ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Saturday, December 15, 2012

စာမူခ(မင္းလူ)




 
   စာေရးဆရာတိုင္းလိုလို စာမူခကို ျမတ္ႏိုးၾကေလသည္။ ဒါျဖင့္ စာေပကိုေတာ့ မျမတ္ႏိုးဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိ၏။ ဒါကေတာ့ ေျပာစရာေတာင္မလို။ စာေပျမတ္ႏိုးလို႔ပဲ စာေရးဆရာလုပ္ေနတာေပါ့။ စာေရးဆရာမ်ားသည္ ေငြေၾကးကို စီးပြားေရးသမားေတြေလာက္ မက္မက္ေမာေမာမရွိသည့္တိုင္ စာမူခကိုေတာ့ ကိုယ္ဖန္တီးလိုက္သည့္ အႏုပညာ၏အသီးအပြင့္အျဖစ္ ခံစားလိုၾကတာ အမွန္ပါပဲ။

    စာမူခ ဆိုရာမွာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။ လံုးခ်င္းစာအုပ္က ရတာမ်ဳိးႏွင့္ စာနယ္ဇင္းေတြကရတာ။ လံုးခ်င္းစာအုပ္ကရေသာေငြက မက္မက္စက္စက္ရွိ၏။ ေသာင္းဂဏန္းကေန (အေရာင္းသြက္စာေရးဆရာဆိုလွ်င္) သိန္းဂဏန္းအထိရွိ၏။ စာနယ္ဇင္းေတြကရသည့္ စာမူခကေတာ့ ဘယ္လိုမွမယွဥ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နည္းလွသည္။
    သို႔ရာတြင္ စာေရးဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လံုးခ်င္း၀တၳဳမွရေသာေငြထက္ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ၀တၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆး၊ ကဗ်ာတို႔မွရေသာေငြကို ပို၍အျမတ္တႏိုး တန္ဖိုးထားတတ္ၾကတာ အမွန္ပဲျဖစ္၏။ ဘာေၾကာင့္ ခုလို ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ရသလဲေတာ့ မေျပာတတ္။
    ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီအတိုင္းပင္ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္သည္ လံုးခ်င္း၀တၳဳမ်ား၊ ရုပ္ရွင္ဗြီဒီယိုဇာတ္ညႊန္းမ်ား၊ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ၀တၳဳတိုရွည္၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆး၊ ကဗ်ာစံုေအာင္ ေရးသူျဖစ္၏။ စာေပအမ်ဳိးအစားအားလံုးကို အႏုပညာစိတ္ျဖင့္ ေရးတာမွန္ေသာ္လည္း ရရွိလာသည့္အက်ဳိးအျမတ္(စာမူခ)အေပၚ တန္ဖိုးထားတာခ်င္းေတာ့ မတူပါ။
    လံုးခ်င္း၀တၳဳမွရသည့္စာမူခသည္ ႀကိဳးစားသေလာက္ (ကိုယ့္အတိုင္းအတာႏွင့္ကိုယ္) အေတာ္အသင့္ တူတူတန္တန္ ရသည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ ၀တၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆး၊ ကဗ်ာေတြက်ေတာ့ အဆင္မသင့္လွ်င္ တစ္ပတ္ဆယ္ရက္မက တစ္ခါတစ္ရံ လႏွင့္ခ်ီၾကာေအာင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းေရးရေသာ္လည္း ရတဲ့စာမူခက်ေတာ့ မျဖစ္စေလာက္သာျဖစ္၏။ ဒါေလးကိုပင္ ထူးထူးျခားျခား တပ္မက္စိတ္ျဖစ္မိ၏။ (ဦးပုည၏ ျပဇာတ္ထဲမွ ေရသည္ေယာက်္ားက သူ၏ေခၽြးနဲစာေလး ေရြးေသာအသျပာကို မက္ေမာတြယ္တာသလိုမ်ဳိးပင္ျဖစ္မည္ထင္၏)
    တခ်ဳိ႕စာေရးဆရာေတြက ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သည္။ တိုက္ႏွင့္ကားႏွင့္ေနႏိုင္သည္။ သူတို႔သည္ ၀တၳဳ၊ ေဆာင္းပါးေလးေတြ ေရးၿပီးေသာအခါ မဂၢဇင္းတိုက္သို႔ ကိုယ္ပိုင္ကားႏွင့္သြားပို႔သည္။ မဂၢဇင္းထြက္ေတာ့လည္း စာအုပ္ႏွင့္စာမူခကို ကိုယ္ပိုင္ကားႏွင့္ တကူးတကသြားယူသည္။ ရတဲ့စာမူခက ေမာ္ေတာ္ကား အသြားအျပန္ႏွစ္ေခါက္စာဓာတ္ဆီဖိုးေတာင္ရွိရဲ႕လားမသိ။
    ဒီၾကားထဲ ရတဲ့စာမူခနဲ႔ အေပါင္းအသင္းေတြ၊ စာေရးဆရာေတြကို လက္ဖက္ရည္တိုက္ရလွ်င္ ဘာမွက်န္မည္မဟုတ္။ အဲ ညေန ယမကာ၀ိုင္းထဲ ဆက္သြားလို႔ကေတာ့ စာမူခထက္ အဆပိုစြာ အိတ္ထဲက စိုက္ရေပဦးမည္။
    စီးပြားေရးသမားေတြသာ ဒီအေၾကာင္းသိလွ်င္ "ငေၾကာင္ေတြ"ဆိုၿပီး ဟားတိုက္ေကာင္း တိုက္လိမ့္မည္။
                *   *   *
    တစ္ခုေတာ့ရွိ၏။ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ရွိေသာစာေရးဆရာေတြေတာင္ ဒီစာမူခကို မက္မက္ေမာေမာရွိလွ်င္ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ မဂၢဇင္းစာမူခကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အားကိုးေနရေသာ စာေရးဆရာေတြအဖို႔ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးထားမလဲဆိုတာ သိသာလွ၏။
    ေကာင္းၿပီ။ စာနယ္ဇင္းေတြကရေသာ စာမူခကေကာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေထာက္အကူျပဳပါ သလဲ။
    ဒီအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ ေနာက္ေၾကာင္းကိုေတာ့ နည္းနည္းျပန္မွျဖစ္မည္။
    စာေရးဆရာတို႔၏ေရႊေခတ္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ၁၉၅၀ျပည့္ႏွစ္မ်ားကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္-
    ဟိုတုန္းက နာမည္ႀကီးစာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္အတြက္ စာမူခ ႏွစ္ရာေလာက္ရသည္။ ထိပ္ဆုံးတန္း ေရာက္ေနသူမ်ားဆိုလွ်င္ သံုးရာရသည္။ အလယ္အလတ္အဆင့္ဆိုလွ်င္ တစ္ရာ။
    ထိုစဥ္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းမွာ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးျပား၊ ဆီတစ္ပိႆာ သံုးက်ပ္၊ ၾကက္သားတစ္ပိႆာ ေလးငါးက်ပ္ပဲရွိသတဲ့။ ခုေခတ္ကုန္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ႏႈိင္းစာၾကည့္လွ်င္ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္အတြက္ စာမူခ ေသာင္းႏွင့္ခ်ီရသည့္သေဘာျဖစ္၏။ ခုခ်ိန္ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ မယံုႏိုင္ေအာင္အံ့ဘြယ္ျဖစ္ေလ၏။
    စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ စာမူခထုတ္ၿပီးလွ်င္ ေရးေဖာ္ေရးဖက္စာေရးဆရာေတြ တစ္ၿပံဳတစ္မႀကီးေခၚၿပီး တာ၀ါဘား၊ ၀င္းဘား၊ မြန္းလိုက္ စေသာစားေသာက္ဆိုင္ႀကီးမ်ားမွာ တေပ်ာ္တပါးစားၾက၊ ေသာက္ၾကသည္။ ဘီယာတစ္ပုလင္း တစ္က်ပ္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးျပား၊ ရမ္တစ္လံုး ခုနစ္က်ပ္၊ ဘဲကင္တစ္ေကာင္မွ သံုးေလးက်ပ္ျဖစ္သျဖင့္ ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ေလာက္ကုန္လွ်င္ တစ္၀ႀကီး မူးႏိုင္တယ္ဆိုပဲ။
    အရက္၀ိုင္းက ပိုတဲ့ေငြမွ မိန္းမလက္ထဲေရာက္သည္။ ဒါေတာင္ ေခၽြေခၽြတာတာသံုးတတ္လွ်င္ တစ္လစာ ေစ်းဖိုးေတာ့ ကာမိေလာက္သည္ဟု ဆို၏။ အေသာက္အစားကင္းသည့္ စာေရးဆရာ၏ဇနီးမ်ဳိးဆိုလွ်င္ ၀တၳဳတိုမွရသည့္ေငြျဖင့္ ေရႊေလးဘာေလးေတာင္ ၀ယ္စုႏိုင္ေသးသည္ဟု ပံုျပင္သဖြယ္ ၾကားဖူးပါသည္။
    ဘယ္ေလာက္ေရးေပ်ာ္ေသာအခ်ိန္အခါလဲ။ ဆရာကေတာ္မ်ားအေနႏွင့္လည္း စာေရးဆရာကို ဘယ္ေလာက္ ယူေပ်ာ္ေသာ ကာလမ်ားပါလဲ။ စဥ္းစားသာၾကည့္။
                *   *   *
    ကၽြန္ေတာ္၏ပထမဆံုး၀တၳဳတိုအတြက္ စာမူခႏွစ္ဆယ္ရသည္။ ဒီေငြႏွစ္ဆယ္ျဖင့္ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာတစ္ေယာက္၊ သူငယ္ခ်င္းပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္တို႔ကို လက္ဖက္ရည္တိုက္၊ အျပန္က်ေတာ့ အေမ့အတြက္ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္တစ္ထုပ္ ၀ယ္သြားတာေတာင္ ေငြက ပိုေနေသးသည္။ ထိုစဥ္က ၁၉၇၆။
    ဒုတိယေျမာက္စာမူက်ေတာ့ မဂၢဇင္းႀကီးျဖစ္သျဖင့္ စာမူခ ငါးဆယ္ရသည္။ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲေတြ ေျဖကာနီးျဖစ္သျဖင့္ ထိုေငြငါးဆယ္ကို အိတ္ထဲထည့္ၿပီး အေဆာင္ကသူငယ္ခ်င္းအခန္းမွာသြားေနရင္း စာေမးပြဲေျဖသည္။ အေဆာင္ထမင္းကို ကပ္စားသျဖင့္ ထမင္းဖိုးေတာ့မကုန္။ လက္ဖက္ရည္ဖိုး၊ မုန္႔ဖိုး၊ ေဆးလိပ္ဖုိးကို ေငြငါးဆယ္ထဲက သံုးသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကို လက္ဖက္ရည္ တိုက္ႏိုင္ရံုမက ရည္းစားကိုေတာင္ ေန႔စဥ္နန္းႀကီးသုပ္ေကၽြး၊ အေအးတိုက္ႏိုင္ေသးသည္။
    စာေရးသက္ကေလးနည္းနည္းရလာေတာ့ စာမူခ ေျခာက္ဆယ္၊ ခုနစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္ တျဖည္းျဖည္းတိုးလာ၏။ နာမည္ကေလး ရလာေတာ့ တစ္ရာျဖစ္လာသည္။ ၈၀ခုႏွစ္မ်ားမွာ တစ္ရာ့ငါးဆယ္မွ ႏွစ္ရာအထိ ရလာ၏။ အေဖတို႔ေခတ္တုန္းကလို တစ္လစာ ဖူလံုမႈမရွိေတာ့ေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာသမား၊ စာေပသမားေတြကို ၄၂လမ္းမွာ ဘီအီး အ၀တိုက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေတာ့ လံုေလာက္ေသးသည္ဟု ဆိုရေပမည္။
                *   *   *
    စကၠဴေစ်း၊ ဖလင္ေစ်း၊ ပံုႏွိပ္ခေတြတက္လာသည္။ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ေရး၊ မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ေရးေတြႏွင့္ပတ္သက္သမွ် စရိတ္စက အားလံုး ျမင့္တက္လာသည္။ စာအုပ္ေစ်း၊ မဂၢဇင္းေစ်းေတြလည္း ႀကီးလာသည္။ စာမူခကေတာ့ အခ်ဳိးညီညီ လိုက္တိုးလာျခင္းမရွိ။ လံုးခ်င္း၀တၳဳေတြမွာ စာအုပ္တန္ဖိုးႏွင့္စာမူခကို အုပ္ေရရာခိုင္ႏႈန္းတို႔ျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားေလ့ရွိသျဖင့္ နည္းနည္းေတာ္သည္။ ၀တၳဳတိုစာမူခကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္။ ပံုမွန္သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္းသာျဖစ္၏။
    အေဖတို႔ေခတ္က မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ ႏွစ္က်ပ္ျဖစ္၏။ ခုအခါမွာ မဂၢဇင္းေရာင္းေစ်းက အဆငါးဆယ္မက တက္လာသည္။ ၀တၳဳတို၊ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးစာမူခကေတာ့ ငါးဆမွ ဆယ္ဆအတြင္းေလာက္သာ တက္ခဲ့သည္။
    တျခားေရႊေစ်းတို႔၊ စားေသာက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းတို႔ကိုဖယ္ထား၊ မဂၢဇင္းေရာင္းေစ်းႏွင့္ ယွဥ္တြဲမည္ဆိုလွ်င္ေတာင္ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္အတြက္ စာမူခတစ္ရာေပးလွ်င္ အခုအနည္းဆံုးငါးေထာင္ျဖစ္သင့္သည္။ ႏွစ္ရာဆိုလွ်င္ တစ္ေသာင္း၊ ထိပ္သီးစာေရးဆရာတစ္ေယာက္၏စာမူခမွာ အနည္းဆံုးတစ္ေသာင္းခြဲျဖစ္သင့္သည္ဟု ဆိုရမည္။
    မဂၢဇင္းေတြဘက္ကၾကည့္ေတာ့လည္း ခုအတုိင္းေတာင္ ခပ္လႈပ္လႈပ္ျဖစ္ၿပီး ယဲ့ယဲ့ကေလးရွင္သန္ေနရတာ။ ခုနေျပာသလိုသာ စာမူခေတြတိုးေပးရမည္ဆိုလွ်င္ ဘဏ္တိုက္ပိုင္ရွင္ေတြမွသာ မဂၢဇင္းထုတ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
    စာေရးဆရာေတြအေနႏွင့္လည္း ဟိုအရင္လို ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္စာမူခႏွင့္ တစ္လစားေသာက္ဖို႔ေနေနသာသာ အေပါင္းအသင္းကို အရက္တိုက္ဖို႔ေတာင္ မလြယ္ေတာ့။ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္းဖြဲ႕လွ်င္ေတာင္ မုန္႔မကိုင္ပါေစနဲ႔၊ စီးကရက္မမွာၾကပါေစနဲ႔ ဟု ႀကိတ္ၿပီး ဆုေတာင္းရသည့္အေျခအေန။
    ဒါကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမလဲ။ အေျဖရွာဖို႔ေကာင္းသည္။ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ စာေရးဆရာအမ်ားစုမွာ ရတဲ့စာမူခနဲ႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကို အမီလိုက္ရတာ ေလးဘီးကားႏွင့္ပါဂ်ဲရိုၿပိဳင္ရသလို ေနာက္မွာ အျပတ္အသတ္က်န္ေနဆဲပါပဲ။
----------------
မင္းလူ                        
ေရႊကၽြန္းသာ
(၁၉၉၉)

No comments:

Post a Comment