ္လုိ႔ လြင့္စဥ္လာ တဲ့ ေရစက္ ေရေပါက္ေတြဟာ အဲဒီ ေက်ာက္ဆလန္ ေပၚက လူေတြဆီ ထိေရာက္တယ္။ ဆည္ေပၚမွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ စီးဆင္း ေနတဲ့ေရကို ၾကာၾကာစိုက္ ၾကည့္ရင္း မူးေ၀သြားတဲ့ အထိျဖစ္တယ္။ ေရစီးအားက အဲသေလာက္ ျမန္တာ။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေက်ာက္ဆလန္ေပၚ တက္ၾကည့္တဲ့လူ ေတြ ပိုမ်ားလာတယ္။ ေျခတစ္ဖ၀ါးစာ ခ်လုိ႔ ခက္ေနေလာက္ေအာင္ တိုးေ၀ွ႔ၾကည့္ ေနတုန္း-
“အမေလး လုပ္ၾကပါ ဦး။ ကယ္ၾကပါဦး။ ကၽြန္မ သမီးေလး ဆည္ထဲက် သြားၿပီေတာ့္”

ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္မႈ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေနတဲ့ ေအာ္ဟစ္သံေၾကာင့္ လူေတြအားလံုး ေခ်ာက္ခ်ားသြားတယ္။ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ ေက်ာက္ဆလန္ေပၚ ကေန ဆည္ထဲကို ေျခေခ်ာ္က်သြား တဲ့ျမင္ကြင္းဟာ သိပ္ျမန္ဆန္ လြန္းတယ္။ အားေကာင္းတဲ့ ေရစီးထဲမွာ တလိမ့္ေခါက္ေကြး ပါသြားၿပီး ဆည္ရင္းက လူတစ္ရပ္စာ မက လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ ၾကားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတယ္။ ကေလး မေလးကို ကယ္ဖုိ႔ဆယ္ဖုိ႔ မေျပာနဲ႔။ ျမင္လုိက္ ရတာေတာင္ ခဏေလးရယ္။ ကယ္ဖုိ႔ ဆုိတာလည္း မျဖစ္ ႏိုင္ပါဘူး။ ကယ္တဲ့ လူရိွရင္လည္း အဲဒီလူပါ အသက္ ဆံုး႐ႈံးမွာ ေသခ်ာတယ္။ ေက်ာက္ဆလန္ ေပၚက လူေတြအားလံုး ေၾကာက္အား လန္႔အားနဲ႔ ဆင္းေျပးကုန္ၾက ေလရဲ႕။ မိခင္ျဖစ္သူ ခမ်ာေတာ့ ရင္ကြဲပက္လက္ က်န္ရင္း သတိေမ့ေျမာ သြားတယ္။ မိခင္ ျဖစ္သူကို ေဒသခံလူ တခ်ဳိ႕က ျပဳစုၿပီး လြတ္ရာကၽြတ္ရာ ေခၚသြား ၾကသလို ကေလးမေလး အေလာင္းမ်ား ဘယ္ေနရာ ေပၚမလဲ ဆုိတဲ့ လူအုပ္ႀကီး ကလည္း ျမစ္႐ိုးအတုိင္း ေအာက္ကို ေရြ႕ လ်ားလုိ႔။ ေသာကေတြ အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ မိခင္ကို ေဒသခံ လူေတြက ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ ဒီက မဟုတ္ဘဲ မႏၲေလး ကတဲ့။ ေက်ာက္ဆည္ ပြဲ႐ံုေတြဆီ ကုန္ေႂကြး လာေတာင္းရင္း ျမစ္ေရ ႀကီးတာကို သားမိ ႏွစ္ေယာက္ ၀င္ၾကည့္တာတဲ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အခုလို ၾကမၼာဆိုးနဲ႔ လာေတြ႕တာေပါ့။ ေဒသခံေတြက မႏၲေလး လိပ္စာနဲ႔ ဖုန္းနံပါတ္ ေမးၿပီး သက္ဆုိင္ရာ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ေတြဆီ အေရးေပၚ ဖုန္းဆက္လုိက္တယ္။ အဲဒီေန႔ တစ္ေန႔လံုး တစ္ညလံုး ကေလးမ ေလးရဲ႕ အေလာင္း ဘယ္ဆီမွ ေပၚမလာ ဘူးဆုိတဲ့ သတင္းနဲ႔ပဲ ေန႔စြဲတစ္ခု ေသဆံုးသြားတယ္။ “ဆည္ေအာ္ရင္ ျမစ္က လူစားတယ္” ဆုိတဲ့ ဥပါဒါန္ ႀကီးက ပုိေရာင္ကိုင္း လာတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ကားကို မႏၲေလး ကေန ဘယ္အခ်ိန္ ထေမာင္းလာ သလဲေတာ့ မသိဘူး။ မနက္ လင္းအားႀကီး အခ်ိန္မွာ ေဇာ္ဂ်ီ ျမစ္ကမ္းစပ္ကို ပါဂ်ဲ႐ိုး တစ္စီး၊ လင္ခ႐ူဆာ တစ္စီး ဆုိက္လာတယ္။ ေသဆံုးသူ ကေလးမ ေလးရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ေတြေလ။ ပုိက္ဆံရိွ အသိုင္း အ၀ိုင္းက ဆုိတာကေတာ့ ျမင္႐ံုနဲ႔ သိသာတယ္။ ေသဆံုးသူ ကေလးမ ေလးရဲ႕ ဖခင္ကလည္း ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ငိုေတာ့တာပဲ။ သား သမီးဆုိေတာ့ ယူက်ဳံးမရ ေပါ့။ ေဆြမ်ဳိးေတြ ကလည္း အပူလံုးႂကြ ဆုိသလုိပါ။ အဲဒီလို ေသာကနဲ႔ ပရိေဒ၀ မီးေတြ ဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ ဆီကို ပထမဆံုး ခ်ဥ္းကပ္လာသူ ေတြကေတာ့ အရက္သမား တံငါသည္ သံုးေယာက္ပါ။

“ဦးေလးတုိ႔ သမီးရဲ႕ အေလာင္းကို က်ဳပ္တုိ႔ရွာေပး ႏိုင္ပါတယ္။ အေလာင္းဘယ္မွ မေပၚဘူး ဆုိေတာ့ ေဟာဒီ ေရေအာက္ တစ္၀ိုက္မွာပဲ ရိွတယ္။ ဦးေလးတုိ႔ ဘယ္လုိ သေဘာ ရသလဲ”

ကုိယ့္လက္ေပၚမွာ ေရာဂါ ေ၀ဒနာ တစ္ခုခုနဲ႔ ေသဆံုးသြားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဘယ္မိဘ မဆို ကုိယ့္ရင္ေသြးရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ကိုေတာ့လုိခ်င္ ၾကတာခ်ည္းပါ။ ေရေအာက္ တစ္ေနရာရာ မွာရိွေနတဲ့ သမီးေလး ကိုေတာ့ လွလွပပ သၿဂဳႋဟ္ခ်င္ ၾကတာပဲ။ ေလာကထဲမွာ လူလုပ္စရာ သကၠရာဇ္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသး ေပမယ့္ ကံၾကမၼာ ဇာတ္ၫႊန္းအတုိင္း ကလုိက္ရတဲ့ သမီးေလးရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ခရီးကို မိဘေတြ မ်က္ႏွာ မငယ္ခ်င္တာ အမွန္ပါ။ ဒီေတာ့-
“အားကိုးပါတယ္ကြယ္။ ေငြကုန္ခ်င္ သေလာက္ ကုန္ပေစ။ သမီးေလးကို ျပန္ရရင္ ေတာ္ပါၿပီကြယ္”

ဖခင္ျဖစ္သူဆီက ေၾကကြဲပ်႕ံလြင့္ လာတဲ့ အသံေနာက္မွာ အရက္သမား တံငါသည္ သံုးေယာက္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြ ၀င္းလက္သြားတယ္။ ေနာက္ၿပီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္လုိက္ၾကတယ္။ အဲဒီ အၾကည့္ ေတြထဲမွာ ခို၀င္ေနတဲ့ အဓိပ္ၸာယ္ တခ်ဳိ႕ကိုေတာ့ သူတို႔ သံုးေယာက္က လြဲၿပီး ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ပါဘူး။ တံငါသည္ အသက္ အႀကီးဆံုး တစ္ေယာက္က-
“ဒါဆုိရင္ ပထမဆံုး ကန္ေတာ့ပြဲ တစ္ပြဲ ၀ယ္ရမယ္။ ေနာက္ အရက္ႏွစ္လံုး ၀ယ္ရမယ္”

ကန္ေတာ့ပြဲ ကေတာ့ဆည္ကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ဆည္ေတာ္ သခင္မကို တင္ဖို႔လုိတယ္။ အရက္ကေတာ့  ေအးစက္တဲ့ ေရေအာက္မွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ရွာေဖြ ရမွာမုိ႔ အေအးဒဏ္ ကာကြယ္ဖို႔ ေသာက္မွာတဲ့။ ဒါကလည္း အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုပါ။ အရက္ကို စြဲစြဲျမဲျမဲ ေသာက္လာတဲ့ သူေတြပဲ။ အေလာင္း ဘယ္အရပ္မွာမွ မေပၚဘူး ဆုိရင္ ေရေအာက္ တစ္ေန ရာရာမွာ တစ္ခုခုနဲ႔ ၿငိတြယ္ရပ္တန္႔ ေနၿပီဆုိတာ သူတို႔သိတယ္။ ေရျပင္ ဘယ္နား တစ္၀ိုက္မွာ ရွာရင္ေတြ႕ ႏိုင္တယ္ ဆုိတာလည္း ရွစ္ဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ေသခ်ာၿပီးသား။ ဒါကလည္း သူတို႔ရဲ႕ အေတြ႕ အၾကံဳ အရေပါ့။

“တစ္ေယာက္ကို တစ္ေသာင္းႏႈန္း ေပးရမယ္ ဦးေလး။ ဒီေန႔ရွာလို႔ မေတြ႕လို႔ ေနာက္တစ္ေန႔ ထပ္ရွာရင္ တစ္ေယာက္ကို ႏွစ္ေသာင္းပါ။ ဒါ ဒီက ထံုးစံပါ”

ထံုးစံဆုိတဲ့ စကားကေတာ့ သူတို႔ ပါးစပ္က အထူး ျပဳလုပ္ခ်က္ေပါ့။ ကာယကံ ရွင္ေတြရဲ႕ အထူ အပါးကို ၾကည့္ၿပီး ေၾကးပစ္တာ။ ကာယကံရွင္ ဘက္ကလည္း သမီး ျပန္ရခ်င္ေဇာနဲ႔ သေဘာ တူ႐ံုမွ တစ္ပါးေပါ့။ ဒါနဲ႔ တံငါသည္ သံုးေယာက္ ေရေအာက္ အေလာင္းရွာေဖြ ေရးလုပ္ငန္း စတယ္။ ပထမဆံုး ကန္ေတာ့ပြဲကို တစ္ေယာက္က ခ်ီၿပီးဆည္ဘက္ မ်က္ႏွာမူရင္း တတြတ္တြတ္ ရြတ္တယ္။ ဘာေတြ ရြတ္ေနတယ္ ဆုိတာလဲ ဘယ္သူမွ နားမလည္ဘူး။ ကန္ေတာ့ပြဲ ကိစၥၿပီးေတာ့ သံုးေယာက္သား ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ကုိ ထိုင္ကန္ေတာ့တယ္။ အဲဒီ ကိစၥေတြ ၿပီးေတာ့ ဟုန္းေရေတြ ေနာက္က်ိေနတဲ့ ေရျပင္ေအာက္ကို အသီးသီး ငုပ္လွ်ဳိး သြားေလရဲ႕။ ေရျပင္ေပၚကို ဘြားခနဲျပန္ ေပၚလုိက္ ခဏေန ျပန္ငုပ္ သြားလုိက္နဲ႔ ဒီျမင္ကြင္းကို ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီး ေရျပင္ေပၚက ပေဟဠိ တစ္ပုဒ္ကို လာၾကည့္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ ကလည္း မနည္းပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ တံငါသည္ သံုးေယာက္ အေလာင္း ရွာေနတဲ့ ေရျပင္ဟာ ဆည္ရင္းကေန ကမ္းစပ္ဘက္ကို ခြဲထြက္လာတဲ့ ေရစီးေၾကာင္း ေအာက္တည့္တည့္မွာ ရွာေနတာ။ ဒါလည္း သူတို႔သိထား ၿပီးသား တံငါသည္ရဲ႕ လွ်ဳိ႕ ၀ွက္ခ်က္ တစ္ခုပါ။ အႀကိမ္ ႀကိမ္ငုပ္လုိက္၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ေပၚလုိက္နဲ႔ နာရီ၀က္ေလာက္ အၾကာမွာ တံငါသည္ သံုးေယာက္ ကမ္းေပၚကို ျပန္တက္လာတယ္။ ေလာေလာ ဆယ္ေတာ့ သူတို႔လက္ထဲမွာ ကေလးမေလး အေလာင္း မေျပာနဲ႔ ခ႐ု ေသးေသးေလး တစ္ေကာင္ေတာင္ ပါမလာဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကမ္းစပ္မွာ အရက္ထုိင္ ေသာက္ၾကတယ္။ အရက္ ႏွစ္လံုးကို ခဏေလးနဲ႔ ကုန္ေအာင္ ေသာက္လုိက္ၾကတယ္။ ေသာကေတြနဲ႔ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ မိဘနဲ႔ ေဆြးမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္း ကေတာ့ အရက္ ေသာက္ၿပီးရင္ ေရထဲ ျပန္ဆင္းလိမ့္မယ္ ထင္ထားေပမယ့္-
“အေလာင္းက ဒီနား တစ္၀ိုက္က ေရေအာက္မွာ ရိွတာ ေသခ်ာတယ္ ဦးေလး။ ဒီေန႔ေတာ့ က်ဳပ္တုိ႔ အေအး ပတ္ဖ်ားမွာ စိုးရတယ္။ နက္ ျဖန္ဆုိရင္ ဦးေလးရဲ႕ သမီးကို ေသခ်ာေပါက္ ရမွာပါ”

နက္ျဖန္ဆုိရင္ သူတို႔အတြက္ တစ္ေယာက္ကို ႏွစ္ေသာင္းစီ ရမွာေလ။ ဒါ ေၾကာင့္မို႔ နက္ျဖန္ ဆုိတာႀကီးကို ေကာက္က်စ္တဲ့ နည္းနဲ႔ ဆြဲဆန္႔ထားတာ။ ေငြႏွစ္ ေသာင္းဆုိတာ သူတုိ႔ ငါး တစ္ပတ္စာ ရွာလို႔ရတဲ့ ၀င္ေငြထက္ အဆေပါင္း မ်ားစြာ ရိွေနတာကိုး။ မိုးရြာတုန္း ေရခံတတ္တဲ့ အတတ္ ပညာလည္း ဒီတံငါသည္ ေတြတတ္တယ္။ ကာယကံရွင္ေတြ ဘက္ကေတာ့ စမိမွေတာ့ အဆံုးထိ ဆိုသလို နက္ျဖန္ဆို တာကို ေမွ်ာ္လင့္ေနရ ဦးမွာပါ။

“ေတာက္”

ညဳိေမာင္ ေပါက္ေနတဲ့ ကြန္ကို ထိုင္ခ်ဳပ္ ေနရာက ေတာက္ေခါက္လိုက္တယ္။ ေမးေၾကာႀကီးေတြ ေထာင္လာတဲ့ အထိ အံကိုတင္းတင္း ႀကိတ္လုိ႔။ ျမစ္ထဲမွာ အရက္သမား တံငါသည္ သံုးေယာက္ အေလာင္း ရွာေနတဲ့ သတင္းကို ဒီေန႔မနက္ အေစာႀကီးကမွ ကေလးတစ္ေယာက္ လာေျပာလို႔ သိရတာ။ ဒီေကာင္ေတြ အေၾကာင္း ညိဳေမာင္ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ဒီလို ဟုန္းေရတက္ ခ်ိန္ေရာက္တုိင္း ျမစ္ထဲမွာ ေရနစ္တာ မ်ဳိးနဲ႔ၾကံဳရင္ ဒီေကာင္ေတြ အတြက္ ႐ိုက္စားပဲ။ အေလာင္း မေပၚဘူးဆုိေလ အဲဒီ မစၧရိယ ေကာင္ေတြ ႀကိဳက္ေလပဲ။ ညိဳေမာင္လည္း ေဟာဒီ ျမစ္ထဲမွာ ဟုန္း ေရတက္ခ်ိန္ကို အႀကိမ္ေပါင္း မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ ၿပီးၿပီ။ ဘယ္ေနရာမွ အေလာင္း မေပၚဘူးဆုိရင္ ေရေအာက္ ဘယ္ေနရာမွာ အေလာင္းရိွ တယ္ဆုိတာ ညိဳေမာင္ သိတာေပါ့။ ဒါက တံငါသည္ ေတြရဲ႕အတတ္ပညာပဲ။ အခုဟာက ႐ိုး႐ိုးသားသား မဟုတ္ဘူး။ အပူသည္ကို မီးၿမိႇဳက္တာ။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ကင္းမဲ့တာ။ ပုထုဇဥ္ ထဲမွာ ခ်မ္းသာသူ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆင္းရဲသူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပရိေဒ၀မီး ေတာက္ေလာင္ၿပီ ဆုိရင္ အခ်ဳိးတူ ခံစားရတဲ့ ေ၀ဒနာ မဟုတ္လား။

ဒါဟာ ေသာကမ်က္ ရည္ေအာက္က ေငြကို ညႇစ္ယူတာ။ ညိဳေမာင္ သူ႔ရင္ထဲမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု ခ်လုိက္တယ္။ ပခံုးေပၚကို ခ်ဳပ္လက္စ ပိုက္ကြန္ ဆြဲတင္ၿပီး ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ ဆိပ္ကိုေျခလွမ္း က်ဲႀကီးေတြနဲ႔ ထြက္လာခဲ့တယ္။ ညိဳေမာင္ ျမစ္ကမ္း ေဘးေရာက္သြားေတာ့ တံငါသည္ အရက္သမား သံုးေယာက္ လုပ္ငန္း စေနၿပီ။ ထံုးစံအတိုင္း ေရေအာက္ငုပ္သြားလိုက္၊ ေရေပၚ ျပန္တက္လိုက္ေပါ့။ ကမ္းစပ္ေပၚက ျမက္ခင္း စိမ္းစိမ္းထဲမွာ လက္က်န္မရိွ ေတာ့တဲ့ အရက္ႏွစ္လံုးက တံုးလံုးပက္လက္။ ညိဳေမာင္က သူတို႔ေရငုပ္ၿပီး အေလာင္း ရွာေနတဲ့ေနရာနဲ႔ အနီးဆံုးကမ္း စပ္မွာ ထိုင္ၿပီး ပုိက္ကြန္ခ်ဳပ္ ဟန္နဲ႔ အကဲခတ္ ေနတယ္။ အရပ္ထဲက လာၾကည့္ ေနၾကတဲ့ မ်က္လံုးေပါင္း မ်ားစြာကလည္း ေရျပင္ေပၚသာ အာ႐ံုစုိက္လုိ႔။ ခဏ အၾကာမွာ တံငါသည္ သံုးေယာက္စလံုး ကမ္းေပၚကို တက္လာတယ္။ သူတုိ႔ပံုစံက ေျခကုန္လက္ပန္း က်ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိး။ ကေလး မေလးရဲ႕ဖခင္ ျဖစ္သူကကမ္း ေပၚကေန ဆီးၿပီး-
“သူငယ္တို႔၊ မေတြ႕ေသး ဘူးလား။ ဦးေလး ရင္ေမာ လွၿပီကြယ္”
တံငါသည္  သံုးေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္က လက္ကာျပတယ္။ သေဘာကေတာ့ သူတုိ႔ ေမာေနလုိ႔ ဘာမွမေျပာ ႏိုင္ေသးဘူး ဆိုတဲ့သေဘာ။

အဲဒီမွာတင္ အပူလံုး ႂကြေနတဲ့ မိခင္က-
“အျဖစ္ဆုိး လွေခ်လား သမီးေလးရယ္။ အေမတုိ႔ကို ထားခဲ့တာ လားဟင္။ သမီး မလာရင္ အေမလာမယ္ သမီးေရ။ အေမ လာၿပီေဟ့”

ေၾကကြဲစိတ္နဲ႔ ထိန္းမရ ေတာ့ဘဲ မိခင္ဟာ ယူက်ံဳး မရျဖစ္ၿပီး ျမစ္ထဲကို ေျပးဆင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကမ္းစပ္မွာ ထုိင္ေနတဲ့ ညိဳေမာင္ က ဆတ္ခနဲ ထၿပီး အခ်ိန္မီ တားဆီးလုိက္တယ္။ ႐ုတ္တရက္ မွင္တက္မိ ေနၾကတဲ့ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ေတြလည္း အဲဒီေတာ့မွ မိခင္ ျဖစ္သူကို မလြတ္တမ္း ကိုင္ဆြဲထား လုိက္ၾကတယ္။
“၀ုန္း”

႐ုတ္တရက္ ေရျပင္နဲ႔ တစ္စံု တစ္ခုနဲ႔ ႐ုိက္ခတ္ျမည္ ဟည္းသံႀကီး ၾကားလုိက္ရတယ္။ တျခားလူ ဟုတ္႐ိုးလား။ ညိဳေမာင္ေလ၊ ျမစ္ထဲကို ဒိုက္ဗင္ထိုးၿပီး ငုပ္ဆင္းသြားတာ။ ေရေအာက္မွာ ၅ မိနစ္ ေတာင္မၾကာဘူး ထင္ပါတယ္။ “၀ုန္း”ဆုိ ညိဳေမာင္ ေရျပင္ ေပၚ ျပန္တက္လာတယ္။ ညိဳေမာင့္ ပခံုးေပၚမွာ ဂါ၀န္ အနီေရာင္ အပြင့္႐ိုက္ ကေလးနဲ႔ ကေလးမေလး အေလာင္း။ ကမ္းစပ္ေပၚက ၾကည့္ေနတဲ့ လူေတြဆီက အာေမဍိတ္ သံေတြ၊ ငိုယိုသံေတြ၊ အံ့ၾသသံ ေတြနဲ႔ ဆူညံ သြားေတာ့တယ္။ ညိဳေမာင္ဆုိတာ ဒီ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ကို အေဆြ ခင္ပြန္းဖြဲ႕ၿပီး ၀မ္းစာ ရွာလာတဲ့ သက္တမ္းရင့္ တံငါသည္ တစ္ေယာက္ပဲ။ ဒီေရေၾကာကို နပ္တာေပါ့။ အရက္သမား တံငါသည္ ငစဥ္းလဲ ေတြရဲ႕ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ကို ညိဳေမာင္ သိတာေပါ့။ ဒီေကာင္ေတြ အေလာင္း စရွာတဲ့ ေန႔ကတည္းက ေရေအာက္မွာ ကေလး မေလးရဲ႕အေလာင္းကို ေတြ႕ၿပီးသား။ တစ္ခုခုနဲ႔ အေလာင္းက ၿငိေနတာ။ ဘယ္မွ ေမ်ာပါ မသြားဘူး။ ဒါကို အေလာင္း မေတြ႕ ေလဟန္နဲ႔ ေငြထပ္ေတာင္းဖို႔ ရက္ေရႊ႕လုိက္တာ။ ေသဆံုးသူ ကေလးမ ေလးရဲ႔ မိဘ ႏွစ္ပါးနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း ေတြဆီမွာ ေရျပင္ကို ေဖာက္ထြင္း ျမင္ႏုိင္တဲ့ အိတ္(စ)ေရး X-RAY မ်က္လံုးေတြမွ မရိွတာ။ သူတို႔ လိမ္သမွ်၊ သူတုိ႔ ေျပာသမွ်ေပါ့။ အခုေတာ့ တံငါသည္ အကုသိုလ္ သမား အခ်င္းခ်င္း အတူတူ အျဖဴေရာင္ ႏွလံုးသားနဲ႔ မဟုတ္မခံ စိတ္ရိွသူ ညိဳေမာင္ေၾကာင့္ ကေလးမေလး အေလာင္းကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ မိဘေတြဆီ အပ္ႏိုင္တာ။ ညိဳေမာင္က သူေပြ႕လာတဲ့ ကေလး မေလးရဲ႕ အေလာင္းကို မိဘႏွစ္ပါး ေရွ႕မွာ ညင္ညင္သာသာ ခ်လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ညိဳေမာင္ လွည့္ထြက္ဖို႔ ဟန္ အျပင္မွာ-
“ေဟ့- သူငယ္၊ ခဏေလး ေနပါဦး”

ကေလးမ ေလးရဲ႕ ဖခင္က ညိဳေမာင့္ကို လွမ္းတားလုိက္တယ္။ ေနာက္ သူ႔ ပိုက္ဆံ အိတ္ထဲက ေငြစကၠဴ တစ္ထပ္ကို ဆြဲထုတ္ရင္း-
“ဒါေလးကိုေတာ့ ေမာင္ရင္ လက္ခံ ေပးပါေနာ္”

ညိဳေမာင္က ေငြစကၠဴ ေတြကို တစ္ခ်က္မွ မၾကည့္ဘဲ အေလာင္းပုိင္ရွင္ ေသာက သမားႀကီး မ်က္ႏွာကို စိုက္ၾကည့္ၿပီး အဓိပၸာယ္ ေကာက္လုိ႔လြယ္တဲ့ ေအးခ်မ္းမႈ အျပဳံး သဲ့သဲ့ေလးနဲ႔ လွည့္ထြက္ လာခဲ့တယ္။ ညိဳေမာင္ဟာ တြက္ခ်က္ရ ခက္ခဲတဲ့ ပုစၧာတစ္ပုဒ္ မဟုတ္ဘူး ဆုိတာေတာ့ ကေလးမ ေလးရဲ႕ ဖခင္ နားလည္ ေလာက္မွာပါ။ ေစ်းကြက္ ပ်က္သြားတဲ့ အရက္သမား တံငါသည္ သံုးေယာက္ကေတာ့ ပါးစပ္နား ေရာက္ေနတဲ့ ထမင္းလုတ္ကို ပုတ္ခ်သြားတဲ့ ညိဳေမာင္ကို  မေက်မခ်မ္း အၾကည့္ေတြနဲ႔ ၾကည့္ေနေလရဲ႕။ ညိဳေမာင္ကလည္း အဲဒီ အၾကည့္ေတြရိွ တဲ့ဆီကို ေျခလွမ္းက်ဲႀကီး ေတြနဲ႔အေရာက္ သြားၿပီး-
“အကုသိုလ္ဆုိတာ တစ္ခုထက္ ပိုလုပ္ရင္ သံသရာမွာ အက်ည္း တန္တယ္ကြ။ မင္းတို႔ မေသမခ်င္း မွတ္ထား။ တံငါသည္ လုပ္ဦးမယ္ ဆုိရင္ ငါးပဲရွာစား။ အေလာင္း ရွာမစားနဲ႔”

ညိဳေမာင္လုိ တံငါသည္ ပါးစပ္က ဒႆနဆန္ဆန္ စကားလံုးေတြ ေလသံ မာမာနဲ႔ ခုန္ဆင္းလာတယ္။  အရက္သမား တံငါသည္ သံုးေယာက္ကေတာ့ ညိဳေမာင့္ စကားကို နားလည္မယ္ မထင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ညိဳေမာင့္ကို မေက်မနပ္ ဘာမွျပန္ မေျပာရဲဘူး။ ေျပာလုိက္လုိ႔ လက္႐ုံး လက္ေမာင္းတန္းၾက စတမ္းဆုိရင္ သူတုိ႔ရဲ႕ ပိန္လီွေနတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ ေလးေတြ စၾက၀ဠာ အျပင္ဘက္ကို လြင့္စဥ္ သြားမလားဘဲ။ ေဇာ္ဂ်ီျမစ္ ထဲက ေနာက္က်ိၿပီး ေဒါသူ ပုန္ထေနတဲ့ ဟုန္းေရေတြ ျမစ္ေရသင္ျဖဴး ခင္းဖို႔ ငါးရက္ေလာက္ေတာ့ ေစာင့္ရ လိမ့္ဦးမယ္။


ေမာင္သစ္လိႈင္း

No comments:

Post a Comment