ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Tuesday, May 1, 2012

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေၾကာင္း(၂၆)


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ကိုယ္တုိင္ေရး အတၳဳပၸတိၱ
အခန္း(၁)
ဇာတိ
          ေျမလတ္ဟုေခၚေသာ ျမန္မာျပည္၏ အပူပိုင္းဇုံျဖစ္ေသာ မေကြးစီရင္စု ယခု ေရနံေခ်ာင္းခရုိင္အတြင္း ပ်ဥ္းမနား၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ရထားလမ္း တစ္ဝက္ခန္႕တြင္ အပူပိုင္းဇုံ ကုန္းေျမျပင္မ်ားျဖစ္ေသာ ႏွမ္း၊ ပဲႏွင့္ ၎ဆီမ်ားထြက္၍ ကုန္ေရာင္းကုန္ဝယ္ အေတာ္တြင္က်ယ္ေသာ ျမိဳ႕ကေလး တစ္ျမိဳ႕ရွိေလသည္။
          မီးရထားဘူတာရုံအနီးအနားတြင္ မီးရထားဘက္မွ တည္ေဆာက္ထားေသာ အိမ္တန္းလ်ားမ်ားႏွင့္ ပြဲစား ကုန္သည္ဆိုင္မ်ား အနည္းငယ္ရွိေလသည္။ ဘူတာ၏ ဝဲယာ ပါတ္လည္တုိ႕တြင္ ေျမပဲႏွမ္းခင္းတုိ႕ ရွိၾကေလသည္။ ထုိုယာခင္းမ်ားက ေက်ာ္လြန္၍ အေရွ႕စူးစူးသုိ႕ၾကည့္လွ်င္ ေရးေရးထင္ေသာ ေတာင္တန္းမ်ားကို ေနာက္ကခံကာ ေတာရေက်ာင္းႏွင့္ ကမၼ႒ာန္းထုိင္သူတုို႕၏ ဂူလႈိဏ္္မ်ားကို ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္။ ထုိဂူ၏ အေနာက္ေျမာက္ယြန္း ကုိက္ေလးရာခန္႕ေပၚ၌ ခေပါင္းကုန္း သို႕မဟုတ္ န-က်ားကူး ေခၚ အိမ္ေျခတစ္ရာခန္႕ရွိ ရြာကေလးရွိေလသည္။ ယင္းေခ်ာင္းဟု ေခၚေသာ သဲေခ်ာင္းၾကီး၏ တစ္ဖက္ကမ္း အေနာက္ဖက္ကမ္း၌ ကား ယာခင္း လယ္ကြင္းျပင္မ်ား ႏွင့္ ဥယဥ္အခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ ထုိုမွလြန္လွ်င္ ေတာင္ကုန္းက်က်ေနရာတြင္ အေရွ႕ဘက္မွ တာေျမာင္းခံထားေသာ အိမ္ေျခ ၂၀၀ ခန္႕ရွိ ရြာတစ္ရြာရွိေလသည္။
          ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္တြင္ ကပ္လွ်က္ (ေရွးလူၾကီးမ်ားေျပာသလုိ) ေလာကဓါတ္ ျမန္မာအထက္တန္းသင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရွိေလသည္။ ထုိမွ ယာခင္းအလြန္တြင္ ၅ရက္တစ္ေဈးဖြင့္ရာေဈးပိုင္း ရွိေလသည္။ ထုိမွလြန္လွ်င္ ပုလိပ္ဂါတ္တန္းလ်ားမ်ား ရွိေလသည္။ ထုိအနီးတြင္ စာတုိက္ရွိေလသည္။ ထုိစာတုိက္ႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္ေစာငး္ေစာင္း မလွမ္းမကမ္းတြင္ အိမ္ေျခ ၁၅၀ ခန္႕ရြာတစ္ရြာ ရွိျပန္ေလသည္။ စာတုိက္၏ ေရွ႕တည့္တည့္ ေပတစ္ရာႏွင့္ ေျမတလင္းေျပာင္ေျပာင္ကို ေက်ာ္လြန္၍ (မွတ္ခ်က္=ေပတစ္ရာဆုိသည္မွာ ကားလမ္္းကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္--ကိုစိုးႏိုင္) ကိုက္ ၁၀၀ ခန္႕အကြာတြင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းႏွင့္ ကပ္၍ ျမိဳ႕အုပ္ရွိသည္။ ထုိဘုန္းၾကီးေက်ာင္းႏွင့္ ဆက္၍ ေထာင့္မွန္ Right angle က်ကာ ၁၅ ေပျမင့္ေသာ အုတ္တံတုိင္းၾကီး ေလးဘက္ေလးတန္ ျခံရံလွ်က္ ေစတီငယ္မ်ားအလယ္တြင္ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေနေသာ ေစတီေတာ္ၾကီး တစ္ဆူႏွင့္ သပ္ယပ္ခန္႕ညားေသာ ဇရပ္၊ တန္းေဆာင္း ၊ေက်ာင္းကုန္း မ်ားရွိေလသည္။ ထုိမွေျမာက္ဘက္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ကား အိမ္ေျခ ၁၀၀ ေက်ာ္ရြာတစ္ရြာ ရွိျပန္ေလသည္။ ထုိရြာမ်ားအနက္ ရြာၾကီးသဖြယ္ အိမ္ေပါင္း အမ်ားဆုံးႏွင့္ ဆိုင္ ၊ ကႏၷားအေတာ္အတန္ရွိ၍ စာေရး ၊ စာခ်ီ၊ ျမိဳ႕အုပ္ ၊ေရွ႕ေန ၊ကုန္သည္မ်ားေနၾကေသာရြာကား ဆိုခဲ့ျပီးသည့္ သဲေခ်ာင္းၾကီး အေနာက္ဘက္ကမ္း ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္တည္လွ်က္ရွိေသာ ရြာပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထုိရြာကို နတ္ေမာက္ဟူ၍ ၎ ၊ ေတာင္ရြာ ဟူ၍၎ ေခၚၾကေလသည္။ ထုိရြာကို သမိုင္း စာအရကား ပီဠိယကၡမင္း တည္ေထာင္သြားသည္ဟု ဆုိေလသည္။
          သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ ေဘး မွတ္တမ္းအရကား ပုဂံေခာတ္ အေနာ္ရထာမင္းေစာ အခ်ိန္အခါေလာက္တြင္ ထုိရြာကို စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္ဟု မွတ္သားဘူးသည္။ ထုိရြာ၏ ေျမာက္ဘက္စြန္း ၌ တစ္ရြာလုံးရွိအိမ္ဝိုင္းမ်ားအနက္ အက်ယ္ဆုံး အိမ္ဝိုင္းၾကီးထဲတြင္ ဧရာမအိမ္ၾကီးတစ္လုံးရွိေလသည္။ မူလက ဆင္တစ္ရပ္ခန္႕ဝင္ႏိုင္ေအာင္ျမင့္၍ အေဆာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း ထုိအခါက အေတာင္ရွစ္ေတာင္သာ ရွိေတာ့ သည္။ အိမ္အျမင့္မွာလညး္ ၃ေပ ခြဲခန္႕သာ ရွိေတာ့သည္။ ထုုိအိမ္ၾကီးကား ေရွးျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္က နတ္ေမာက္ျမိဳ႕ ျမိဳ႔သူၾကီးအိမ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
          ယခုကား အိမ္မရွိေတာ့ျပီ။ ထုိအိမ္ေနာက္ေဖးေဆာင္ငယ္တြင္ ကၽြႏု္ပ္အား ဖြားျမင္ခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖြားျမင္ခဲ့စဥ္အခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ နတ္ေမာက္သို႕ မီးရထားလမ္းမေပါက္ေသး။ သို႕ေသာ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား ထားျပီးျဖစ္ေလသည္။ ယခုအခါကဲ့သို႕ အနည္းငယ္မွ် ျမိဳ႕မဆန္ဘဲ ေတာရြာစုၾကီး တစ္ရြာ မွ်သာျဖစ္ေလသည္။ နံနက္ ညေနခင္းမ်ားတြင္ ခေလာက္သံတေဒါင္ေဒါင္ ေန႕လည္ေန႕ခင္းမ်ားတြင္ ယက္ကန္းသံ တခၽြင္ခၽြင္ျဖင့္ ၾကားရတုန္းပင္ျဖစ္ေလသည္။
          အခ်ိန္ကား  ၁၉၁၅ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလျဖစ္၍ ပထမ ကမၻာစစ္ၾကီး၏ ဒုတိယႏွစ္ထဲတြင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထုုိအခ်ိန္ ထုိအခါကား ဂ်ာမဏီသည္ ေရငုတ္သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ျဗိတိသွ်ေရတပ္တို႕အား အၾကီးအက်ယ္ ဒုကၡေပး ေနသည့္အခ်ိန္အခါျဖစ္သည္။ အေနာက္စစ္မ်က္ႏွာျပင္ဟု ေခၚေသာ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမဏီတို႕စစ္ခင္းရာ မ်က္ႏွာ ၌ကား ပထမအၾကီမ္တိုက္ပြဲၾကီးမ်ားမွာ မျပီးဆုံးႏိုင္ေသာ ေသာင္မတင္ေရမက် ေ၇ွ႕မတုိး ေနာက္မဆုတ္ အေျခအေနပင္ရွိေလသည္။ အေရွ႕မ်က္ႏွာျပင္ဟုေခၚေသာ ရုရွားစစ္ခင္းရာ မ်က္ႏွာမွာကား မဆူရီယာႏွင့္ ဝါဇနစ္ဆူ စစ္ပြဲၾကီးမ်ား ျဖစ္ပြားလွ်က္ရွိၾကေလသည္။ ထုိႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ရက္ ၁၂၇၆ ခု တေပါင္းလဆန္း ၁ ရက္ စေနေန႕ နံနက္လင္းအားၾကီးတခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူ႕ျပည္သုိ႕ ပထမဆုံးေရာက္ရွိခဲ႕ရေပသည္။
          ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ ရက္ကား နာမည္ေက်ာ္နခတ္ေဗဒင္ဆရာၾကီး ကီရို၏ေျပာၾကားခ်က္အရဆုိလွ်င္ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္၏ အစိုးရထီးနန္းတုိ႕ကို ျဖိဳဖ်က္ႏုိင္စြမ္းေသာသူမ်ားကုိ ေမြးဖြားတတ္ေသာဇာတာဟု ေဟာထားေလသည္။ ထိုေန႕တြင္ေမြးဖြားေသာကၽြန္ေတာ္မွာ သူပုန္ေလာင္းကေလး ျဖစ္သည္ကို ထုိအခါက မည္သူမွ် ထူးထူးျခားျခား ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္းမျပဳခဲ့ၾကေခ်။
          ကၽြန္ေတာ္ေမြးဖြားသည္ႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတာအမည္မွာ ထိန္လင္းျဖစ္ေလသည္။ သုိ႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့အထက္ အကို ကိုေအာင္သန္းႏွင့္ နာမည္လိုက္ေအာင္ ေအာင္ဆန္းဟု ေခၚတြင္ခဲ့ေလသည္။
          ေမြးဖြားစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ မထူးဆန္းလွေသာ္လည္း ထုိင္ႏုိင္ထႏိုင္သည့္ ကေလးဘဝမွစ၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူးျခားခဲ့သည္။ ခြက်ခဲ့သူျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုနး္က ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ စကား မေျပာတတ္ခဲ့ရကား လူၾကီးမိဘမ်ားက ဆြံ႔အ၍ပင္ ေနသည္လားဟု စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကခဲ့ၾကရသည္ဟု သိရသည္။ အနာအဖ်ားထူသည္။ အစားက်ဴးသည္။ အမဲ ၊ သား၊ ငါး အလြန္ၾကိဳက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္ေဈးသြားရာ ရံဖန္ရံခါ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်ီ၍သြားေလသည္။ တစ္ခါေသာ္ အမဲသားစိမ္းကို လု၍ စားမည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္မိခင္က ျပန္၍ေျပာျပသျဖင့္ သိခဲ့ရသည္။ လူရိုင္းဘဝက ကၽြန္ေတာ္လာသလားမသိ။ ယေန႕အထိလူရိုင္းသေဘာမ်ိဳး ေနခ်င္သည့္ စိတ္ထားမ်ားရွိေနသည္။ ရံဖန္ရံခါ လူယဥ္ေက်းမ်ားျဖင့္ အသားမက်ခဲ့ေခ်။ မ်က္စိေနာက္ ျမင္ျပင္းကပ္လာသည္။ ထုိအခါ လူယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ ငါလူရိုင္းဟု ဇာတိခြဲပစ္ခ်င္သည့္ စိတ္မ်ားရွိသည္။ လူရိုင္းကား ၾကမ္း၏ ခက္ထန္၏။ သို႕ေသာ္ ျဖဴေျဖာင့္၏။ တည္ၾကည္၏။ လြတ္လပ္၏။ က်မ္းမာ၏။ သန္စြမ္း၏။ ငါ့ျမင္းငါစိုင္း ေညာင္ကိုင္းေရာက္ေရာက္ဆိုသည္ကိုကၽြန္ေတာ္ၾကိဳက္၏။ ကၽြန္ေတာ္၏စိတ္တြင္အင္မတန္ စုိျပည္လတ္ဆတ္ေသာဘဝဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆသည္။ ဗမာျပည္ရွိလူသည္ လူရိုင္းဘဝသို႕ေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြား ပါေစ လြတ္လပ္ခ်မ္းသာစြာေခါင္းေဆာင္ ေနႏိုင္ျပီဆိုလွ်င္ မလြတ္လပ္ေသာ လူယဥ္ေက်းဘဝထက္ ကၽြန္ေတာ္အဆတစ္ရာ ၾကိဳက္သည္။ ႏွစ္သက္သည္။ စိန္းလမ္းစိုျပည္ က်ယ္ျပန္႕ေသာ လြင္ျပင္ရိုင္းေပၚတြင္ လက္ပန္းေပါက္ခတ္၍ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျမဴထူးေအာ္ဟစ္ေနလိုသည္။
          ငယ္ငယ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ အတီးအမႈတ္ ၊ အကအခုန္ ေတာ္ေတာ္ဝါသနာပါ၏။ အထူးသျဖင့္ ဆုိင္းတီးအေတာ္ဝါသနာပါသည္။ စားပြဲျဖစ္ေစ ေခါက္စရာရွိလွ်င္ အျမဲေခါက္လွ်က္ရွိရာ ကၽြန္ေတာ္၏ လက္မွာ ယေန႕တုိင္ အခ်ိန္မွန္ မွန္ လက္ေရ ကြာက်ခဲ့ေလသည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ ၾကီးျပင္းလာသည္ႏွင့္ လူၾကီးမိဘမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား အတီအမႈတ္ဝါသနာကို ခြင့္မျပဳ။ နဂိုဝါသနာ မဟုတ္၍ပဲလားမသိ ယခု ဤစိတ္မ်ိဳး ေပ်ာက္ျပယ္သေလာက္ရွိခဲ့ျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ကား ငယ္ငယ္ကတည္းက ယေန႕တုိင္ လူေရာ စိတ္ေရာေပ်ာ့ေျပာင္းသည္ဆိုသည့္အခ်က္ကို နားမလည္ခဲ့။ နားလည္ရန္လည္း မၾကိဳးစားခဲ့။ ၾကိဳးလည္းမၾကိဳးစားခ်င္။ ကၽြန္ေတာ္ကား စကားအေျပာအဆုိ မဖြယ္ရာ မယဥ္ေက်း။ အသက္ ၈ ႏွစ္ထဲေရာက္၍ ေက်ာင္းေနသည့္အခါ၌ပင္ ဘုန္းၾကီးကို ဘုန္းၾကီးစကားျဖင့္ မေလွ်ာက္တတ္။ အမႈအရာလည္း ၾကမ္း၏။ အလိုက္လည္းမသိ ။ ညစ္လည္းညစ္ပတ္သည္။ ကိုယ့္စည္းကမ္းဟူ၍ လည္း တစ္ခုမွမရွိ။ အသက္ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္ တိုင္ေအာင္ အိပ္ယာတြင္ ေသးပါ၏။ မီဖိုကုိ ညည ရွိခုိး၍ ``အရွင္စဖို ည-- ကၽြန္ေတာ္ေန႕`` ဆုိခဲ့ရသည္ကို အမွတ္ရေသးသည္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ထဲသို႕ ေရာက္သည့္အခ်ိန္၌ပင္ အျခားအရပ္ အိမ္တစ္အိမ္ တစ္ည ေသးပါဘူးသည္။ ထုိအခါကား ကၽြန္ေတာ္သည္ ေရနံေခ်ာင္းျမိဳ႕ အမ်ိဳးသား အထက္ေက်ာင္းမွ ေျခာက္တန္းေအာင္၍ ခုႏွစ္ တန္းအဝင္ ေက်ာင္းအျပန္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အကုိ အၾကီးဆုံးမွာလည္း ၎ႏွစ္တြင္ ဘီအက္စ္စီ သခ်ၤာဂုဏ္ထူးတန္းကို ေအာင္ခဲ့၍ ေရနံေခ်ာင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေက်ာင္း တြင္ မိမိေက်ာင္းေဟာင္းျဖစ္သည့္အတုိင္း ဆရာဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ရန္ ကၽြန္ေတာ္နွင့္အတူပင္ လုိ္က္ပါလာေလသည္။ ထုိအခါ ေရနံေခ်ာင္းမွေန၍ နတ္ေမာက္သို႕သြားသည့္ နည္းမွာ ေတာင္တြင္းၾကီးသို႔ရထားစီး၊ ေတာင္တြင္းၾကီးမွ မိေက်ာင္းရဲသို႕ကားစီး၊ မိေက်ာင္းရဲမွေရနံေခ်ာင္းသို႕ သေဘၤာစီး သို႕မဟုတ္လွ်င္ မေကြးသို႕ ဘတ္စ္ကားစီး မေကြးမွသေဘာၤစီးရေလသည္။ ႏွစ္ရက္ၾကာေလသည္။ ေနာက္၌ကား ေက်ာက္ပန္းေတာင္းမွတဆင့္ မီးရထားတတန္ ေမာ္ေတာ္ကားတတန္သြား၍ ေရနံေခ်ာင္းသို႕ ေန႕ခ်င္းေပါက္ေလသည္။ ထုိႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မေကြးမွတဆင့္ သြားၾကေလသည္။ မေကြးျမိဳ႕တြင္ အပ်ိဳေပါက္စ မိန္းကေလး ေခ်ာေခ်ာရွိေသာ အသိအိမ္တြင္တည္းခုိၾကေလသည္။ လူပ်ိဳေပါက္စျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္မွာ သူစိမ္းတရံအိမ္တြင္မေနတတ္။ အထူးရွက္တတ္သည္။ မိန္းကေလးႏွင့္ဆိုလွ်င္ သာ၍ပင္ ရွက္တတ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ထုိည တြင္ ညအိပ္ခါနီး  ရွက္လြန္းသျဖင့္ေသးမေပါက္မိ။ ညအိပ္သည့္အခါ မေအာင့္ႏိုင္ပဲ ေသးပါေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါျပီးမွသိေလသည္။ ဤမွ်မထိ ကၽြန္ေတာ္သည္ မသိမ္ေမြ႕။
          ညီအကို ေမာင္ႏွမထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္အငယ္ဆုံးျဖစ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ စံခ်ိန္ျဖင့္ၾကည့္ လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ အလိုလိုက္ခံရဆုံးျဖစ္၏။ အဆုိးဆုံးဟုလည္း အိမ္နီးနားခ်င္းမ်ားသာမက ရြာနားနီးခ်င္းမ်ားကပါ အသိအမွတ္ျပဳခြံရ၏။
          ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္အကို  ကိုေအာင္သန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ အသက္ ၃ ႏွစ္ခြဲ ေလးႏွစ္မွ် ကြာ၏။ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ကား ငယ္ငယ္က ရန္ျဖစ္ဘက္ျဖစ္၏။ သူက လက္ျမန္၏။ ကၽြန္ေတာ္က အားၾကီး၏။ မခ်ိန္မဆ လက္လြတ္စပယ္လုပ္ခဲ့၏။ သူကႏု၏။ မင္းသားက်ခ်င္၏။ ကၽြန္ေတာ္က ၾကမ္း၏။ သူသည္ အစားအေသာက္ အေနအထိုင္မွစ၍ သပ္ရပ္၏။ အစားဆုိလည္း အစားတုိင္းမစား။ စားသည့္အခါ အစာေျမၾကီးေပၚသို႕က်သြား လွ်င္ သူသည္ မစားေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဖုတ္ဖက္ခါ၍စားလုိ႕ရလွ်င္စား၏။ သူက အဝတ္အစားမ်ားကုိ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ဝတ္တတ္၏။ သူသည္ ေျမၾကီးၾကမ္းမ်ားအေပၚတြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ တုံးလုံးမလွဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာလွဲဖူး၏။ သူကပါး၏။ လွ်င္၏။ ကၽြန္ေတာ္က ထူ၏။ ေအး၏။
          ကၽြန္ေတာ္၏ျမိဳ႕ကား ရြာသာသာ ေတာအရပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ယခုထက္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အရပ္မွာ ေတာက်၏။ ထုိအခါ ကလီဖားေခၚ ဆံပင္ညွပ္ကုလား တစ္ေယာက္တေလသာရွိ၏။ သို႕ျဖစ္ရာ ၎ကလီဖားမွာလက္မလည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အား ကတုံးရိပ္ရန္ ၊တစ္ခါတစ္ခါ ရိပ္တတ္သည့္ အိမ္နီးခ်င္းတုိ႕ကို ရိတ္ခုိင္းရေလသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အေဖ ကိုယ္တိုင္ရိပ္ေပးသည္။
          ကၽြန္ေတာ္၏ဖခင္မွာ ယခုကြယ္လြန္သည္မွာ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ေလျပီ။ ကၽြန္ေတာ္၏ဖခင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အမူအရာ ေတာ္ေတာ္ဆင္ေလသည္။ တစ္ေန႕ေန၍ စကားတစ္ခြန္းမေျပာ။ မ်က္ႏွာထားဆုိး၏။ ဆုိးသည့္အထဲ ေက်ာက္ေပါက္မာမ်ားလည္းရွိ၏။ ေလာကြတ္မရွိ။ ဟန္မရွိ။ ဘာသိဘာသာေနတတ္၏။ အကိုင္အတြယ္ အသြားအလာ အမူအရာ ၾကမ္းတမ္း၏။ ျငင္းမိလွ်င္ေလ်ာ့မေပးတတ္။ သို႕ေသာ္ စိတ္ႏွလုံးကား အထူးေျဖာင့္စင္း၏။ စကားတည္၏။ အပိုမေျပာ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေရွ႕ေနစာေမးပြဲဝင္ထားေသာ္လည္း ေရွ႕ေနလုိက္စား သည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္မမွတ္မိ။ ယာလုပ္၊ ကုန္ကူး၊ ေငြေခ်းစား ျခင္းျဖစ္သာ စီးပြားျဖစ္သည္။ စီးပြားျဖစ္ျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မိခင္၏ ဒိုးတူေပါင္းဖက္ ကူညီမႈေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အား အျခားသူတစ္ဦးဦးက ေခါင္းရိပ္ေပးလွ်င္ အင္မတန္ညင္သာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေဖေဖက ဓါးမထက္တထက္ကို ေကာင္းေကာင္းမေသြးဘဲ အတင္းတြန္းခ်၍ရိပ္၏။ အထူးပင္ေခါင္းေရ နာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုို႕သည္ ၎ေခါင္းရိပ္မည့္အခါကို ေၾကာက္၏။ တြန္႕၏။ သို႕ေသာ္ေခါင္းရိပ္သည့္အခါတုိင္း ကၽြန္ေတာ့္အကိုက အျမဲင္ုိ၏။ ငိုတိုင္းေခါင္းပုတ္ခံရ၏။ ကၽြန္ေတာ္က မငုိ။ က်ိတ္ခံ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေခါင္းပုတ္လြတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ အကိုကားစိတ္ျမန္၏။
          ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ညီအကိုေလးေယာက္ ရွိသည့္အနက္ ဒုတိယ အကိုၾကီးသာလွ်င္ စိတ္ရွည္၍ သိမ္ေမြ႕၏။ တစ္သက္လုံး မည္သူႏွင့္မွ် ရန္မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကား စိတ္ရြတ္၏။ ကၽြန္ေတာ့္အကိုကား သူမ်ားအေျပာမခံ။ သူကသာ ဦးေအာင္ေျပာခဲ့၏။ ကၽြန္ေတာ္က သူမ်ားအေျပာသာခံရ၏။ ေျမွာက္လုိ႕ ေျမွာက္မွန္းမသိ။ ေျခာက္လို႕ေျခာက္မွန္းမသိ။ ထုံေပေပ အလြန္ႏိုင္၏။ တစ္ခါေသာ ၁၀ မိုင္ခန္႕အကြာ ရြာတစ္ရြာသို႕ ကၽြန္ေတာ္၏ မိဘမ်ားႏွင့္ လုိက္သြား၍ သူၾကီးအိမ္တြင္ တည္းခိုေနစဥ္ ထုိရြာမွ ရြယ္တူေလာက္ ကေလးတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့အား ေျမွာက္၍ ``ဗိုလ္ၾကီး````ဗိုလ္ၾကီး`` ဟုေခၚရာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မ်ားစြာ သေဘာက်ကာ ထန္းညက္ျဖဴဆုပ္ေတြ ေခၚတိုင္းေပးခဲ့သည္။
          ကၽြန္ေတာ္သည္ လိမ္လည္ေလ့မရွိ။ လိမ္လိုေသာ္လည္း မလိမ္တတ္။  ခဏခ်က္ခ်င္းပင္ ေျဖာင့္ခ်က္ေပး၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေနသည့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ဥပုဒ္ေန႕တုိင္းပိတ္၏။ သို႕ေသာ္ ေယာက်ၤားကေလးမ်ားမွာ ဥပုဒ္ေန႕ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသို႕သြား၍ ေရခပ္ ျမက္ႏႈတ္ရေလသည္။ အလုပ္မရွိလွ်င္လည္း ေက်ာင္းမွာပင္ေနရေလသည္။ တစ္ေန႕ေသာ္ ေန႕ခင္းတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား အလုပ္မရွိ ၍ ``အလုပ္မရွိလွ်င္ အိပ္ေနၾက မကစားၾကနဲ႕``ဟု ဘုန္းၾကီးက အမိန္႕ရွိေလသည္။ အားလုံးေက်ာင္းသားမ်ား ``မအိပ္ခ်င္ဘူးလား``ဟု ေမးသည့္အခါ မအိပ္ခ်င္ေသာ္လည္း ဘုန္းၾကီးသေဘာက် ``အိပ္ခ်င္ပါသည္``ဟု ေျဖၾကေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား ဘုန္းၾကီးက ``ေအာင္ဆန္း ေရာ မအိပ္ခ်င္ဘူးလား``ဟု အထူးတလည္ေမးရာ ကၽြန္ေတာ္က ``မအိပ္ခ်င္ပါဘုရား``ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ရာ ဘုန္းၾကီးမွာ ျပဳံး၍ ေနေပေတာ့သည္။
          ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ေခ်ာင္တစ္ေခ်ာင္ကပ္၍ မႈိင္ေတြကာ စဥ္းစား၍ ေနေသာ္လည္း ေနတတ္၏။ ကေလးႏွင့္မလိုက္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိေျႏၵၾကီးသည္။ ကစားခုန္စား မ်ားစြာမေလ့က်င့္။ သို႕ေသာ္ ကစားသည့္အခါ ၾကမ္းတမ္းသည္။ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကစားနည္းကို ႏွစ္သက္သည္။ တြတ္ထုိးျခင္း၊ က်ည္သားရိုက္ျခင္းတုိ႕ကို ဝါသနာပါသည္။ ျခင္းလုံးခတ္ျခင္းကိုမၾကိဳက္။ ရြရြလုပ္ရေသာ အလုပ္ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္မျဖစ္။ အခ်ဳပ္ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကေလးဘဝမွာ ခ်ီးမြမ္းစရာအလြန္နည္း၏။ ညစ္ပတ္ေပေရ လွ်ိဳေျမာင္ေခ်ာင္ေစာင္းကဲ့သို႕ အဖုအထစ္အျပစ္ အနာဆာမ်ားသည္။ စိမ္းလန္းစိုျပည္ညီညာေသာ ျမက္ခင္းသဖြယ္ ရႈ႕ခ်င္စဖြယ္မဟုတ္ေပ။ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ခန္႕အထိ အနာေရာဂါႏွင့္ ကင္းသည္ဟူ၍မရွိ။ ေသလုမတတ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖစ္ဖူး၏။ ဝဲနာ အၾကီးအက်ယ္ သုံးလေက်ာ္ျဖစ္ဖူး၏။ ထုိအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ငါ က်မ္းက်မ္းမာမာ ေနရပါမည္လဲဟု တမ္းတမိ၏။
          ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိကေလးဘဝကပင္ သူပုန္စိတ္ထားရွိေလသည္။ အၾကံၾကီးသူျဖစ္ေလသည္။ (ျမန္မာျပည္ကုိ အဂၤလိပ္လက္မွ ျပန္ရရန္ သူပုန္ထနည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စဥ္းစားစိတ္ကူးခဲ့ေလသည္။ တစ္ခါတရံလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ စိတ္ကူး၏)။
          တစ္ခါတရံလည္း ျပဒါးရွင္လုံးစသည္တုိ႕ကို ရွာေဖြလုိေသာ စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္၏။ ျပဒါးရွင္လုံး စေသာ စြမ္းအားျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကုိ ကယ္တင္လုိ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ရန္မျဖစ္တတ္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သတၱိထူးခၽြန္သူ ဟုမဆိုႏိုင္။ ငယ္ငယ္က သူရဲ တေစၦ အလြန္ေၾကာက္တတ္သည္။ ရန္ျဖစ္ခဲ၏။ ကၽြန္ေတာ့္အကိုကား ရန္ခဏခဏ ျဖစ္တတ္၏။ ဦးေအာင္ ရိုက္ႏွက္၍ အိမ္ေျပးလာတတ္၏။ သို႕ႏွင့္ မၾကာမၾကာ အတုိင္ခံရ၍ မိဘမ်ား အရိုက္ခံရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ကား ဤသို႕ မျဖစ္ဖူး။ ရန္တစ္ခါသာ အၾကီးအက်ယ္ ျဖစ္ဖူး၏။ ထုိအခါ လူခ်င္းထုိးသတ္ပုတ္စဥ္၌ ကား ကၽြန္ေတာ္က ႏိုင္၏။ လူခ်င္းျဖန္ေျဖသည့္အခါ  မေရွာင္မတိမ္း ထုံေပေပ ေနသျဖင့္ ခုံဖိနပ္ျဖင့္ အေပါက္ခံရ၍ ေခါင္းေပါက္ဖူး၏။ ထုိအခါမွ ကၽြန္ေတာ္၏ ရန္ျဖစ္ဘက္ကို လုိက္ေလရာ ေခါင္းမူး၍ မမီ။ ထုိလို္က္သည့္အခ်ိန္ကား သတၱိေကာင္းပါ၏။ ေခါင္းမူးလာ၍ ေခါင္းစမ္းၾကည့္၍ ေသြးေတြျမင္သျဖင့္ ေခါင္းေပါက္မွန္းသိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ငိုေလေတာ့သည္။ သတၱိေခသြားေလေတာ့သည္။ ရြယ္တူကေလးခ်င္းမ်ားအေပၚတြင္ တစ္ခါတေလ အႏိုင္က်င့္ခ်င္သည့္ စိတ္ကား ရွိ၏။
          တစ္ခါတြင္ကား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေနစဥ္ ၾကက္ေတာင္ရိုက္ကစားျခင္းမွ  ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ထိပ္ေပါက္၏။ သို႕ျဖစ္၍ ထိပ္ေပါက္သြားေသာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ဘုန္းၾကီးအားေလွ်ာက္ရာ ဘုန္းၾကီးက ဤကစားနည္းကို  အားလုံးေသာေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း မွာေသာ္လည္းေကာငး္ ၊အျပင္မွာေသာ္လည္းေကာင္း မကစား၇ ဟု ပညတ္ေလသည္။ ထုိပညတ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ညီအကိုဝမ္းကြဲမ်ားက သေဘာမက်သျဖင့္ အာဏာဖီဆန္ကာ ရြာထဲတြင္ ကစားေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကစားေနသည္ကို ေက်ာင္းသား တစ္ဦးႏွစ္ဦးက ျမင္၍ ဘုန္းၾကီးထံ သြားေရာက္တုိင္တန္း ေသာအခါ ဘုန္းၾကီးက ကၽြန္ေတာ့္မိခင္ႏွင့္ ဦးေလးမ်ားကိုပါေခၚ၍ ၎တုိ႕ေရွ႕တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အား ျပင္းထန္စြာ ရိုက္ႏွက္ေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ပထမ က်ိတ္ခံေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ သတၱိမေကာင္းႏိုင္ေတာ့ပဲ ငိုေလေတာ့သည္။
          ကၽြန္ေတာ္သည္ ထုိသုိ႕ သြားေရာက္တုိင္တန္းသူေက်ာင္းသားကို ယေန႕တုိင္ အခဲမေက်ခ်င္လွ။
ဤကဲ့သို႕ အလုပ္ပို ေမတၱာကို မ်က္ႏွာလုိ မ်က္ႏွာရ အထက္လူၾကီးအား တုိင္ျခင္းေတာျခင္းကို ငယ္ငယ္ကေလး တည္းကေန၍ ယခုတုိင္ အထူးစပ္ဆုပ္လွသည္။ ယခုေခာတ္သစ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဤ အက်င့္မ်ိဳးကို အားမေပးဘဲ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေစသင့္ေလသည္။ ဤအက်င့္မ်ိဳးကား အက်င့္ယုတ္ျဖစ္ေလသည္။
          ကၽြန္ေတာ္တုိ႕၏ မိဘကား ပစၥည္းဥစၥာ အေတာ္အတန္ရွိ၍ ေၾကြးရွင္ ျမီရွင္ ျဖစ္ရာ ဆင္းရဲသား အမ်ားအျပားျဖင့္ ဆက္ဆံရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ မိခင္မွာ ဓနရွင္ကေလး အတန္းအစားထဲတြင္ သမာသမတ္ရွိ၍ စိတ္ေကာင္းရွိေလသည္။
          သို႕ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရံဖန္ရံခါ ဆင္းရဲသားမ်ားက ေၾကြးမ်ား မေပးဆပ္ႏိုင္၍ ၾကိမ္းေမာင္းေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ္ အထူးပင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိ၏။ ထုိအခါ ကၽြန္ေတာ္က ေငြတုိးေခ်းစနစ္၏ ဆိုးရြားပုံကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ခဲ့ရေပသည္။ မ်ားေသာ ဆင္းရဲသားတုိ႕မွာ ေၾကြးတစ္ခါယူမိလွ်င္ ေက်ႏိုင္စရာ မရွိေပ။
          ဤစနစ္ကို ယခုေခာတ္သစ္တြင္ အလွ်င္အျမန္ျပင္ဆင္သင့္သည္။ ၎အျပင္ ယခုလက္ရွိ ဆင္းရဲသား ေၾကြးျမီမ်ားကို အားလုံးေလ်ာ္ျပစ္ရန္ သင့္ေပသည္။ ထုိေၾကြးမ်ားမွ အတုိး၏ အညြန္႕ အေၾကြးမ်ားသာ ရွိေတာ့မည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ယံုမွားသံသယ မရွိေပ။
          ကၽြန္ေတာ္ကား ၾကြားရမည္ဆိုလွ်င္ မ်ိဳးၾကီးေဆြၾကီးမွ ေပါက္ဖြားသူျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ေရွးအဆက္အႏြယ္တုိ႕မွာ ပုဂံျပည္ တရုတ္ေျပးမင္းလက္ထက္ ဂ်င္ဂ်စ္ခန္း အမႈးရွိေသာ တရုတ္တုိ႕ ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ေသာအခါ ႏိုင္ငံျခားသားတုိ႕၏ ေအာက္မေနလို၍ လြတ္ရာကၽြတ္ရာ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေမြးဖြားရာေနရာသို႕ စုန္ခဲ့ေလသည္ဟု ဦးေလးတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးေလသည္။ အေလာင္းဘုရား တတိယ ႏွိုင္ငံထူေထာင္စဥ္ကာလက တုိင္းျပည္မွာ ဖရိုဖရဲျဖစ္၍ေနရာ ေရႊဘိုမွ ဦးေအာင္ေဇယ်က ထ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အဆက္အႏြယ္ ပင္းမင္းၾကီး ဦးျမ (နာမည္ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိ)ဆိုသူမွာလည္း မိမိနယ္ကို အုပ္စီးေခါင္းေဆာင္၍ ဗမာ့ထီးနန္းထူေထာင္ရန္ၾကံေလသည္။
          ေနာက္မွ အေလာင္းဘုရား အေၾကာင္းၾကားသျဖင့္ လူမ်ားေစလႊတ္စုံစမ္းေစ၍ အေလာင္းဘုရား၏ ဘုန္းလက္ရုံးအေၾကာင္း ၾကားသိရသည့္အခါ အေလာင္းဘုရားထံဝင္ေရာက္၍ သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္း အမႈထမ္းေလသည္ ဟုလညး္ မွတ္သားရဘူးေလသည္။  မင္းတုန္းဘုရင္လက္ထပ္တြင္ သက္ေတာ္ရွည္အမတ္ျဖစ္ေသာ ခမ္းေပါက္မင္းၾကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ မငး္တုန္းဘုရင္၏ သမားေတာ္တစ္ဦး (လူအမည္မွာ ဦးေက်ာ္ဇံျဖစ္ေလသည္။ ဘြဲ႕ကိုကားမသိ) မွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အမ်ိဳးအႏြယ္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ စုံနံ႕သာျမိဳင္ေရးေသာ ဆရာေက်ာ့မွာ ဦးေအာင္ဇံ၏ ေျမးပင္တည္း။ ရွင္အဂၢသမာဓိမွာ လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အမ်ိဳးဟု သိရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေဘးမွာ နတ္ေမာက္ျမိဳ႕သူၾကီး ျဖစ္ေလသည္။ စာတတ္သည္။ ဥာဏ္ထက္သည္။ လက္ေျမာက္သည္။ စိတ္ထက္သည္ ဟူ၍လညး္ ၾကားနာဖူးသည္။ မိမိအထက္ ျမိဳ႕ဝန္ႏွင့္မတည့္၍ အလုပ္ျပဳတ္ဖူးေလသည္။ အလုပ္ျပဳတ္သျဖင့္ မႏၱေလးေရႊျမိဳ႕ေတာ္သုိ႕တတ္ အရာခံေနဆဲ အနိစၥေရာက္ေလသည္ဟု တစ္ခါက ပုရပိုဒ္ မွတ္တမ္း တြင္ဖတ္ရ ဖူးသည္။
          (စကားအလ်ဥ္းသင့္၍ ေ၇းရဦးမည္။ ေရွးကလည္း ဒိုင္ရာရီေခၚ ေန႕စဥ္မွတ္တမ္းရွိေလသည္။ ဘယ္သြားသည္ စသည္ကုိ မွတ္သားထား ခ်က္မ်ားေတြ႕ရေလသည္။)  ကၽြန္ေတာ္တို႕ေဘးတြင္ အကိုၾကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ညီႏွစ္ေယာက္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ အကိုၾကီးမွာ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအုပ္ျဖစ္သည္ ဟုသိရသည္။ ညီငယ္တစ္ေယာက္မွာ တရုတ္ျမိဳ႕ဝန္ ဦးဘြားဟု သိရ၏။ ျမင္ကြန္း ျမင္းခြန္တုိင္တုိ႕ ငယ္ဆရာျဖစ္သည္။ ၎ မင္းသားမ်ားအထတြင္ ျမင္ကြန္းမင္းသားတုိ႕အတြက္ ဓါးျပတိုက္ ရွာေဖြေပးရေလသည္။ ထုိအခ်က္ကို ေနျပည္ေတာ္က သိေလ၍ ဦးဘြား ရာထူးက်ေလသည္။ ကၽြန္ယုံ၏ သစၥာၾကီးမႈေၾကာင့္ အမႈမထင္ရွား၍၎၊ မင္းတုန္းမင္းကဲ့သို႕ သိမ္ေမြ႕ေသာ မင္းလက္ထက္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္၎ အသက္ခ်မ္းသာရာရေလသည္။
          နာမည္ေက်ာ္ ဦးမင္းေရာင္ (ဗိုလ္လေရာင္)မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေဘးကေတာ္၏ တူေတာ္သည္။ ဦးမင္းေရာင္ကား လက္ရုံးအားကိုးျဖစ္သည္။ အမို္က္ဆုံးဆုိသူမ်ားကို တပည့္လုပ္ထားသည္။ ၎၏ တပည့္တစ္ေယာက္သည္ (နာမည္မမွတ္မိ) ဇာတ္ပြဲမ်ားတြင္ လူပ်က္ ပ်က္သည့္အခါ အမ်ားရယ္သည့္အခါ မရယ္။ အမ်ားရယ္ျပီးမွ က်ယ္ေလာင္စြာ တစ္ေယာက္တည္း အၾကာၾကီး ရယ္တတ္ေလသည္ ဟုသိရေလသည္။ ဤကဲ့သို႕ အရြဲ႕တုိက္ရယ္သည္ကို ဗိုလ္လေရာင္သိ၍ အားရကာ ဆုခ်ေလေတာ့သည္။ တစ္ခါလည္း ၎၏တပည့္ႏွင့္ ၎၏ညီ သုံးျမိဳ႕ဝန္ ဦးမင္းေမာင္၏ တပည့္တုိ႕သည္ ၎တို႕၏ ဘြားေအ မယ္ေတာ္ပ်ံတြင္ လက္ေဝွ႕ထိုးၾကသည္။ ဦးမင္းေအာင္၏ တပည့္ရႈံးသည္။ ညီျဖစ္သူ ဦးမင္းေမာင္က ၎၏ တပည့္ႏိုင္သျဖင့္ ပဝါတစ္ပိုင္း ဆုခ်ေလသည္။ ထုိအခါ ဗိုလ္လေရာင္က မခံခ်င္၍ မိမိတပည့္ကို ရႈံးလွ်က္ႏွင့္ပင္ ပုဆုိးတစ္ထည္ ဆုခ်ေလသည္။ တစ္ခါလည္း ၾကက္သားစားလုိ၍ ဦးမင္းေမာင္အား ၾကက္အသတ္ခုိင္းေလသည္။ ဦးမင္းေမာင္ကား ဗိုလ္လေရာင္ႏွင့္မတူ။ လူေပ်ာ့ျဖစ္ေလသည္။ ေစာင္းတီး၊ သီခ်င္း အဆိုေတာ္ျဖစ္ေလသည္။ စကားေျပာခ်ိဳသာသည္။ အထက္လူၾကီးမ်ား၏ အခ်စ္ေတာ္ တစ္ဦးဟု သိရသည္။ ဦးမင္းေမာင္ ၾကက္မသတ္ႏိုင္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဗိုလ္လေရာင္က သူကိုယ္တုိင္သတ္၍ ခ်က္စားေလသည္။ ပိုသည့္ဟင္းကို ညီအားမေကၽြး ၊ ပစ္ေသာဟူ၏။ ဤကား ကၽြန္ေတာ္၏ မ်ိဳးႏြယ္အေၾကာင္း သိသမွ်ပင္တည္း။
          အခန္း(၂)
          ေက်ာင္းသားဘဝ
          ကၽြန္ေတာ္၏ မိခင္ ဖခင္ ႏွစ္ဦးစလုံးမွာ ဥာဏ္ေကာင္းေသာအမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ဖခင္သည္ ေရွ႕ေနစာေမးပြဲတြင္ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံး တတိယစြဲခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ညီအကို အားလုံးလညး္ ဥာဏ္ေကာင္းၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဒုတိယအကိုၾကီးက စာသင္ အထူးပ်င္းလွ၍ အျခားညီအကိုမ်ား ကဲ့သို႕ ေပါက္ေပါက္ေရာက္ေရာက္ ပညာ မတတ္ေပ။ ကၽြန္ေတာ္၏အကို မ်ား ဝမ္းကြဲအကို မ်ား ဦးေလးမ်ားမွာ မိမိတို႕ဆုိင္ရာေက်ာင္း စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ထိပ္တန္းက်က်ေအာင္ျမင္ ၾကသူခ်ည္းျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕၏ မိဘမ်ားသည္ ပညာကုိ အထူးလုိလားသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အကိုမ်ားကို ငါးႏွစ္သားအရြယ္မွစ၍ ေက်ာင္းထားခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္သာ အငယ္ဆုံးျဖစ္ကာ အလုိလို္က္ထားသျဖင့္ အသက္ ၈ ႏွစ္ေရာက္မွသာလွ်င္ ေက်ာင္းစေနရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းေနရင္း ေျပာျပရဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္အကို ကိုေအာင္သနး္အား အသက္ ၁၁ ႏွစ္တြင္ ရွင္ျပဳေလသည္။ ထုိအခါ ကိုေအာင္သနး္မွာ ျမန္မာ ၆ တန္းတြင္ ရွိေလသည္။ကၽြန္ေတာ့္မွာ အသက္ ၈ ႏွစ္ထဲတြင္ေရာက္ ေသာ္လည္း ေက်ာင္းမေနရေသးေပ။ ရွင္ျပဳအခမ္းအနားျဖင့္ ကိုေအာင္သနး္တုိ႕ ရွင္ေလာင္းဆင္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွင္ေလာင္းျဖစ္ခ်င္သျဖင့္ မိခင္ကို ပူစာေသးသည္။
          ထုိအခါ မိခင္က ရွင္ေလာင္းလုပ္မည့္သူသည္ စာတတ္မွျဖစ္မည္ဟု ေျပာျပသျဖင့္ ေက်ာင္းေနပါေတာ့ မည္ဟု ကတိေပးကာ ထုိတြင္မွ ေက်ာင္းစေနျဖစ္ေလသည္။ တန္းေက်ာ္တတ္ခဲ့ရျပန္သျဖင့္ ေလးႏွစ္ ျဖင့္ ၁၀ တန္းေအာင္ေလသည္။ အဂၤလိပ္ျမန္မာ သတၱမတန္းတြင္ တစ္ျပည္လုံးတြင္ နဝမ စြဲခဲ႕၍ အထက္တန္း စေကာလားရွစ္ ရခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပထမစြဲခဲဲ့၍ ဆုကို ရခဲ့ျပီး ေနာက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ ၆ ႏွစ္ခြဲမွ်ေနခဲ့သည္။
          ႏိုင္ငံေရးစိတ္သန္မႈေၾကာင့္ ေက်ာင္စာမ်ားကို မေလ့က်င့္သျဖင့္ ဘီေအ အတန္းအထိ ေအာင္ရုံသာ ေအာင္ခဲ့သည္။ ဘီေအ အထက္တန္းႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေမွာက္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္၍ အလုပ္ရႈပ္ သျဖင့္ ဘီေအ စာေမးပြဲကို တစ္ႏွစ္မေျဖဘဲ ေနခဲ့ရသည္။ ေနာက္ ဘီအယ္လ္ အတန္းကို တတ္ခဲ့ရသည္။
          အတန္းလည္း မွန္မွန္းမတတ္ ၊ စာအုပ္လည္းမရွိ၊ မွတ္စုလည္းမထား ၊စာလညး္မၾကည့္ မိမိစိတ္သန္ရာ ႏိုင္ငံေရးကိုသာ လုိက္စားသျဖင့္ ဘီအယ္လ္ ပထမႏွစ္ စာေမးပြဲတြင္ က်ရႈံးေလသည္။ ဤကား ကၽြန္ေတာ္၏ တစ္သက္တြင္ စာေမးပြဲ ပထမဆုံးႏွင့္ ေနာက္ဆုံးက်ရႈံးျခင္းေပတည္း။ က်ရႈံးေသာ္လည္း ဥပေဒ ရာဇဝင္ျဖစ္ေသာ ပထမ ေမးခြန္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ပထမရရွိခဲ့သည္။ ဒုတိယ ဘီအယ္လ္ ႏွစ္တြင္ ႏွစ္ေစ့ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ မေနရေတာ့ေပ။ ဥေရာပတုိက္တြင္ ျမဴးနစ္စာခ်ဳပ္ မခ်ဳပ္ဆုိမီ စစ္ျဖစ္မတတ္အေျခအေနႏွင့္ ျမန္မာျပည္တြင္း အဓိကရုဏ္းအေျခအေနမ်ားကို ေထာက္ဆ၍ တုိင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းမွ ႏွစ္ဝက္တြင္ထြက္၍ သခင္ဘဝသို႕ ေျပာင္းခဲ့ေလသည္။
          ျမန္မာစာသင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတြင္ ေနရစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ အထူးမေပ်ာ္ပိုက္သည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္ ရွိေလသည္။ ထုိအခ်က္မွာ ကစားခုန္စားျခင္း ၊ ကေလးသဘာဝ သစ္ပင္တတ္ ေရကူး အလုပ္မ်ိဳးကို ပိတ္ပင္ ျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။ ဤအခ်က္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိဘမ်ားလည္း တစ္သေဘာတည္းေလာက္ရွိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မွာ သစ္ပင္တတ္ျခင္း ေရကူးျခင္းစေသာ ကိုယ္လက္က်မ္းမာ က်င္လည္မႈေတြကို ေလ့လာခြင့္မရ၊ သစ္ပင္တတ္သည္ကိုျမင္ရလွ်င္ အဆိုအမည္ခံ၇သည္။ ေရကူးသည္ကို အရိုက္ခံရသည္။
          ထုိ႕ေၾကာင့္ ယေန႕အထိ ကၽြန္ေတာ္မွာ ဥာဏ္ပညာဘက္မွ အခြင့္အလမ္းရ၍ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သေလာက္ ကိုယ္လက္က်မ္းမာ က်င္လည္ေရးတြင္ အခြင့္အလမ္း မရခဲ့၍ မ်ားစြာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့ရေလသည္။ ေရနံေခ်ာင္းအမ်ိဳးသားေက်ာင္း ေနစဥ္ကလည္း အခြင့္အလမ္းမရခဲ့။ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းျဖစ္သည့္အတုိင္း ဆင္းရဲသျဖင့္ ကစားခုန္စားရာေနရာ ကိရိယာ တန္ဆာပလာမ်ား မထားရွိ ႏိုင္၍ျဖစ္သည္။
          ျမန္မာျပည္တြင္ ဘုန္းၾကီးမ်ားႏွင့္ ေရွးလူၾကီးမ်ား၏ အခ်ိဳ႕အယူအဆမ်ားကို ေခာတ္ႏွင့္ ေလွ်ာ္ေအာင္ ျပဳျပင္သင့္ေပသည္။ သို႕မဟုတ္လွ်င္ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ဗမာလူမ်ိဳးတုိ႕၏ အေျခအေနသည္ တုိးတတ္သင့္ သေလာက္ တိုးတတ္မည္မဟုတ္ေခ်။
          ပညာဆုိသည္မွာ စာအုပ္စာတန္းဖတ္၍ စာသိကို ပညာ ဟုမဆိုႏိုင္ေပ။ ပညာသည္ အတုိင္းအဆ မထင္ ။ အလြန္က်ယ္ေျပာနက္နဲ လွသည္။  ကမၻာေပၚရွိစာအုပ္အားလုံးပင္လွ်င္ ပညာအားလုံးကို ေလာကျပင္က်ယ္ တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းၾကီး၌ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕သည္ ပုခက္တြင္းမွ ေျမၾကီးထဲေရာက္သည္ အထိ ပညာသင္သားမ်ားျဖစ္ေစသည္။
          ပညာကို သိရုံသာမဟုတ္ ၊ ေျမသစ္ ၊ ေရသစ္ ၊ ေတာေတာင္သစ္တို႕ ရွာေဖြႏိုင္စြမ္းေစရမည္။ ေလာက အေၾကာင္းကို နားလည္ေစရုံသာမဟုတ္ ဒီ႕ထက္ေကာင္းေသာ ေလာကသစ္ကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေစရမည္။ ဤကား ပညာ၏ သရုပ္အက်ဥ္းမွ်ပင္တည္း။
          ပညာသည္ ကာလ ေဒသ ပေယာက ႏွင့္ ယွဥ္ရမည္။ ေလာက၌ လက္ေတြ႔အသုံးက်သည့္ ပညာတြင္ သညာလည္းပါသည္။ ဥာဏ္ႏွင့္လည္းယွဥ္ရမည္။ ဥာဏ္ခ်ည္းသာ တုိုးတတ္၍ သညာမရွိပါမူလည္း ဤမွ် ပိုမိုဆန္းၾကယ္ အေျပာက်ယ္လွေသာ ေခာတ္သစ္အေၾကာင္းကို နားမလည္ႏိုင္ေပ။ ေလာကဓါတ္ပညာကို အတတ္မသိဘဲ ေလာကဓါတ္ အတတ္ပညာ ဥာဏ္ကိုသာရလွ်င္ ေလာကဓါတ္ပညာ၏ အက်ိဳးကို တင္ျပည့္ အသုံးမျပဳႏိုင္ေပ။ တိုင္းျပည္အေျခအေနျပႆနာ ေခာတ္အေျခအေနႏွင့္ မယွဥ္ပါမူ တုိင္းျပည္ေထာင္ျခင္း ေခာတ္ျပင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေပ။ ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အယူဝါဒ အေျပာင္းအလဲမရွိသူသည္ ပညာ တတ္သည္ ဟုမဆုိႏိုင္ေပ။ လူတစ္ေယာက္၏ သက္တမ္းတြင္ ဘဝပထမက သိျမင္လာေသာ စိတ္ေနစိတ္ထား ဝါဒတို႕သည္ အမွန္ခ်ည္းမဟုတ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမည္သာတည္း။
          ယေန႕အယူအဆႏွင့္ မနက္ျဖန္အယူအဆတို႕မွာ တူခ်င္မွတူေပမည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္းသည္ အမွန္စင္စစ္ သူ၏ တစ္သက္တာတြင္ ကုန္ဆုံးသည္ မဆိုႏိုင္ေပ။ ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရွိ အရာရာကို အခြင့္အလမ္းအလိုက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ ႏိုင္စြမ္းေသာ ဥာဏ္ပညာကို ၎ ၊ မိမိဥာဏ္စြမ္းအျမင္အရ စိတ္ေနစိတ္ထား စိတ္ဓါတ္တုိ႕ကို၎ (Emotion of the education) ျပဳျပင္ ျပဳစု စီမံထား ခဲ့သူသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဘီေအပင္ ေအာင္ေစကာမူ ၊ ပါရဂူဘြဲ႕ၾကီးပင္ ရေစကာမူ ၊ပထမေက်ာ္ ဘြဲ႕ၾကီးပင္ ရေစကာမူ၊ အသက္အရြယ္ ၾကီးရင့္ေစကာမူ၊ ပညာဟူေသာ သဘာဝအဓိပၸာယ္ကုိ ေကာင္းစြာသုံးသပ္ နားလည္ႏိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ေသာ္ တကယ္အရာမေရာက္ အသုံမဝင္ႏိုင္ေပ။ ပညာသည္ စာအုပ္ထဲ၌သာ ရွိသည္မဟုတ္။ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ျမင္စြမ္းႏိုင္ျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။
          ပညာသည္ လူ၏ ဥာဏ္ကိုသာျပဳျပင္တုိးခ်ဲ႕သည္မဟုတ္။ လူ၏ စိတ္ေနစိတ္ထား အယူအဆမ်ားကိုလည္း တုိးတတ္ေစရမည္။လူ၏ဆႏၵကား လုပ္အားကို ႏူးညြတ္ေစရမည္။ ရာဇဝင္ကို သိရုံသာ မဟုတ္။ ရာဇဝင္ ဖန္တီးႏိုင္ရမည္။ ေလာကဓါတ္ပညာကို သိရုံသာမဟုတ္၊ေလာကဓါတ္ပညာကို တုိးခ်ဲ႕ႏိုင္ေစရမည္။  ပထမအမွန္ကား လူသားတစ္ဦး၏ တစ္ဘဝတြင္ အကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အယူဝါဒ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေတြ႕ေသာအခါ ထုိလူသည္ သမာဓိမတည္ ေရွ႕ေနာက္မညီဟု ထင္မွတ္မွားေလသည္။ သမာဓိမတည္ျခင္းမွာ ကိုယ္က်င့္တရား ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ျဖစ္ျခင္းေပတည္း။ ဝါဒေျပာင္းလဲမႈမွာ ဥာဏ္အျမင္၏ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သမာဓိမတည္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ တစ္နည္း တိုးတတ္ျခင္းေပတည္း။
          အမွန္အားျဖင့္ သမာဓိဆိုေသာစကားကို နက္နက္နဲနဲဆင္ျခင္လွ်င္ ေလာကရွိ လူအေပါင္းတုိ႕ကား သမာဓိလက္ကိုင္ထားသူရွားေပသည္။ သမာဓိဆိုသည္မွာ ေလာက၏ အေကာင္းအဆိုး ၊ အက်ိဳးအျပစ္၊ အပ်က္သနစ္အစုံတုိ႕ကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ သိျမင္၍ ဆင္းရဲလည္း ဝမ္းမနည္း ၊ ခ်မ္းသာလည္းဝမ္းမသာ၊ ပကတိစိတ္ထားဥာဏ္အျမင္အရ  လူခ်ီးမြမ္း ၊ လူကဲ့ရဲ႕မႈ ေဘးဒုကၡ အႏၱရာယ္ကို မထိတ္မလန္႕ တသမတ္တည္း တည္ျငိမ္စြာရွိျခင္းကို ဆိုလိုေလသည္။ ဘုရားအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႕၏ စိတ္တည္ျငိမ္ပုံမ်ိဳးတည္း။ သို႕ျဖစ္ရာ သာမာန္ကိုယ္က်င့္အမူအရာ အေျပာအဆုိ ဗန္းျပ တည္ျငိမ္မႈကို လူအေပါင္းတုိ႕က သမာဓိဟု သာမည ေျပာစမွတ္ျပဳၾကေလသည္။
          အမွန္စင္စစ္ကား ထုိဗန္းျပတည္ျငိမ္မႈတြင္ မည္မွ် အတြင္းေဖာက္လႊဲေဖာက္ျပန္မႈမ်ား တုိးပြား မ်ားျပား သည္ကို လူအေပါင္းတို႕ မစဥ္းစားမိၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ အိေျႏၵၾကီး၍ မ်က္ႏွာထား အလြန္တည္သူဟု အသိအမွတ္ျပဳခံခဲ့ရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္အမူအရာ စိတ္ထားသရုပ္တုိ႕သည္ ေဖာက္လြဲေဖာက္ျပန္ သေဘာကို မျပေပ။ သို႕ေသာ္တကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သမာဓိရွိ၏။ မည္မွ် သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆုိင္ေလသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္ရွားမႈတုိ႕ကို ဤစာအုပ္ဖတ္ရင္း ေတြ႕ျမင္ၾကရေပလိမ့္မည္။
          အသိဆုံးျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္ရွားမႈမ်ားကား သမာဓိတရားကို လုံးဝမပိုင္ဆုိင္ျခင္း၏ အမွတ္လကၡဏာပင္တည္း။ ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သမာဓိတရားကိုပိုင္ျပီလား။ လုံးဝမပိုင္ေသးေပ။ ထုိ႕ေၾကာင့္ လူတုိင္းပိုင္ဆုိင္ျခင္း မရွိေသးေသာ သမာဓိတရားကို စကားလုပ္၍ မေျပာၾကပါႏွင့္ဦး။ လူတစ္ေယာက္၏ ဥာဏ္အျမင္လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲမႈ၊ ဝါဒေျပာင္းမႈကို သမာဓိမတည္ဟု တံဆိပ္အရိုက္မေစာသင့္ေပ။ ဥပမာအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားက အရွင္အာဒိစၥဝံသ ဆုိေသာ ကိုယ္ေတာ္အား သာသနာေတာ္တြင္ ဘိကၡဳနီမ်ားရွိသင့္သည္ ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္ ေရးသားမႈေၾကာင့္ ဝိုင္းပယ္ၾက၏။ သပိတ္ေမွာက္ၾက၏ ။ အမွန္ကား သူ၏ ေျပာင္းလဲမႈသည္ မွားခ်င္လည္း မွားေပမည္။ သို႕ေသာ္လညး္ ပုထုဇဥ္တုိ႕၏ ဂတိအလားျဖင့္ မမွားဘူးသူဟူ၍ မရွိ။ အမွားသိမွ အမွန္ျမင္ေပမည္။ အမွားတစ္ခုလုပ္ျပီးလွ်င္ အမွားႏွစ္ခါလုပ္မိေသာအခါ မွန္လာေပလိမ့္မည္။
          သို႕ေသာ္လည္း မွားပင္မွားေစကာမူ မိမိဥာဏ္အျမင္အေလ်ာက္ ေျပာင္းလညး္မႈမ်ား ရွိအပ္သည္သာတည္း။ ေလွနံဓါးထစ္ဆိုေသာ အေျပာ အလုပ္ သေဘာအေတြးတုိ႕မွာ ပညာ၏ အဓိပၸါယ္ ဆန္႕က်င္ဘက္ပင္တည္း။
          ဗုဒၶေဂါတမသည္ သဗၺညဳေရႊဥာဏ္ေတာ္ကို ၆ ႏွစ္တုိင္တိုင္ အမွားအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေက်ာ္ကာ ရွာေဖြေတြ႔ ရွိခဲ့ေလသည္။ ထုိဥာဏ္ေတာ္ ရွာေဖြရန္ စိတ္ပုိင္းျဖတ္ေသာအစ၌ သိဒၶတၳ မင္းသားသည္ မိမိဥာဏ္အျမင္အရ အႏုမာန မ်က္ရမ္းဆ၍ ေျပာင္းလဲမႈစလာေလသည္။
          အလွယ္လွယ္ အေျပာင္းေျပာင္း အေသာင္းမကေသး ေမာင္းမမိႆံ ေခၽြရံသင္းပင္းနဲ႕တကြ နန္းသုံးေဆာင္ဝယ္ မင္းစည္းစိမ္ကုိ စြန္႕ပယ္၍ ေသာင္မျမင္ ကမ္းမျမင္ ရေသ့ရဟန္းအသြင္ ေလွ်ာ္ေတ သကၤန္းကို ဝတ္ဆင္၍ ``ဘိကၡနသိေလာ ယာစန သိေလာ တိဘိကၡဳ `` ဟူသည္ႏွင့္ အညီ သူေတာင္းစား ဘဝလုိမ်ိဳးေျပာင္းလဲမႈသည္  သာမာန္ပကတိ မ်က္စိအားျဖင့္ၾကည့္လွ်င္ ရူးသည္ မိုက္သည္ဟု ဆုိရေပမည္။
          မိမိ၏ မင္းစိတ္ မင္းဝါဒကို ဆန္႕က်င္ေသာ ေလာဘစိတ္ ေလာကဝါဒစိတ္ အား ဤသို႕ေျပာင္းလဲခဲ့ေလသည္။ 


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
(ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အတၳဳပၸတိစာအုပ္မွ ေဖာ္ျပသည္။)

No comments:

Post a Comment