ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားေသာ ကၽြန္ေတာ့ဘဝ၏ ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပ ပုဂၢိဳလ္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း
ကၽြန္ေတာ္ ေလးစား၊ အားက် ၊ ဂုဏ္ယူ ၊တန္ဖိုးထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

Saturday, May 19, 2012

တစ္ခုေသာစာေပဝိုင္းမွအျပန္



                                      တစ္ခုေသာစာေပ၀ိုင္းမွအျပန္           
         
          ေဂါတမဗုဒၶ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္အခါတုန္းက ရဟန္းငါးရာတို႕သည္ ဘုရားရွင္ထံမွ ကမၼ႒ာန္းယူ၍  ေတာ၌ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ၾကသည္။ ထိုေတာ၌ နံနက္ေစာေစာပြင့္ၾကသည့္ မုေလးပန္းတို႔သည္ ညေနသို႕ေရာက္ေသာအခါ တဖြဲဖြဲေၾကြသည္ကို ရဟန္းတို႔ ျမင္မိၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ေစာေစာ၌ ရဟန္းတို႔က မုေလးပန္းတို႔ကို “ သင္တို႔အညွာမ်ားမွမေၾကြက်မီ ငါတို႔သည္ ရာဂစသည္တို႔မွ ကင္းကြာလြတ္ေျမာက္ေအာင္  ျပဳၾကကုန္အံ့ ” ဟု ေျပာဆိုသကဲ့သို႔ ျပဳကာတရားကို အျပန္းအထန္အားထုတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ရဟႏ ၱာ မ်ားအျဖစ္သို႔္ ေရာက္သြားေၾကာင္းကို တစ္ဦးေသာသူက ေျပာသည္။

          ေနာက္တစ္ဦးက ညွိဳးေရာ္သြားေသာ ပဒုမၼာၾကာပြင့္မွ ပြင့္ဖတ္တို႔ ေၾကြက်ၾကပံုကို ျမင္ရာမွ အနိစၥ သေဘာကို ထိုးထြင္းသိျမင္ကာ ပေစၥကဗုဒၶမ်ားျဖစ္သြားၾကေသာ ပဒုမၼေဒ၀ီမိဖုရား၏ သားငါးရာတို႕အေၾကာင္းေျပာျပီးေနာက္၌ ရွင္မဟာသီလ၀ံသ၏ ပါရာယန၀တၱဳႏွင့္ ျမန္မာ့၀တၱဳရွည္မ်ား ျဖစ္ေပၚတိုးတက္လာမႈသမိုင္းကို ရွည္လ်ားစြာ ေျပာပါသည္။ ရွည္လ်ားေသာေၾကာင့္ သူေျပာျပျခင္းမ်ားကို  အစီအစဥ္တက် မမွတ္မိေတာ့ပါ။ အျခားသူတစ္ဦးက ခုနစ္ႏွစ္သားအရြယ္ သာမေဏငယ္တစ္ပါးသည္  ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတၾ္ကီးႏွင့္ အတူ ေဇ၀တန္ေက်ာင္းေတာ္မွ ဆြမ္းခံရန္ထြက္အလာ လမ္းခရီးတစ္ေနရာ တြင္ လယ္အတြင္းသို႔ေရသြင္းရန္ ေဖာက္ထားေသာ ေရေျမာင္းအတြင္း၌ ေရတို႕ေကြ႕၍ေကာက္၍ တန္း၍တြန္း ၍  တိုး၍စီးဆင္းေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ရေသာအခါ ထိုစီးဆင္းေနေသာေရ၌ စိတ္ရိွပါသလားဟု ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္အား ေမးေလွ်ာက္ေၾကာင္း၊ ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ၾကီးက ေရ၌ စိတ္မရွိေၾကာင္း ေျပာေသာ အခါ သာမေဏငယ္သည္ ‘ စိတ္မရွိေသာေရကိုပင္လွ်င္ လိုရာအရပ္သို႔ သယ္ယူႏုိင္ပါက စိတ္ရွိေသာငါသည္  ငါ့ဘ၀က အရဟတၱဖိုလ္အေရာက္ အဘယ့္ေၾကာင့္မေဆာင္ယူႏုိင္သူ ျဖစ္ရမည္နည္း၊ ေဆာင္ယူႏုိင္သူ ျဖစ္ရ မည္သား ’ ဟု အားမာန္သတၱိ ရရွိသြားေသာေၾကာင့္ ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္အား ခြင့္ပန္၍ ေဇသ၀န္   ေက်ာင္းသို႔ ျပန္သြားကာ တရားအားထုတ္ေၾကာင္း၊ ထိုေန႕မွာပင္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုကေရာက္သြားေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ မဂ္ဆိုက္ရာ၌ ျဖစ္ေပၚေသာ စိတ္သဘာ၀အေၾကာင္းမ်ားကိုလည္း အေလးအနက္ေျပာသည္။   

          ထို႕ေနာက္ အျခားသူတစ္ဦးက ဘာမဟုတ္သည့္ကိစၥတစ္ခုေၾကာင့္ သူေနခဲ့ရာျမိဳ႕ကေလးမွ သူေဌးတစ္ ဦး မည္ကဲ့သို႕ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္ကို ေျပာသည္။ ထိုသူေဌးမွာ ခ်မ္းသာသေလာက္  ေစးနည္းသူ ျဖစ္သည္။ အလွဴအတန္းလည္း မျပဳ၊ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္ကလူမ်ားႏွင့္လည္း အဆက္အဆံမျပဳ၊ ထို သူေဌး၏ဇနီး ကြယ္လြန္သြားေသာအခါ သခ်ၤဳ ိင္းသို႔လိုက္ပါပို႔ေဆာင္သူ မရွိသေလာက္ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ ထို သူေဌးသည္ အိမ္အေပၚထပ္မွ လမ္းဆီသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ေနခိုက္ လမ္းေဘးသစ္ပင္တစ္ပင္မွ ေဆြးေျမ့ေနေသာ သစ္ကိုင္းတစ္ကိုင္း က်ိဳးက်သြားသည္ကို ျမင္လိုက္သည္။ ေျမေပၚသို႔ ထိုသစ္ေဆြးကိုင္းက်ေသာအခါ ႏွစ္ပိုင္း သံုးပိုင္း ထပ္္၍ က်ိဳးသြားသည္။ မၾကာမီ - လမ္းေလွ်ာက္လာေသာ မိန္းမတစ္ဦးက ထိုက်ိဳးေနေသာ သစ္ေဆြး ပိုင္းတို႔ကို ထင္းအျဖစ္သံုးရန္ သယ္ေဆာင္သြားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ 

          ‘ သစ္ပင္ဟာ ေက်းငွက္ေတြစားဖို႕အတြက္ အသီးကိုေပးတယ္၊ လူေတြအတြက္ နားခိုရန္ အရိပ္ကိုေပး တယ္၊ သစ္ပင္ရဲ႕ေဆြးေျမ့ေနတဲ့ သစ္ကိုင္းကေတာင္ ထင္းအျဖစ္နဲ႔အသံုးခ်ႏုိင္ေအာင္ အက်ိဳးျပဳလိုက္ေသး တယ္။ ငါကေတာ့ လူျဖစ္ပါလ်က္နဲ႔ လူေတြအတြက္ ဘာေကာင္းက်ဳိးမွ မျပဳမိပါလား ’ ဤအေတြးမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာျပီး သူေဌး၏ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထင္းေဆြးေခ်ာင္းက မိမိဘ၀ အျမင္ကို ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ေၾကာင္း ထိုသူေဌးက မၾကာခဏ ေျပာျပသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ထင္းေဆြးေခ်ာင္း က်ိဳး က်လာျခင္း ျဖစ္ရပ္က ထိုသူေဌးကို အလွဴအတန္း ရက္ေရာေသာ၊ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးအတြက္ အထူးေၾကာင့္ၾကစိုက္၍ ကူညီေဆာင္ရြက္ေသာသူ အျဖစ္သို႕ ေရာက္သြားေအာင္ အေထာက္အကူ ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထို႕ေနာက္ - ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ ျခင္းတရားေယာနိေသာမနသီကာရအေၾကာင္းႏွင့္ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ရာ၌ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ ေဇာမ်ား၊ ၀ီထိမ်ား အေၾကာင္းကို ေလးနက္စြာ ေျပာျပပါသည္။ သူ႕စကား တို႕ကိုလည္း ေလးနက္လြန္း၍ မလိုက္ႏုိင္ ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။ 

          သူတို႔ သူတို႔ေတြ၏ စကားမ်ားအနက္မွ မုေလးပန္းမ်ား၊ ေၾကြက်လာေသာ ၾကာပြင့္ဖတ္မ်ား၊ ေရေျမာင္း ႏွင့္ ထင္းေဆြးေခ်ာင္းကိုေတာ့ အမွတ္ရပါသည္။ သစ္ေဆြးေခ်ာင္းအေၾကာင္းကို ေျပာျပေသာ ေနာက္ဆံုးလူ၏ စကားကို နားေထာင္ေနရင္းမွ အရိပ္၌ေန၍ သစ္စိမ္းခက္မ်ားကို ခ်ိဳးေနေသာသူမ်ားအေၾကာင္း ေတြးမိေနသည္ ကိုလည္း သိရပါသည္။
                                                                                                          နႏၵာသိန္းဇံ                                                                                                                                                     
                                                                                                                                                     typing by ေကာင္းစည္သူ-- ပဥၥမတန္း                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
       

No comments:

Post a Comment